یادی از قهرمانان و پیشکسوتانی که از میان ما رفتند؛

نفس‌های سال ۹۸ به شماره افتاد/ از درگذشت قوی‌ترین مرد جهان تا از دست دادن نویسندگان ورزشی

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۷:۰۱:۰۲
کد خبر: ۹۷۸۹۰۸
نفس‌های سال ۹۸ به شماره افتاد/ از درگذشت قوی‌ترین مرد جهان تا از دست دادن نویسندگان ورزشی
در سال 98 ورزش ایران چهره‌های زیادی را از دست داد و خاطرات تلخی را برای علاقه‌‌مندان رقم زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سال 1398 با تمام خوبی‌ها، بدی‌ها، شادی‌ها و غم‌هایش رو به پایان است و مردم  امیدوار هستند سال جدید، سالی برای فراموشی اتفاقات 98 باشد. 

در این سال ورزش ایران افراد و چهره‌های زیادی را از دست داد که خاطرات تلخی را برای علاقه‌ مندان رقم زد.

به همین خاطر در ادامه نام درگذشتگان را مرور می‌کنیم تا خاطرات خوب آن‌ها به دست فراموشی سپرده نشود.

کیوان وحدانی

درگذشت این فوتبالیست را شاید بتوان مقدمه‌ای بر اتفاقات تلخ ورزشی و به خصوص فوتبالی ایران دانست. مهاجم تیم‌های پیکان، نساجی مازندران و پارس‌جنوبی که سابقه بازی در تیم‌های صبا و آلومینیوم اراک را نیز دارد، تنها دو روز پیش از آغاز سال 1398 به علت سقوط سنگ در محور فیروزکوه- تهران و در سن 27 سالگی جان خود را از دست داد.

سیامند رحمان

روزهای کرونایی جامعه ورزش ایران با خبر درگذشت سیامند رحمان تلخ‌تر شد. قهرمان وزنه برداری پارالمپیک جهان با 12 مدال طلای جهانی شامل دو طلای پارالمپیک در 2012 و 2016، امسال نیز در مسیر کسب سومین طلای پارالمپیکی تمرین می‌کرد اما به علت ایست قلبی در 31 سالگی در گذشت تا تمامی اهالی ورزش از این اتفاق تلخ و ناگهانی متاثر شوند.

تورج لارودی

برادر استاد اردشیر لارودی، کشتی نویس با سابقه ایران بود که 48 سال در این حوزه فعالیت کرد و علاوه بر کار رسانه‌ای، به عنوان مسئول برگزاری مسابقات، رئیس کمیته لیگ و ریاست روابط عمومی فدراسیون به کشتی کشور خدمت کرد. مرحوم لارودی که به خوش اخلاقی و خوشرویی معروف بود، در خرداد 98 و در بستر بیماری دار فانی را وداع گفت.

مهدی شادمانی

ورزشی و اجتماعی نویس کشورمان به خاطر یک دوره مبارزه سخت با نوع ناشناخته‌ای از سرطان به نام سارکوم، به چهره‌ای مقاوم و مبارز بین اهالی رسانه تبدیل شد. شادروان شادمانی در تابستان98 به خاطر خستگی از مبارزه سه ساله با سرطان و در سن 37 سالگی بار سفر از کره خاکی را بست.

جعفر کاشانی

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تهران در سن 75 سالگی در گذشت. کاشانی با تیم ایران اولین قهرمانی ملی فوتبال را در جام ملت‌های آسیا 1986 تجربه کرد و در سال 1972 نیز این قهرمانی را تکرار کرد. علاوه بر این، مدافع تیم‌ ملی صعود به المپیک را در سال 1972 نیز تجربه کرد.

پویا عباسی

نویسنده با سابقه و قدیمی مطبوعات و رسانه‌های ورزشی ایران که سال‌ها در حوزه کشتی قلم زد و فعالیت کرد در اسفند 98 به دلیل عفونت بعد از عمل جراحی، به دیدار حق شتافت.

کمال مشحون

کاپیتان تیم ملی بسکتبال که در سال 1951 به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست پیدا کرد، در سال‌های 1356 و 1357 نیز رئیس فدراسیون بود. شادروان مشحون در شهریور 98 دارفانی را وداع گفت.

نادر باقری

دروازه‌بان اسبق پاس و شموشک، پیش از حضور احمدرضا عابدزاده در پرسپولیس، دروازه‌بان اول این تیم بود. مرحوم باقری به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در پرسپولیس و پارس‌جنوبی جم نیز فعالیت کرد و در سن 51 سالگی و در دی 98 به علت مشکلات ریوی درگذشت.

محمدرضا امینی

مرحوم امینی در سال 95 دچار سرطان خون شد و پس از چند سال مبارزه با این بیماری، در دی 98 و در سن 35 سالگی دارفانی را وداع گفت. دروازه‌بان اسبق تیم سپاهان که با سپاهان نوین نیز توانست به لیگ برتر صعود کند، سابقه بازی در تیم‌های پیکان، شاهین بوشهر و نساجی مازندران را داشت.

زهرا اسداللهی

دختر هندبالیست تیم سپاهان که سابقه حضور در تیم ملی هندبال دختران داشت، در آخرین روزهای اسفند 98 و در سن 18 سالگی بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

کامران فدایی

بازیکن اسبق جوانان پرسپولیس و امیدهای پاس که سابقه بازی در نساجی مازندران، گل‌گهر و شیرین فراز را نیز دارد، فروردین 1398 و در سن 35 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

علی حسنی

علی حسنی بازیکن تیم امید پرسپولیس بهشهر در آخرین روز فروردین بر اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

علیرضا رضایی

برادر بزرگتر غلامرضا رضایی، مهاجم اسبق پرسپولیس به خاطر بیماری کلیوی دچار سکته مغزی و در بیمارستان بستری شد و پس از چند روز کما، در فروردین و در 42 سالگی در گذشت. علیرضا رضایی سابقه بازی در برق و فجرسپاسی شیراز، راه‌آهن تهران و استقلال اهواز را دارد و در تیم‌های جوانان و امید فجرسپاسی نیز مربیگری کرد.

الهام شیخی

دختر فوتسالیست قمی تنها قربانی ویروس منفور کرونا بین اهالی ورزش ایران محسوب می‌شود. این بانوی ورزشکار در ماه آخر 98 و در سن 23 سالگی به علت ابتلا به بیماری جدید کرونا دار فانی را وداع گفت. شیخی که در پست دروازه‌بان بازی می‌کرد، زمانیکه شیوع کرونا در ایران گسترده نبود، به این بیماری مبتلا شد.

ایرج دلیر

مرحوم دلیر در جریان مسابقه فوتبال بین دهیاری جیرکویه و شهرباران رشت به علت ایست قلبی، درون زمین جان و در سن 49 سالگی جان خودش را از دست داد.

حسن عابدی

عضو اسبق و همچنین سرمربی سابق تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه و از مربیان سازنده این رشته در کشورمان، در روزهای پایانی اسفند بار سفر را از دنیای فانی بست.

ایرج قلیچ‌ خانی

شادروان ایرج قلیچ خانی از چهره های شاخص مربیگری در فوتبال ایران در دهه 50 و 60 محسوب می شود. او سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان ایران، مربی تیم ملی، سرمربی تیم های راه آهن و سرباز و ژاندارمری و... بوده است که پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی صبح امروز، دار فانی را وداع گفت.

برای درگذشتگان آرزوی شادی روح و علو درجات نزد ایزد منان داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز