رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تقاضای ما از کوهنوردان این است که از فعالیت گروهی اجتناب کنند/ ورود به کلیه پناهگاه‌ها و جان پناه‌های ورزشگاهی ممنوع است

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۷:۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۷۵۵۲۵
تقاضای ما از کوهنوردان این است که از فعالیت گروهی اجتناب کنند/ ورود به کلیه پناهگاه‌ها و جان پناه‌های ورزشگاهی ممنوع است
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: از آن‌جایی که کوهنوردی یک ورزش جمعی و گروهی است، تقاضای ما از اعضا این است که حتی اگر قصد فعالیت در دامنه‌ها را دارند، از فعالیت گروهی اجتناب کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص فعالیت‌های کوهنوردی در شرایطی که همه اماکن ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، بیان کرد: از زمانی که شیوع این بیماری در سطح کشور محرز شد، فدراسیون کوهنوردی براساس توصیه‌های وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی برگزاری کلیه دوره‌های آموزشی و مسابقات را در سطح کشور ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: از آن‌جایی که ممکن است خیلی از ورزشکاران عضو باشگاه‌ها نباشند و از طریق باشگاه‌ها فعالیت نکنند، به همین دلیل ما ممنوعیت ورود به کلیه پناهگاه‌ها و جان پناه‌های ورزشگاهی که در اختیار فدراسیون بود را اعلام کردیم. تقاضا کردیم کوهنوردانی که عضو باشگاه‌ها هستند ضمن رعایت این موارد به سایر اعضا هم این توصیه را داشته باشند.

زارعی اظهار داشت: از آن‌جایی که کوهنوردی یک ورزش جمعی و گروهی است، تقاضای ما از اعضا این است که حتی اگر قصد فعالیت در دامنه‌ها را دارند، از فعالیت گروهی اجتناب کنند. چون در هر صورت مردم در چنین شرایطی ممکن است که بخواهند به یک جای امن پناه ببرند برای ورزش کردن و به دامنه‌های کوهستانی بروند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پایان گفت: هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌هایی که خدمات گردشگری در کوهستان دارند، شهرداری ناحیه کوهستان و تله کابین توچال صورت دادیم تا باتوجه به مجاورت مسیرهای کوهپیمایی، کوهنوردی و قرارگاه‌های کوهستانی با این سازمان امکان توقف فعالیت‌ها صورت بگیرد. خوشبختانه این هماهنگی انجام شد و در نهایت از عزیزان خواستیم تا در هفته‌های آتی فعالیت کوهنوردی را به حداقل برسانند یا کاملا متوقف کنند تا با سایر سازمان‌ها و وزارت بهداشت در توقف از بین بردن این بیماری همراه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز