امیررضا پوررمضانعلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شطرنج ایران وابستگی به پایتخت ندارد/ سطح مسابقات کاسپین نسبت به رقابت‌های دیگر بالاتر است

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۷:۰۱:۵۴
کد خبر: ۹۶۶۳۵۹
شطرنج ایران وابستگی به پایتخت ندارد/ سطح مسابقات کاسپین نسبت به رقابت‌های دیگر بالاتر است
شطرنج‌باز کشورمان گفت: شرایط در ایران به گونه‌ای است که اکثر مسابقات بین‌المللی ما در شهرهای مختلف در سطح کشور برگزار می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیررضا پوررمضانعلی، شطرنج‌باز کشورمان طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص کیفیت مسابقات بین المللی کاسپین که میزبانی شهر رشت در حال برگزاری است، بیان کرد: سطح کیفی این رقابت‌ها نسبت به مسابقات دیگری که در کشور برگزار می‌شوند بالا است. البته نسبت به سال‌های گذشته سطح مسابقات کمی کاهش پیدا کرده بود، آن هم به دلیل مشکلات اخیری است که در کشور پیش آمده بود، همچنین برف شدیدی که در شهر رشت باریده شد، باعث این موضوع بود.

وی افزود: این مسابقات هنوز در جریان است و در حال حاضر یک ارمنی صدر جدول قرار دارد ولی چند ایرانی می‌توانند شانس قهرمانی داشته باشند، یکی من و یکی مسعود مصدق پور هستیم.

پوررمضانعلی اظهار داشت: شرایط در ایران به گونه‌ای است که اکثر مسابقات بین المللی ما در شهرهای مختلف در سطح کشور برگزار می‌شوند. مسابقات جام بین المللی خزر و کاسپین را داریم که هجدهمین دوره آن در شهر رشت در حال برگزاری است. پس از آن هم رقابت‌های کارون را داریم که مسابقات بین المللی استان خوزستان محسوب می‌شود. پس از آن مسابقات مشهد را داریم که آن هم به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. پیش از این رقابت‌های دهه فجر را داشتیم که در چابهار بود.

شطرنج‌باز کشورمان در پایان گفت: به همین دلیل ما هیچ وابستگی به پایتخت نداریم و این موضوع خیلی در توسعه رشته شطرنج در کشورمان و پیشرفت استان‌های مختلف تاثیرگذار است و می‌تواند همه استعدادها در همه استان‌های مختلف را جذب کند. هنوز سه دور حساس در مسابقات کاسپین قرار است که پیگیری شود و نتیجه آن قابل حدس زدن نیست چون در شطرنج مانند دیگر ورزش‌ها تا لحظات آخر قهرمان و نایب قهرمانان مشخص نیستند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شطرنج‌بازان ایرانی ما بتوانند قهرمان مسابقات شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز