روند انجام مسابقات کسب سهمیه از حالت طبیعی آن خارج شده است؛

سلطانی‌فر: بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر چند ماهه برگزار خواهد شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۴:۰۲
کد خبر: ۹۷۵۷۳۶
سلطانی‌فر: بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر چند ماهه برگزار خواهد شد
وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی که در بیش از یکصد کشور ایجاد کرده است، احتمالا با یک تاخیر چند ماهه در برگزاری بازی‌های المپیک توکیو مواجه خواهیم بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش وجوانان با اشاره به تعویق بازی‌های المپیک 2020 توکیو گفت: بر اساس برنامه ریزی که انجام شده بود، مسابقات المپیک قرار بود از سوم مردادماه آغاز شود، حدود 15 روز به طول انجامد و قبل از آن در رشته های مختلف مسابقات انتخابی و کسب سهمیه بایستی برگزار می شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات انتخابی الان در بسیاری از کشورها به تاخیر افتاده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امیدواری فدراسیون‌های جهانی و IOC این است که در یکی دو ماه آینده بتوانند شرایط با ثباتی در کشورها به وجود بیاید که این مسابقات انتخابی و کسب سهمیه برگزار شود تا بازی های المپیک در موعد مقرر برگزار شود.

سلطانی فر ادامه داد: شرایطی که الان کشورها با آن مواجه هستند و یکصد کشور دنیا درگیر  ویروس کرونا هستند و خود کشور ژاپن هم کشور درگیری است که بیش از هزار نفر از مردم مبتلا شدند و تعدادی جان خودشان را از دست دادند، ما فکر می کنیم که روند برگزاری مسابقات کسب سهمیه که از حالت طبیعی آن خارج شده، بالاجبار در ماه هایی بتواند برگزار شود که ماه ها خیلی فاصله نداشته باشد یا اصلا تقارن پیدا کند با بازی های المپیک.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: تصور خیلی از دست اندرکاران ورزش این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی که در بیش از یکصد کشور ایجاد کرده است، احتمالا با یک تاخیر چند ماهه در برگزاری بازی های المپیک توکیو مواجه خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز