گزارش ورزشی هفته؛

تنبیه پرسپولیس با یک اشتباه آشنا/ توقف استقلال در زمین ناهموار/ گردوخاک ماندگار سپاهان/ شهرخودرو حریف تجربه قهرمان آسیا نشد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۵:۱۹:۳۴
کد خبر: ۹۶۳۴۲۶
هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و نمایندگان ایران مقابل رقبای خود به میدان رفتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و نمایندگان کشورمان مقابل رقبا به میدان رفتند و نتایج متفاوتی را کسب کردند.

در گروه اول این رقابت ها تیم استقلال در عراق به مصاف الشرطه رفت و برابر حریفش به تساوی یک-یک دست پیدا کرد. استقلال که قبل از ورود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در مرحله پلی‌آف توانسته بود تیم‌های الکویت کویت و الریان قطر را کنار بزند، در اولین بازی گروهی خود نتوانست برنده شود و به یک امتیاز بسنده کرد. زمین ناهموار شهر اربیل یکی از عواملی بود که باعث شد تا استقلال نتواند برنامه های خود را به خوبی پیاده کند و اگر آبی ها از فرصت های خود بهره می بردند، می توانستند حریف را مغلوب کنند اما این اتفاق رخ نداد. نکته نگران کننده مصدومیت مهدی قائدی بود که در نیمه اول از زمین بیرون رفت. استقلال در دومین دیدار خود روز 28 بهمن در کویت به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.

در گروه دوم تیم شهرخودرو که برای اولین بار حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تجربه می کند، در امارات به مصاف الهلال عربستان، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات رفت و با حساب دو بر صفر بازی را به حریف قدرتمندش واگذار کرد. شهرخودرو که برای صعود به مرحله گروهی تیم های الرفاع بحرین و السیلیه قطر را مغلوب کرده بود، در دومین بازی گروهی خود روز 28 بهمن در تاشکند به میهمانی پاختاکور ازبکستان خواهد رفت.

در گروه سوم تیم پرسپولیس در قطر به مصاف تیم متمول الدحیل قطر رفت و با دو گل نتیجه را واگذار کرد. پرسپولیس که نسبت به بازی های لیگ با تغییراتی به میدان رفته بود در همان 15 دقیقه ابتدایی غافلگیر شد و با دریافت 2 گل دیگر نتوانست به بازی برگردد تا دست خالی زمین را ترک کند. اعتراض بازیکنان به تصمیم داور همانند اتفاقی که در دیدار تیم ملی ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا رخ داده بود باعث شد تیم الدحیل با تیزهوشی معزعلی و ضربه سر ماریو مانژوکیج، مهاجم کروات خود به گل اول برسد و به نوعی پرسپولیس از نظر ذهنی به هم بریزد. در نیمه دوم کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس هم روانه میدان شدند اما نتیجه ای حاصل نشد. پرسپولیس در دومین بازی خود روز 29 بهمن در امارات به دیدار الشارجه می رود.

در گروه چهارم نیز که به نوعی سخت‌ترین گروه غرب آسیا به شمار می‌رود، تیم سپاهان در امارات دست به کار بزرگی زد و موفق شد العین را با چهارگل در هم بکوبد تا شروع توفانی بعد از سه سال دوری از لیگ قهرمانان داشته باشد. سپاهان که در لیگ برتر و جام حذفی هم مدعی قهرمانی محسوب می شود، برتری خود را به حریف اماراتی دیکته کرد و توانست با گل‌های محمد محبی، کی روش استنلی، سروش رفیعی و محمد طیبی حریف را شکست بدهد و قدرت نمایی کند. سپاهان در دومین مسابقه خود روز 29 بهمن در قطر به دیدار السد خواهد رفت.

در زیر صحبت های اهالی فوتبال را درخصوص هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا می خوانید.

مرفاوی: خستگی بازیکنان به ضرر استقلال شد

صمد مرفاوی، پیشکسوت باشگاه استقلال پیرامون دیدار این تیم مقابل الشرطه عراق و آخرین وضعیت آبی پوشان به خبرنگار برنا گفت: در مجموع اگر بازی استقلال و الشرطه را مدنظر داشته باشیم خواهیم دید که استقلال آن صلابت و شادابی بازی های قبل را نداشت. به هر حال تیم 3 بازی سنگین پیش از این داشت و بعد از دربی به عراق برای این بازی رفت و خستگی در ساق بازیکنان معلوم بود.

وی افزود: استقلال بعد از رسیدن به گل عقب نشست و این در حالی بود که در بازی های قبلی چنین اتفاقاتی رخ نمی داد و یکی از دلایل آن بحث خستگی است. به هر حال بعد از گل مساوی الشرطه به عقب نشست و به مساوی راضی بود و می خواست روی ضد حملات اگر شد به گل مساوی دست پیدا کند. بازیکنان زحمت خود را کشیدند و باید تمرکز خود را روی بازی بعدی بگذارد. مهمترین مشکل استقلال این است که دست مربی روی نیمکت با توجه به تعداد بالای مصدومان بسته است و البته با مصدومیت مهدی قائدی این مشکل بیشتر نیز شده است.

سرمربی اسبق استقلال پیرامون بازی های آسیایی این تیم نیز تصریح کرد: استقلال برای صعود باید به فکر کسب سه امتیازها در بازی های رفت باشد. البته باید بدانیم بازی‌های فرسایشی با یک ترکیب ثابت احتمال آسیب دیدگی را بالا می برد.

مهاجم پیشین استقلال درباره بازی با الاهلی و میزان تاثیر غیبت دیاباته و قائدی عنوان کرد: دیاباته و قائدی مهاجمان زهرداری هستند و زوج طلایی تشکیل دادند. نبود آنها تاثیرگذار است اما استقلال بالاخره استقلال است و امسال روند خوبی داشته است. ارسلان مطهری هم خوشبختانه آماده است و به نظرم استقلال می‌تواند در ادامه لیگ قهرمانان و البته مسابقات داخلی نتایج خوبی را بگیرد و به برد مقابل الاهلی برسد.

درخشان: اعتراض مدافعان پرسپولیس به داور اشتباه بود

حمید درخشان، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس پیرامون بازی این تیم مقابل الدحیل به خبرنگار برنا گفت: اگر اشتباهات مدافعان نباشد گلی در فوتبال رد و بدل نمی شود. البته بازیکنان نباید به داوران در آن صحنه اعتراض می کردند و باید حداقل منتظر می شدند تا توپ از بازی خارج شود.

سرمربی اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: نکته مهم درباره پرسپولیس است که بازی با الدحیل تمام شد و بازیکنان باید تمرکز خود را روی بازی بعدی مقابل الشارجه بگذارند. باید نقاط ضعف را در این دیدار برطرف کنیم و پرسپولیس می تواند در بازی های بعدی با کسب پیروزی زمین را ترک کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره حضور اوساگونا و استوکس در کنار و اینکه آیا این زوج می‌تواند در ادامه هم موفق باشد، اظهار داشت: امیدوارم این دو بازیکن خارجی در ادامه بهتر بازی کنند به گونه ای که بتوان گفت آنها از مهاجمان داخلی بهتر هستند. به هر حال اینکه کدام بازیکنان در ترکیب اصلی حضور داشته باشند برعهده سرمربی است.

درخشان عنوان کرد: جا دارد به سپاهان بابت بازی خوب و برد خوبش هم تبریک بگویم. باشگاه‌ها خارج از ایران همه نماینده کشورمان هستند و همه باید از آنها حمایت کنیم. امیدوارم تیم‌های ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان هم بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.

میثاقیان: بازیکنان شهرخودرو نباید ناامید شوند

اکبر میثاقیان، پیشکسوت فوتبال درخصوص عملکرد تیم فوتبال شهرخودرو مقابل الهلال عربستان در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: الهلال عربستان تیم بسیار پرمهره‌ای است که دوره گذشته عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود. بی‌شک بازی کردن مقابل چنین تیمی کار آسانی نخواهد بود. بازیکنان و کادرفنی تلاش خود را کردند اما متاسفانه در نهایت این دیدار را با نتیجه دو بر صفر در کشور ثالث واگذار کردند.

وی افزود: تازه اول راه است و بازیکنان نباید ناامید شوند، الان فقط باید خودشان را برای دیدارهای بعدی آماده کنند و با قدرت مقابل رقبای خود حاضر شوند. الهلال بهتر از شهرخودرو بازی کرد و موقعیت‌های بسیار خوبی داشت، البته شانس هم با آن‌ها یار بود و توانستند پیروز شوند.

میثاقیان گفت: هنوز هم دیدارهای دیگری پیش روی شهرخودرو و دیگر نمایندگان ایران است که باید در این بازی‌ها نیز بدرخشند. برای نمایندگان در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت دارم.

چرخابی: سپاهان اجازه خودنمایی به میزبان خود را نداد

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره برد قاطعانه سپاهان مقابل العین امارات به خبرنگار برنا گفت: سپاهان بعد از سه سال غیبت در لیگ قهرمانان آسیا، در شرایطی به مصاف العین رفت که حریفش سابقه قهرمانی در آسیا را داشت و تصور همگان بر این بود که بازی نزدیکی از آب دربیاید.

وی ادامه داد: با این حال سپاهان توانست قدرت خود را به حریف اثبات کند و با انجام بازی منطقی و تماشایی با چهار گل حریف را شکست بدهد تا گام اول را محکم بردارد. سپاهان با درخشش بازیکنان خود اجازه خودنمایی به میزبانش را نداد و امیدوارم روزهای خوب نماینده ما ادامه داشته باشد.

چرخابی تصریح کرد: سپاهان در دومین بازی مرحله گروهی باید در قطر به مصاف السد برود و امیدوارم بازیکنان همانند دیدار با العین بتوانند برابر السد نیز عملکرد خوبی داشته باشند و دست پر به کشور بازگردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز