کوروش باقری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رستمی چیز خاصی را از دست نداده است/ وزنه‌های سبک‌تر برای کیانوش فایده‌ای نداشت/ عملکرد قشقایی قابل تحسین بود

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۶:۴۲:۲۹
کد خبر: ۹۶۱۱۸۸
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری کشور گفت: جام فجر به رقابت‌های قطر کاپ بسیار نزدیک بود و این موضوع می‌تواند از نظر بازگشت بدنی روی همه ورزشکاران تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کوروش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص رقابت‌های بین المللی جام فجر بیان کرد: با توجه به این که این رقابت‌ها، مسابقات گزینشی المپیک هم محسوب می‌شد، قاعدتا اهمیت بسیار زیادی داشت. من فکر می‌کنم حضور بیشتر ورزشکاران ایرانی باعث شده بود سطح این تورنمنت بالا برود. به هرحال چندتا از قهرمانان جهان و المپیک برخی از اوزان در این رویداد حضور داشتند اما در بیشتر اوزان سطح رقابت‌ها پایین بود، فقط دسته‌های 96 و فوق سنگین سطح رقابت بالایی داشت.

وی افزود: حافظ قشقایی به جز این که فقط یک حریف داشت، توانست رکوردهای خوبی را ثبت کند، قابل تحسین است که توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد. همچنین در وزن فوق سنگین علی داوودی، پیشرفت نسبتا خوبی داشته، ان‌شاءالله که تا المپیک بتواند این سطح را حفظ کند و ارتقا دهد.

باقری اظهار داشت: در این نوع مسابقات مهم نیست که چه مدالی کسب می‌کنند، باتوجه به این که رشته وزنه‌برداری رکوردی است و وزنه‌هایی را که به ثبت می‌رسانند به لحاظ امتیازی اثرگذار است، به همین دلی مهم نیست که کیانوش رستمی در مجموع مدال نگرفت. البته باتوجه به این که او نیاز به رکوردهای بالا داشت، به نظر من طبیعی بود که با وزنه‌های سنگین شروع کند. هر سه حرکت او در تک ضرب او شد اما با هدفگذاری که انجام شده، چیز خاصی را از دست نداده است.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در پایان گفت: اگر می‌خواستیم امتیاز این مسابقات به کیانوش کمک کند، باید مجموعا بالای 400 کیلو را بالای سر می‌برد. این مسابقات به رقابت‌های قطر کاپ بسیار نزدیک بود و این موضوع می‌تواند از نظر بازگشت بدنی روی همه ورزشکاران تاثیر بگذارد. شاید هم به همین دلیل رستمی نتوانست در تک ضرب وزنه‌ها را بالای سر ببرد، قطعا کادر فنی دلایل دقیق‌تری دارند. باتوجه به شرایطی که دارند، فکر می‌کنم هدفی که برای کسانی مانند کیانوش و سهراب در نظر گرفتند، صرفا افزایش رکورد خود آن‌ها است. اگر کیانوش وزنه‌های سبک‌تری می‌زد، برای او فایده‌ای نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز