مسعود خلیلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انتخاب دو بانوی ایرانی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک قدم بزرگی است/ رشته ولتیژ توسط فراهانی در ایران راه‌اندازی شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۸:۴۶:۱۳
کد خبر: ۹۶۸۰۷۲
انتخاب دو بانوی ایرانی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک قدم بزرگی است/ رشته ولتیژ توسط فراهانی در ایران راه‌اندازی شد
رییس فدراسیون سوارکاری گفت: کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، غزاله منتظم و کمیته بین‌المللی المپیک، مینا فراهانی را رسما به عنوان کاندیدا معرفی کردند. بین 100 کشور فقط 5 نفر انتخاب و کاندیدا شدند، به نظر من در همین مرحله هم قدم بزرگی برداشته شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری، درخصوص انتخاب مینا فراهانی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابی کمیته بین المللی المپیک در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: دو کمیته بین‌المللی المپیک و پاراالمپیک هر سال در روز جهانی زن، چند نفر از بانوان برجسته ورزشی که توانستند باعث توسعه ورزش بانوان در کشور خودشان شوند و تأثیرگذار باشند، را به دنیا معرفی می‌کنند. در سال جاری توسط فدراسیون‌های مربوطه یعنی فدارسیون جهانی سوارکاری از یک سو و فدراسیون جانبازان و معلولین از سوی دیگر، دو نفر از همکاران خوب ما از کشور به عنوان کاندیدا بین 5 نفر دیگر قرار گرفتند.

وی افزود: کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، غزاله منتظم و کمیته بین‌المللی المپیک، مینا فراهانی را رسما به عنوان کاندیدا معرفی کردند. این مراسم 18 اسفند ماه در کمیته جهانی برگزار می‌شود. بین 100 کشور فقط 5 نفر انتخاب و کاندید شدند، به نظر من در همین مرحله هم قدم بزرگی برداشته شده است.

خلیلی اظهار داشت: منتظم در ارتباط با کودکانی که دچار معلولیت‌های ذهنی و جسمی هستند از چند سال پیش که ما کمیته مربوط به این ورزش را در کشور راه اندازی کردیم، بسیار فعالیت کرده است و توانسته در 21 استان، ورزشکارانی را از رده‌های سنی پایین جذب این وزرش کند. رییس فدراسیون جهانی وقتی به دعوت ما به ایران آمده بود، از یکی از اردوها بازدید کرد. این موضوع برای او بسیار جالب بود و این باعث شد فدراسیون جهانی برنامه آماده‌سازی‌ای برای این چند سال به ما داده تا انشاالله برای سال 2020 هم از این آموزش استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان گفت: فراهانی هم راه‌اندازی یک ورزش نوین را در کشور برعهده داشت و رشته ولتیژ که اجرای حرکات ژیمناستیک روی اسب در حال حرکت است را راه‌اندازی کرد، خوشبختانه این رشته علاقه مندان خاص خودش را هم پیدا کرده است. با فدراسیون ژیمناستیک هماهنگی‌هایی را داشتیم تا نونهالان، جوانان و نوجوانان را از رشته ژیمناستیک به ما معرفی کنند تا در این رشته از آن‌ها استفاده کنیم. امیدواریم این رشته توسعه بیشتری پیدا کند و حتی در سال 2024 بتوانیم برای اولین بار نمایندگانی را به پاراالمپیک اعزام کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز