کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

طرح‌های ارائه شده برای لباس کاروان ایران در توکیو مراحل پایانی خود را طی می‌کند/ هدف ما نشان دادن اصالت و فرهنگ کشور است

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۷:۱۹:۳۹
کد خبر: ۹۶۱۲۰۷
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بیش از 600 طرح توسط متخصصان ارائه شده و الان مراحل نهایی خود را طی می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ باتوجه به این که فقط 5 ماه دیگر تا آغاز بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو باقی‌مانده است، یکی از مسائل مهم رژه کاروان ایران در این رویداد بزرگ، لباس ورزشکاران و مربیان است که می‌توانند نشان دهنده اصالت فرهنگ و تمدن کشورمان باشد. 4 سال قبل، پیش از شروع بازی‌های المپیک 2016 ریو درخصوص لباس کاروان ایران اختلاف نظرهای بسیار زیادی به‌وجود آمد که در نهایت با تصویب یکی از طرح‌های ارائه شده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت، کاروان ایران در رژه المپیک ریو حاضر شد.

درپی همین مسئله کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اقدامات انجام شده برای طراحی لباس کاروان ایران در بازی‌های توکیو بیان کرد: در این دوره تلاش داشتیم، طرحی ارائه شود که نمایانگر فرهنگ ما، شاخصه‌های بومی، ملی و ورزش ما باشد و به صورت پایدار قرار بگیرد. یعنی هر دوره تغییر نکند و کل کاروان‌های ورزشی ما در ادوار ما مختلف از یک طرح ثابت استفاده کنند.

وی افزود: طراحی چنین لباسی کار بسیار سختی بود که خوشبختانه به خوبی طی شد و اجرای آن محول شده به ستاد مد و لباس وزارت فرهنگ. باتوجه به حوزه تخصصی که در آن بخش است و با استفاده از خبرگان این زمینه، طرح‌های مختلفی ارائه شد.

سعیدی در پایان گفت: بیش از 600 طرح توسط متخصصان ارائه شده است و الان مراحل نهایی خود را طی می‌کنند. طرح‌هایی که نهایی شدند، در حال دوخته شدن هستند تا بعدا در اختیار کارشناسان برای انتخای نهایی قرار بگیرد. پس از آن در ستاد عالی المپیک زیر نظر وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک، تصویب خواهد شد و به مرحله تولید می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز