گزارش ورزشی هفته؛

تعویق مسابقات ایران به سود سرمربی کروات/ شناخت بیشتر دراگان از بازیکنان/ تیم ملی می‌تواند با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کند

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۹۷۶۶۰۱
تعویق مسابقات ایران به سود سرمربی کروات/ شناخت بیشتر دراگان از بازیکنان/ تیم ملی می‌تواند با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کند
تعویق دیدارهای ایران در دور انتخابی فرصت خوبی است تا اسکوچیچ بتواند شناخت خود را روی بازیکنان مدنظرش برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بیشتر کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران که باید خودش را برای رقابت های انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا مهیا می کرد، به خاطر شیوع ویروس کرونا دچار تغییراتی در برنامه خود شد و سرمربی تیم هم موقتا راهی زادگاهش کرواسی شد. در همین راستا قرار است فیفا روز دوشنبه تقویم جدید رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا را پس از مذاکره نهایی با کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند. انتظار می‌رود دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 در ماه‌های اکتبر تا نوامبر (10 مهر تا 10 آذر 99) برگزار شوند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی، بعد از انتخابش تصمیم گرفت به سراغ لژیونرهای شاغل در لیگ‌های اروپایی برود تا از آخرین وضعیتشان مطلع شود و به نوعی شرایط آنها را بسنجد. دراگان بعد از رفتن مارک ویلموتس این فرصت را دارد تا توانایی های خود را در عرصه ملی هم نشان دهد و این اتفاق می تواند با برنامه ریزی و ایجاد وحدت میان بازیکنان و اهالی فوتبال به وقوع بپیوندد.

تعویق دیدارهای ایران در دور انتخابی فرصت خوبی است تا اسکوچیچ شناخت خود را روی بازیکنان مدنظرش برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بیشتر کند و با آرامش خاطر در فکر پیاده کردن تفکرات خود باشد تا ایران با شکست تیم های هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق راهی دور بعد انتخابی شود و باید این تعویق اجباری و فرصت چند ماهه را به فال نیک گرفت.

در زیر صحبت های اهالی فوتبال را در این خصوص می خوانید.

یاوری: تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی به سود ایران شد

محمود یاوری، پیشکسوت فوتبال پیرامون تصمیم فدراسیون جهانی مبنی بر تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به خبرنگار برنا گفت: فکر می‌کنم که این تصمیم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا گرفته شده اما نفس تعویق مسابقات برای تیم ملی ما اتفاق خوبی بود.

وی افزود: اسکوچیچ به تازگی کار خود را با تیم ملی آغاز کرده و اینکه به جای یک اردوی 10 روزه حالا چند ماه وقت برای آماده کردن تیم ملی دارد می‌تواند اتفاق خوشایندی برای او و تیم ما در ابتدا راه باشد. به هرحال اتفاقی است که رخ داده و شیوع بیماری یک مشکل بین‌المللی شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی اظهار داشت: اسکوچیچ همه وقت خود را صرف دیدار بازی‌های ملی‌پوشان ایران کرده که این کار ارزشمند است و می‌تواند در جهت انجام کارهای آینده او نیز مفید فایده باشد.

یاوری گفت: برانکو زمانی که به فوتبال ما آمد مطرح و شناخته شده نبود و او با موفقیت در تیم ملی ایران برانکو ایوانکوویچ شد. حالا این موقعیت برای یک مربی دیگر به نام اسکوچیچ پیش آمده و بسیار امیدواریم او نیز بتواند به ما و خودش کمک کند.
 
زادمهر: تیم ملی باید از الان برای دیدار اول برنامه ریزی کند

محمد زادمهر، پیرامون تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: اگر اجرایی شود، یک تصمیم منطقی و کاملا درستی خواهد بود.

وی افزود: فکر می کنم باید در این زمینه دقت نظر خاصی داشته باشیم. به هرحال تعویق مسابقات از دست ما خارج است و البته برای سلامتی بازیکنان و تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مهم است اما به لحاظ فنی معتقدم نه تنها درباره تیم ملی بلکه سایر سرمربیان وقت دارند تا کیفیت فنی تیمشان را بالا ببرند.

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی باید خود را برای نخستین بازی آماده کند. بی‌تردید در چند روز آینده تاریخ مسابقات به تعویق افتاده مشخص می‌شود و باید از امروز برای آن روز برنامه ریزی کرد تا تیم در بهترین شرایط پا به زمین بگذارد و بتوانیم با قدرت از گروه صعود کنیم.

دین‌محمدی: اسکوچیچ می‌خواهد مانند کی‌روش موفق باشد

سیروس دین محمدی، بازیکن اسبق تیم ملی پیرامون این سوال که آیا به نظرش تغییر و مسابقات انتخابی جام جهانی به سود اسکوچیچ و تیم ملی کشورمان شده یا خیر، به خبرنگار برنا گفت: قطعاً به سود اسکوچیچ و تیم ما بوده است. اجازه بدهید یک نکته مهم را بگویم و آن هم این است که اگر اسکوچیچ می‌خواهد مانند کی‌روش موفق باشد باید مانند او زور داشته باشد و بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.

وی افزود: اینکه تیم بتواند تمرینات خود را هرچند با بازیکنان کم و محدود استارت بزند می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

منوچهری: اسکوچیچ شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد

امین منوچهری درخصوص حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی به خبرنگار برنا گفت: به نظر من اسکوچیچ شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. او سال‌ها در فوتبال ایران  بوده. واقعیت این است که ما گزینه خیلی تاپ خارجی نداشتیم که بیاید. رقیب اسکوچیچ، گواردیولا نبوده که بگوییم چرا ایشان انتخاب شد.

وی ادامه داد: اسکوچیچ مربی خیلی خوبی بوده و در فوتبال ایران توانسته با تیم‌های دیگر خوب نتیجه بگیرد. سبک مربی‌گری‌اش طوری است که پای بازیکنانش می‌ایستد و عاشق او هستند و برایش بازی می‌کنند و امیدوارم این اتفاق در تیم ملی هم بیفتد.

مهاجم پارس جنوبی جم گفت: نفرات تیم ملی‌ همه بازیکنان بزرگی هستند و امیدوارم بتوانند رابطه خوبی با اسکوچیچ برقرار کنند و تیم ما هم به جام جهانی 2022 قطر برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز