لیگ‌های سرشناس هم مسابقات را تعطیل نکردند؛

برنامه‌ریزی مناسب برای لطمه نخوردن به تیم‌ملی/ بازی‌های بدون تماشاگر در دوران گذر از کرونا، عقلانی‌تر از لغو مسابقات است

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۷:۵۴
کد خبر: ۹۷۱۰۱۶
برنامه‌ریزی مناسب برای لطمه نخوردن به تیم‌ملی/ بازی‌های بدون تماشاگر در دوران گذر از کرونا، عقلانی‌تر از لغو مسابقات است
بازی‌های بدون تماشاگر در دوران گذر از کرونا، عقلانی‌تر از لغو مسابقات فوتبال خواهد بود.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کرونا ویروس (Coronavirus)، نوعی ویروس است که انواع مختلفی دارد و برخی انواع آن هم بیماری زا هستند. یک نوع جدید ویروس کرونا که به تازگی نیز شناسایی شده منجر به بیماری تنفسی می‌شود و حتی فرد مبتلا را که از نظر ایمنی بدن ضعیفی دارد را به کام مرگ می‌کشاند. این بیماری از چین شروع شده و گسترش یافته است و در حال حاضر حدود 60 کشور را هم درگیر خود کرده است.

بی شک شیوع و گسترش یک بیماری هر جامعه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد حال می‌خواهد آن کشور پرجمعیت‌ترین کشور دنیا مانند چین که خاستگاه این ویروس خطرناک هم شده است باشد و یا سایر کشورها که حتی جمعیت اندکی دارند اما باید بررسی کرد این تحت تاثیر قرار گرفتن تا چه مرزی می‌تواند مجاز باشد و سایر نهادها و برنامه‌های یک جامعه را دچار مشکل اساسی‌تری نکند.

در حال حاضر با شیوع این ویروس در اکثر کشورهای جهان برخی از مراسم‌های رسمی، مسابقات ورزشی، سینماها، کنسرت‌ها و ... یا با تعطیلی مواجه شدند و یا به تعویق افتادند چرا که یکی از راه‌های جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس اجتناب از حضور در مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد است.

شیوع ویروس کرونا در ایران نیز زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده و حتی قبل از ورود این ویروس به کشور این گمانه زنی‌ها در خصوص تعطیلی برخی از اماکن به ویژه مکان‌های ورزشی که می‌تواند راهی برای انتقال این بیماری باشد وجود داشت. در همین راستا با شیوع این ویروس چندی پیش سازمان لیگ فوتبال کشور اعلام کرد که رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. اتفاقی که باحواشی زیادی هم از سوی جامعه ورزش و هم از سوی هواداران مواجه شد اما با نگاه به عملکرد سایر کشورها در مواجه با این پدیده این سوال مطرح می‌شود که چرا اجرایی شدن یک قانون که هم به سود سلامت جامعه است و هم سایر نهادها را از گرفتاری‌های دیگری که قطعا در آینده‌ای نه چندان دور که با آن روبرو خواهند شد، با این همه هجمه و انقاد مواجه شده است؟

شاید جالب باشد بدانید در این زمینه تنها کشوری که مسابقات ورزشی خود را به تعویق انداخته است کشور چین میزبان اصلی کرونا بوده است. چین که خود خاستگاه اصلی شیوع این ویروس است که تا به امروز هم بالغ بر 80 هزار نفر از این کشور به این ویروس آلوده شدند فقط با تعویق لیگ‌های ورزش خود مواجه شده است. سایر کشورها نیز مانند کره جنوبی با آمار 2931 هزار نفر، ایتالیا 889 نفر، ژاپن 236 نفر، سنگاپور 98 نفر، هنگ کنگ 93 نفر، آمریکا 66 نفر، آلمان 60 نفر، فرانسه 57 نفر، اسپانیا 33 نفر نه تنها وقفه‌ای در مسابقات خود نداشتند بلکه مانند گذشته رقابت‌های ورزشی خود را با حضور تماشاگرانشان برگزار می‌کنند.

در این روزها این خواسته بارها از سوی تیم‌های مختلف لیگ برتر و بازیکنان مطرح شده است که چرا لیگ فوتبال نیز همچون دیگر لیگ‌ها تعطیل نمی‌شود. قطعا مخاطبان فوتبال همچون دیگر کشورهای جهان در ایران بیشتر است و بهم خوردن برنامه لیگ با توجه به زمان‌بندی بازی‌های تیم ملی می‌تواند مشکلات زیادی را در برنامه‌ریزی سازمان لیگ ایجاد کند. دیگر کشورهایی نیز مانند ایتالیا که درگیر این ویروس هستند لیگ فوتبال خود را طبق برنامه برگزار می‌کنند و تنها راهکاری که در نظر گرفتند این است که مانند ایران بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند. قطعا سازمان لیگ و سایر مسئولین با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شود بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند و صرف اینکه مسئولین به فکر تیم‌های فوتبالی نیست که نظریه غلط است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز