خشایار حضرتی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ملاک در صداوسیما بیشتر درآمدزایی است/ رسانه بیشترین تأثیر را روی جذب بچه‌ها در رشته‌های ورزشی می‌تواند داشته باشد

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۰۷:۰۸:۴۴
کد خبر: ۹۷۰۱۲۹
ملاک در صداوسیما بیشتر درآمدزایی است/ رسانه بیشترین تأثیر را روی جذب بچه‌ها در رشته‌های ورزشی می‌تواند داشته باشد
سرمربی تیم ملی شنا گفت: پخش برنامه‌ها در شبکه ورزش تقریبا ارزش‌بندی نشده و ملاک بیشتر درآمدزایی است تا این که تأثیر برنامه‌ها در جامعه در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ خشایار حضرتی، سرمربی تیم ملی شنا، درخصوص نقش و تاثیر صداوسیما در توسعه و گسترش ورزش‌های پایه در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: صداوسیما می‌تواند با اشائه ورزش‌های پایه، بدون این که تبلیغاتی باشد، به خیلی از رشته‌های ورزشی کمک کند. صدا و سیما که از لحاظ شنیداری و دیداری مهم‌ترین وسیله ارتباطی با مردم است، بیشترین تأثیر را روی جذب بچه‌ها در رشته‌های ورزشی دارد. هرچقدر تبلیغات هم زیاد باشد، جذب چهره در رشته‌های پایه اتفاق نمی‌افتد. شبکه ورزش حاضر است ساعت‌ها مسابقات خارجی بدون مخاطب را پخش کند اما مسابقات داخلی ‌‌ما پخش نشوند تا بخواهد حق پخش دهد. اما خیلی از این هزینه‌ها باعث می‌شود بچه‌ها به سمت رشته‌های پایه یا خیلی از رشته‌های دیگر که کم‌تر در ایران طرفدار دارند، جذب ‌شوند.

وی افزود: پخش برنامه‌ها در شبکه ورزش تقریبا ارزش‌بندی نشده و ملاک بیشتر درآمدزایی است تا این که تأثیر برنامه‌ها در جامعه در نظر گرفته شود. سرمایه‌گذاری یا هزینه کردن برای رشته‌های پایه فقط این نیست که به ورزشکار پول بدهیم، ساختن همین زیرساخت‌ها مثل مجموعه‌های ورزشی، استادیوم‌ها، تبلیغات تلویزیونی، رسانه‌ای و پوشش خبری آن ورزش‌ها باعث می‌شود که ما به عنوان سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنیم ولی متأُسفانه صدا و سیما این نگرش سرمایه‌گذاری در این رشته‌ها را ندارد.

حضرتی در پایان گفت: در گذشته خیلی ساعت‌ها در برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون با این که شبکه ورزش نداشتیم، به آموزش ژیمناستیک یا شنا پرداخته می‌شد اما الان متأسفانه هیچ کدام از این کارها انجام نمی‌شود، قبلا برای رشته‌هایی مانند ژیمناستیک یا دوومیدانی تبلیغ می‌شد و برنامه‌های متعددی ساخته می‌شد اما الان حتی از همان برنامه‌های قدیمی هم استفاده نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز