مروری بر مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی اروپا در «ایتالیا»؛

شکست قهرمانان جهان و المپیک در «رم»

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۳:۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۶۵۶۱۱
شکست قهرمانان جهان و المپیک در «رم»

اکبر فیض

روس‌ها در حالی پا به عرصۀ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در ایتالیا گذاشتند که در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان با دو مدال طلا، 3 نقره و 132 امتیاز با اقتدار قهرمان دنیا شده بودند. 

«گوگی‌گوگیا شویلی» سرمربی کهنه‌کار روسیه در حالی که خواب قهرمانی کشورش در المپیک را می‌بیند، در ایتالیا، دست شاگردانش از رسیدن به طلای اروپا کوتاه ماند. از 10 نشان طلا، یک مدال هم نصیب روس‌ها نشد تا دوستداران کشتی را شگفت‌زده کند.

در واقع عدم کسب نشان طلا توسط روس‌ها تنها شگفتی این پیکارها نبود. بلکه شماری از نامداران جهان و المپیک هم در «رم» قلع و قمع شده و با شکست بدرقه شدند. «رضا کایالپ» قهرمان سال 2019 و دارنده مدال‌های جهان و المپیک سنگین وزن از ترکیه، بزرگترین قربانی این رویداد بود که از دور مسابقات کنار رفت و حذف شد!

«فرانک استابلر» آلمان، دارنده 3 مدال طلای جهان و «آرتور الکسانیان» از ارمنستان برنده 4 مدال جهان و المپیک، از طلایی‌هایی بودند که در ایتالیا بر نشان‌های طلا بوسه زدند.

در رده‌بندی تیمی، روسیه بدون طلا با 3 نقره، 2 برنز و مجموع 128 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد. آذربایجان با 2 طلا و 4 برنز (116) امتیاز دوم و ترکیه با یک نقره و 2 برنز با (90) امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. این نتایج در حالی رقم خورد که در مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان، روسیه با 132 امتیاز، ازبکستان 80 و گرجستان با 79 امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند. 

به رغم نتایج به دست آمده در اروپا، در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت؛ فرازوفرود کشتی‌گیران نامدار در قهرمانی اروپا آنقدرها هم عجیب نبود. چرا که اکثر کشتی‌گیران با آمادگی کامل در المپیک ظاهر شده و با هم سرشاخ خواهند شد.

نظر شما