دومین میزبانی «توکیو» در بازی های المپیک

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۲۵:۲۵
کد خبر: ۹۶۱۷۷۰
توکیو ژاپن نامی آشنا برای دوستداران کشتی است، شهری که جهان پهلوان تختی در آخرین حضور خود در المپیک 1964 چهارم شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

توکیو ژاپن نامی آشنا برای دوستداران کشتی است. شهری که جهان پهلوان تختی در آخرین حضور خود در المپیک 1964 چهارم شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

در آن سال محمدعلی صنعتکاران در وزن 78 کیلو و علی اکبر حیدری در 52 کیلوگرم برنزی شدند. براساس گزارش های آن زمان، یکی از دلایل عدم دستیابی سایر کشتی گیران کشورمان به نشان المپیک داوری بود. بحثی که از ادوار گذشته تاکنون در ورزش کشتی وجود داشته و انگار قضاوت های ضعیف در این رشته پایانی ندارد.

تصور ما این است که بحث داوری در کشتی، ورزش اول ایران در مسابقات مختلف وجود داشته و خواهد داشت. اما وظیفه دست اندرکاران این است که ورزشکاران را با آمادگی کامل رهسپار رقابت ها کرده تا با تیمی ساخته و پرداخته مقابل رقبا مبارزه کنیم.

در طول تاریخ هروقت کشتی گیران آماده بود و با جسارت و شهامت مبارزه کردند و هیچ داوری در دنیا نتوانست مانع پیروزی شان شود، در هر حال حدود 5 ماه تا شروع بازی های المپیک 2020 فرصت باقی است. ژاپنی ها که 56 سال پیش برای نخستین بار میزبان المپیک بودند بیش از 150 روز دیگر در پایتخت خود برای دومین بار به استقبال المپیک رفته و مسابقات را در کشور خود برگزار خواهند کرد.

باتوجه به پیشینه چشم بادامی ها در برپایی رقابت های مختلف بدون تردید شاهد برگزاری مسابقات المپیک به بهترین شکل ممکن خواهیم بود که امیدواریم کاروان ورزشی کشورمان هم بتواند از اعتبار ورزش کشور دفاع کرده و با دست پر بازگردد.

اکبر فیض

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز