پرسپولیس دو-استقلال دو؛

بازگشت پرسپولیس با تعویض‌های طلایی یحیی/ استقلال مجیدی فراتر از تصور

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۶:۲۵:۵۷
کد خبر: ۹۶۰۹۷۲
بازگشت پرسپولیس با تعویض‌های طلایی یحیی/ استقلال مجیدی فراتر از تصور
دربی 92 پایتخت به تساوی دو-دو انجامید و امتیازات میان پرسپولیس و استقلال تقسیم شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بازی برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز پنجشنبه هفدهم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دو تیم به تساوی پرگل 2-2 رضایت دادند تا امتیازات میان سرخابی ها تقسیم شود. با این نتیجه پرسپولیس و استقلال به ترتیب 41 و 33 امتیازی شدند.

در این دیدار، پرسپولیس با لباس‌های یکدست قرمز و تیم استقلال تهران با لباس‌های یکدست آبی در زمین حاضر شدند. تیم داوری هم با لباس‌های سفید به زمین آمدند. سرخپوشان آغازگر نیمه اول بازی بودند.  در اولین دقیقه بازی پرسپولیس آهنگ دروازه حریف کرد که در ادامه، بازی به جریان افتاد.  در دقیقه 6 میلیچ بازیکن استقلال روی ترابی خطا کرد.  در دقیقه 8 حرکت وحید امیری از سمت چپ، یک کرنر برای قرمزپوشان بدست آورد. ارسال کرنر با ضربه سر بازیکن آبی پوش از همه گذشت و در عرض زمین به بیرون رفت.  در دقیقه 10 علیپور در میانه زمین توسط علی کریمی متوقف شد و داور خطای بازیکن استقلال را اعلام کرد.  در دقیقه 14 حرکت خوب انصاری و امیری از سمت چپ و ایجاد موقعیتی مناسب برای علیپور، که این موقعیت خوب از دست رفت.  در دقیقه 16 آبی پوشان از سمت راست صاحب ضربه ایستگاهی شدند که در ادامه، پرسپولیس دست به ضد حمله زد و دو موقعیت خطرناک را روی دروازه میهمان خلق نمود. در دقیقه 17 استقلال توسط قائدی صاحب موقعیت شد که سید جلال و بیرانوند توپ او را مهار کردند. 

در دقیقه 24 ارسال توپ در چند رفت و برگشت با ضربه مطهری، اولین گل بازی برای استقلال به ثمر رسید.  در دقیقه 26 حرکت و ضربه قائدی از کنار دروازه بیرانوند گذشت. در دقیقه 29 حرکت اوساگونا از سمت راست با پاس خوب او به علیپور همراه شد و او گل تساوی را به ثمر رساند. خوشحالی علیپور به سبک شیخ دیاباته یک کارت زرد برای او در پی داشت.  در دقیقه 36 غفوری بار دیگر پا به توپ شد و داور خطای امیری را اعلام کرد. ارسال توپ با ضربه بی دقت قائدی از روی دروازه بیرانوند گذشت. در دقیقه 40 ارسال از جناح راست آبی پوشان با ضربه سر مطهری از روی دروازه پرسپولیس عبور کرد. در دقیقه 45 حرکت و شوت قائدی توسط بیرانوند مهار و به کرنر تبدیل شد. ارسال میلیچ با ضربه سر چشمی به بیرون رفت. داور برای نیمه اول، دو دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.  این دیدار در پایان نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

آبی پوشان آغازگر نیمه دوم بودند. پرسپولیس از ابتدای نیمه دوم، هجومی ظاهر شد. در دقیقه 51 ارسال آبی پوشان از سمت راست با ضربه سر مطهری از روی دروازه میزبان گذشت. در دقیقه 52 مدافعان پرسپولیس غافلگیر شدند و عبور قائدی از مدافعان و ارسال زمینی او با ضربه ارسلان مطهری به گل دوم آبی پوشان مبدل گردید. در دقیقه 54 در پی برخورد اوساگونا با حسینی گلر آبی پوشان، داور به بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد. در دقیقه 58 بشار به جای کمال کامیابی نیا و محمد نادری به جای انصاری برای پرسپولیس وارد زمین شدند. در دقیقه 59 شوت محکم، غفوری از روی ضربه کاشته به دیوار دفاعی برخورد کرد. در دقیقه 60 شیری توسط باقری متوقف شد و سرخپوشان صاحب ضربه کاشته شدند. ارسال توپ دفع شد. در دقیقه 62 نادری با ارسال خوب خود اوساگونا را صاحب موقعیت کرد که داور ضربه سر او را خطا اعلام نمود. در دقیقه 64 روزبه چشمی، علیپور را متوقف کرد و داور اعلام ضربه کاشته برای میزبان نمود. شوت نوراللهی توسط حسینی دو ضرب شد و شوت بازیکن قرمزپوش مهار گردید. در دقیقه 66 شیری در شش قدم حریف متوقف شد اما داور نقطه کرنر را نشان داد. ارسال ترابی با ضربه سر سید جلال حسینی به بیرون رفت. در پی اعتراضات شدید فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، داور به او کارت زرد نشان داد. در دقیقه 70 قرمزپوشان از سمت راست صاحب کرنر شدند. ارسال ترابی از همه گذشت و به بیرون رفت.

در دقیقه 71 اوساگونا جای خودش را به آنتونی استوکس برای پرسپولیس داد. در دقیقه 75 حرکت نادری با شوت او همراه شد که توپ از روی دروازه استقلال تهران گذشت. در دقیقه 76 رضاوند به جای قائدی برای استقلال به زمین آمد. در دقیقه 78 امیری توسط علی کریمی متوقف شد و یک ضربه کاشته برای میزبان بدست آمد. ارسال ترابی از همه گذشت و به بیرون رفت. در دقیقه 79 استقلال دست به ضد حمله زد و در ادامه، پرسپولیس این ضد حمله را پاسخ داد. در دقیقه 80 آبی پوشان در تله آفساید میزبان گرفتار شدند. در دقیقه 84 ارسال ترابی از روی ضربه کاشته برگشت خورد و بازی به جریان افتاد. در دقیقه 88 شوت نوراللهی از کنار دروازه استقلال گذشت. در دقیقه 89 حملات پرسپولیس نتیجه داد و گل تساوی توسط بشار رسن به ثمر رسید. در دقیقه 91 شیری روی خط هجده قدم متوقف شد و یک ضربه کاشته برای میزبان اعلام گردید. شوت زیبای استوکس از کنار تیر دروازه استقلال به بیرون رفت. داور برای نیمه دوم، دو دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. در دقیقه 94 استقلال صاحب یک ضربه کاشته از سمت راست شد. ارسال توپ به بیرانوند رسید و داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد. این دیدار در پایان با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

تیم داوری دربی 92

داور: بیژن حیدری

کمک ها: سعید علی‌نژادیان – سعید قاسمی

کمک داوران اضافی: پیام حیدری – رضا عادل

داور چهارم: آرمان اسعدی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

ناظران کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: محمد حسن‌وند و مهدی نادی.

ضمن اینکه کلیه اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ناظر این دیدار بودند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگونا.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلیچ، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری.

سرمربی: فرهاد مجیدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز