رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اهداف ما حضور در رقابت‌های قهرمانی است/ فدراسیون نمی‌تواند زیاد روی صعودهای فنی تمرکز داشته باشد

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۷:۴۱:۲۷
کد خبر: ۹۶۴۱۴۹
اهداف ما حضور در رقابت‌های قهرمانی است/ فدراسیون نمی‌تواند زیاد روی صعودهای فنی تمرکز داشته باشد
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: اهداف ما را وزارت ورزش تعیین می‌کند که عمدتا حضور در رقابت‌های قهرمانی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،؛ رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درخصوص وضعیت صعودهای زمستانی در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: طبق اساسنامه فدراسیون‌ها، بخشی از وظایف فدراسیون ورزش همگانی و قسمت دیگر ورزش قهرمانی است. در بخش ورزش قهرمانی ما از طریق باشگاه‌ها در رشته‌هایی مثل سنگنوردی، یخ‌نوردی و دو کوهستان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنیم. سایر فعالیت‌ها زیر نظر هیات‌های استانی و باشگاه‌ها در دو بخش قهرمانی و همگانی اجرا می‌شود. 

وی افزود: یک سری از صعودهای سنگین که عمدتا زیر مجموعه باشگاه‌ها است و قهرمانان در این رشته زیر نظر باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند. تیم‌های ملی که تشکیل می‌شوند، هدف اصلی آن‌ها حضور در رقابت‌های ورزشی است. از رو نمی‌توان از فدراسیون‌ها توقع داشت تا روی صعودهای فنی تمرکز داشته باشند. 

زارعی اظهار داشت: در گذشته فدراسیون به عنوان یک فعالیت اضافی، اردوهای تیم ملی را تشکیل می‌داد و بنا بر پتانسیل موجود در سطح کشور، اردوها برگزار می‌شد. در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد و این مسئله به باشگاه‌ها واگذار شده است. اهداف ما را وزارت ورزش تعیین می‌کند که عمدتا حضور در رقابت‌های قهرمانی است.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پایان گفت: حدود 6 سال پیش با سفر ریاست جمهوری به استان قزوین، طرح احداث یک سالن سنگنوردی اختصاصی بیان شد که بودجه آن جدا از شرکت توسعه بود. این ساختمان 50 درصد روند آماده‌سازی خود را طی کرده و ما از صالحی‌امیری خواستیم تا با ارتباطی که دارد، استان اقدام به تکمیل این سالن کند. سالن‌های مخصوص سنگنوردی باید ارتفاع بالای 18 متر داشته باشد و چنین اماکنی در سطح کشور کم‌تر پیدا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز