محسن رضوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سرعت انتقال ویروس کرونا در مکان‌های مرطوب بیشتر است/ استخرها را تعطیل می‌کنیم/ فدراسیون جهانی هنوز پاسخی به ما درباره مسابقات انتخابی نداده است

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۵:۵۹:۳۵
کد خبر: ۹۶۸۷۱۱
سرعت انتقال ویروس کرونا در مکان‌های مرطوب بیشتر است/ استخرها را تعطیل می‌کنیم/ فدراسیون جهانی هنوز پاسخی به ما درباره مسابقات انتخابی نداده است
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ورزشکاران دائما در استخر تنفس می‌کنند و در اماکن مرطوب زودتر رشد می‌کند. فضای استخرها هم بسیار مرطوب است، به همین دلیل تصمیم بر لغو مسابقات گرفته شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص تعطیلی مسابقات مختلف به خاطر شیوع ویروس کرونا و تمهیدات این فدراسیون برای مقابله با گسترش این ویروس در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: پس از انتشار اطلاعیه سوم فدراسیون پزشکی ورزشی که گفته بودند همه لیگ‌ها تا 10 روز تعطیل شود، از طرفی اگر حتی یکی از بازیکنان به صورت نهفته ویروس کرونا را داشته باشد، به عنوان مثال 13 بازیکن دیگر در رشته واترپلو به راحتی کرونا می‌گیرند، به همین دلیل لیگ‌ها را فعلا لغو کردیم. همه مسابقات ما در تمام رشته‌های آبی لغو خواهد بود.

وی افزود: یکی از دلایل این موضوع این است که ورزشکاران دائما در استخر تنفس می‌کنند و سرعت انتقال ویروس در آب بیشتر است و در اماکن مرطوب زودتر رشد می‌کند. فضای استخرها هم بسیار مرطوب است، به همین دلیل تصمیم بر لغو مسابقات گرفته شد.

رضوانی اظهار داشت: درخصوص استخرها هم از آن‌جایی که یک تصمیم کلان است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه تصمیمی خواهند گرفت و ما همان را اجرا کنیم. تمام استخرهای شهر در اختیار فدراسیون نیست اما برای استخرهای خودمان به خانواده‌ها اعلام کردیم که اصراری به حضور بچه‌ها در استخر وجود ندارد. از آن‌جایی که الان تیم ملی هم در استخر تمرین دارد، می‌خواهیم یک جوری این موضوع را مدیریت کنیم و به سمت تعطیلی استخرها برویم تا فقط تیم‌های ملی تمرینات خود را دنبال کنند و سرعت انتقال بیماری تا جایی که امکان دارد کاهش پیدا کند.

رییس فدراسیون شنا، شرجه و واترپلو در پایان در رابطه با لغو مسابقات واترپلو انتخابی المپیک و از دست رفتن شانس کسب سهمیه برای تیم ملی گفت: مسئله تیم ملی واترپلو هم هنوز مشخص نیست، هم از طرف فدراسیون و هم از طرف کمیته ملی المپیک پیگیری می‌شود، فدراسیون جهانی هنوز پاسخی به ما نداده است. با شیوع بیماری کرونا در کشور باید ببینیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز