ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

کسب سهمیه ارزشمند المپیک در کاراته/ طعنه آقای خاص به مسابقات قهرمانی آسیا/ نصف‌جهان در انتظار فینال لیگ است

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۶:۱۸:۳۴
کد خبر: ۹۶۶۶۶۵
کسب سهمیه ارزشمند المپیک در کاراته/ طعنه آقای خاص به مسابقات قهرمانی آسیا/ نصف‌جهان در انتظار فینال لیگ است
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*برنده هفته: تیم ملی کاراته ایران

در پایان دومین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2020 که به میزبانی دوبی امارات و با حضور 571 کاراته کا از 85 کشور برگزار شد، تیم ایران با کسب یک مدال طلا توسط ذبیح الله پورشیب، یک نقره توسط شیما آل سعدی و 4 برنز توسط سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی به کار خود پایان داد. البته نکته با اهمیت رقابت ها برای ایران کسب نخستین سهمیه المپیک 2020 توکیو توسط قهرمان شایسته و با اخلاق کشورمان، بهمن عسگری بود.

*بازنده هفته: چهار نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا

در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانات آسیا تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو هر چهار نماینده ایران نمایش ضعیفی را مقابل رقبای خود به اجرا گذاشتند. تیم پرسپولیس با تساوی 2_2 مقابل الشارجه هفته دوم را به پایان رساند و دیگر نماینده‌های ایران نیز بدون کسب هیچ امتیازی دومین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به پایان رساندند.

*شخصیت هفته: مهدی علی‌نژاد

مهدی علی‌نژاد، رییس سابق فدراسیون ووشو با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. علی‌نژاد پیش از این حضوری موفق در فدراسیون ووشو داشت که آخرین موفقیت این رشته در زمان ریاست علی‌نژاد را می‌توان به قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان مرتبط دانست.

*نقد هفته:  کشتی

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در دو بخش آزاد و فرنگی درحالی به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود که این رقابت‌ها با حواشی عجیبی برای تیم ایران همراه بود. محمدبنا، سرمربی تیم کشتی فرنگی کشورمان در گفتگویی با انتقاد از سطح کیفی این رقابت ها اظهار داشت: در تهران به ما گفته بودند این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک امتیاز دارد و شاید تیم‌ها برای جمع کردن امتیاز بیایند اما الان که در مسابقات هستیم به ما گفتند اصلاً امتیاز ندارد و شاید بهتر از ما این موضوع را می‌دانستند. سطح مسابقات متوسط بود و آنچنان به عنوان قهرمانی آسیا بالا نبود. اگر هم بالا بود با همین تیم قهرمانی‌مان دور از ذهن نبود.

*مسابقه هفته: لیورپول-اتلتیکومادرید

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برتری تیم‌های اتلتیکومادرید و بوروسیا دورتموند در خانه برگزار شد. اتلتیکومادرید پس از اینکه با اشتباه فابینیو در دقیقه 4 توسط سائول دروازه لیورپول را باز کرد، با اتخاذ بازی تدافعی و استفاده از ضدحملات برتری یک بر صفر خانگی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو را حفظ کرد و به بازی برگشت در خانه رقیب امیدوار ماند.

*پیشنهاد هفته: سپاهان-پرسپولیس

حساس‌ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در اصفهان بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار خواهد شد. این در حالی است که دیدار رفت این دو تیم با برتری دو بر صفر به سود طلایی‌پوشان اصفهان به پایان رسید. در حال حاضر پرسپولیس با 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سپاهان نیز با یک بازی کمتر، پایین از تراکتور در مکان سوم جدول قرار دارد. این بازی برای هر دو تیم حکم فینال را دارد و قطعا برنده این دیدار را می‌توان مدعی اصلی قهرمانی لیگ دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز