موفقیت‌های تراکتور به خاطر تلاش همه مجموعه است؛

الهامی: مثل مسعود، اشکان و احسان دیگر نمی‌آید

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۰:۲۷:۳۱
کد خبر: ۹۷۹۷۰۵
الهامی: مثل مسعود، اشکان و احسان دیگر نمی‌آید
سرمربی تراکتور موفقیتش در این تیم را مدیون همدلی تمام مجموعه باشگاه، بازیکنان و به ویژه حمایت هواداران دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور با توجه به پایان سال گفتگویی را با روابط عمومی این باشگاه انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید.

شما سال را در حالی به پایان رساندید که در نخستین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر و تیم تراکتور، موفق شدید میانگین امتیازی ۲/۲۰ را در مسابقات کسب کنید و بهترین مربی ایرانی از این نظر شوید. این اتفاق چطور افتاد؟

 مطمئنا مربیان بهتری از من در تیم‌ها بوده‌اند که بسیاری از آن‌ها افراد بزرگ و قابل احترام برای بنده هستند. این آماری که اعلام شده، مربوط به شخصِ الهامی نیست و برای تمام مجموعه باشگاه و هواداران عزیز تراکتور است. تیم ما بخاطر تلاش‌های مالک باشگاه تا کوچک‌ترین عضو تیم و پشتیبانی تماشاگران نتیجه گرفت و دلیل دیگری نداشت.

سهم تماشاگران تراکتور از این موفقیت چقدر است؟

اصلا شک نکنید بیشترین تاثیر در موفقیت شخصی من و تیم بزرگ تراکتور را همین هواداران داشتند. خدا را شکر بهترین تماشاگران ایران را داریم. هویت طرفداران تراکتور مشخص است که عاشق تیم خود هستند. البته باید بگویم این‌ها هوادار نیستند و واقعا عاشق تراکتور هستند. تیم‌های دیگر شاید هوادار داشته باشند، ولی تماشاگران ما را باید عاشق نام گذاشت. همان تیم‌هایی که ادعای هواداران میلیونی دارند، چه زمانی تماشاگران‌شان به اندازه هوادارانِ عاشق تراکتور به ورزشگاه آمدند؟ اگر تماشاگران دیگر تیم‌ها در دمای ۱۷ درجه زیر صفر به ورزشگاه آمدند، آن وقت بگویند ما هم عاشق هستیم! در دو مسابقه‌ی آخرِ تراکتور که من حضور داشتم و در ورزشگاه یادگار امام میزبان بودیم، تماشاگران ما در دمای منفی ۱۳ و منفی ۱۷ درجه به استادیوم آمدند. عاشق‌تر از این تماشاگران را کجای دنیا سراغ دارید؟

چه نظری درباره تعطیلی لیگ دارید؟

شرایطی که بخاطر ویروس کرونا در کشور و تمام دنیا به وجود آمد، نه تنها لیگ ایران، بلکه لیگ‌های معتبر اروپایی را هم تعطیل کرد و ما نمی‌توانیم بخاطر این موضوع گلایه‌ای داشته باشیم. نیاز است همه مردم ایران از تصمیماتی که مسئولان می‌گیرند و به توصیه‌هایی که دارند، توجه ویژه‌ای کنیم. شک نکنید حتی اگر جان یک انسان هم با برگزاری مسابقات در خطر بیفتد، به ۱۰ جام قهرمانی هم نمی‌ارزد.

برخی می‌گویند اگر کرونا ادامه پیدا کرد و منجر به تعطیلی لیگ شد، تیم صدرنشین را قهرمان کنند و جدول فعلی را برای کسب سهمیه آسیایی و دیگر مسائل در نظر بگیرند. با این نظرات موافق هستید؟

اینگونه نظرات اصلا عقلانی و منطقی نیست و کسی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، فوتبالی نیست. باید شرایط طوری باشد که سرنوشت بازی‌ها و تعیین تیم قهرمان در زمین مسابقه اتفاق بیفتد، نه عوامل دیگر. حتی ممکن است ۱۰ دقیقه از یک بازی سرنوشت لیگ را عوض کند، اما الان که چنین شرایطی بخاطر کرونا پیش آمده، باید همه این وضعیت موجود را بپذیریم. بحث قهرمان و ... را نمی‌شود در این اوضاع مطرح کرد و همه باید منتظر بهبود شرایط باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز