فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سهمیه المپیک برای سابریست‌های کشورمان قطعی شد/ فاصله ایران و تیم چین خیلی زیاد است

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۸:۱۱:۵۷
کد خبر: ۹۶۸۷۲۰
سهمیه المپیک برای سابریست‌های کشورمان قطعی شد/ فاصله ایران و تیم چین خیلی زیاد است
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: هنوز دو رویداد دیگر در ایتالیا و مجارستان پیش رو داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی درخصوص نتایج مسابقات جام جهانی لهستان و کسب سهمیه تیمی سابریست‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: ما به دلیل رتبه پنجمی که در رنکینگ جهانی داریم، دور اول را استراحت کردیم و در دور دوم تیم ملی ژاپن را مغلوب کردیم. از طرفی چینی‌ها هم دور اول استراحت داشتند و دو دوم تیم آمریکا را بردند. در دور سوم سابریست‌ها کشورمان به آلمان و تیم چین به کره‌ای‌ها باختند، پس از آن برای کسب مقام پنجم تا هشتم به مصاف چین رفتیم و این دیدار را با امتیاز 25 بر 48 پیروز شدیم.

وی افزود: برای کسب عنوان پنجم یا ششمی دوباره به مصاف آلمان رفتیم و مقابل این تیم شکست خوردیم، بنابراین عنوان ششم این دوره از مسابقات را به دست آوردیم. چینی‌ها هم برای کسب عنوان هفتم و هشتمی به رقابت پرداختند.

باقرزاده اظهار داشت: ما تقریبا 40 امتیاز المپیکی از چینی‌ها فاصله گرفته بودیم، الان هم با نتیجه این تورنمت حدود 5 امتیاز فاصله ما با تیم آن‌ها بیشتر شد و توانستیم سهمیه تیمی را کسب کنیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفت: ما انتظار داشتیم که چینی‌ها به 8 تیم برتر جام جهانی صعود نکنند اما موفق شدند که راه پیدا کنند. البته ما هم جزو 8 تیم برتر جهان هستیم اما به هر حال آن‌ها در جدول پایین‌تر از ما قرار گرفتند. هنوز دو رویداد دیگر در ایتالیا و مجارستان پیش‌رو داریم، اما فاصله ما و تیم چین خیلی زیاد شده است و توانستیم سهمیه تیمی را قطعی کنیم.

نظر شما