نوروزنامه ۹۹/ غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کشتی آزاد بازهم اقتدار خود را در سال ۹۸ نشان داد/ کرونا وضعیت کسب سهمیه‌ها را مختل کرد/ ترکیب تیم ملی برای المپیک مشخص نیست

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۲:۱۹:۲۷
کد خبر: ۹۷۹۸۳۸
کشتی آزاد بازهم اقتدار خود را در سال ۹۸ نشان داد/ کرونا وضعیت کسب سهمیه‌ها را مختل کرد/ ترکیب تیم ملی برای المپیک مشخص نیست
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده هنوز ترکیب تیم ملی مشخص نیست و امیدوارم که زودتر به تمرینات بازگردیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در سال گذشته موفقیت‌های خوبی را با هدایت غلامرضا محمدی در رقابت‌های مختلف به دست آورد. سرمربی که این روزها حالا تمام دغدغه‌اش حضور بازیکنانش در توکیو میزبان رقابت‌های 2020 المپیک است. خبرگزاری برنا در این رابطه با محمدی گفتگویی را انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

سال 98 را چگونه سپری کردید؟

سال 98 تیم ملی کشتی آزاد توانست از 10 وزن 7 مال طلا و 3 مدال برنز به دست بیاورد که فکر می‌کنم یک نتیجه تاریخی رقم خورد و بچه‌ها توانستند یک بار دیگر با اقتدار بر بام کشتی آسیا قرار بگیرند. در مسابقات جهانی  فکر می‌کنم نتیجه نسبی  خوبی به دست آوردیم نسبت به 2 سال گذشته در سال 2017 و 2018 میلادی تیم ملی کشتی آزاد ما نتایج خوبی را متأسفانه به دست نیاورده بود. ما توانستیم مقام چهارم تیمی را به دست بیاوریم هرچند لیاقت این تیم حداقل نایب قهرمانی یا روی سکو قرار گرفتن بود که این اتفاق نیفتاد و در آینده توانستیم چهار مدال بدست بیاوریم. یک مدال طلا، یک نقره و 2 مدال برنز که توسط حسن یزدانی عزیز، بهنام احسان پور، یونس امامی و علیرضا کریمی بدست آمد. دو سهمیه هم کسب کردیم برای حضور در رقابت‌های المپیک. در چهار وزن دیگر باید به دنبال کسب سهمیه باشیم که هدف جدی ما اول رسیدن به آن سهمیه‌های است و سپس حضور موفقیت‌آمیز در مسابقات المپیک 2020 توکیو است. ولی کار واقعا سخت است ما باید چهار سهمیه دیگر به دست بیاوریم و واقعا شرایط شاید حتی برای گرفتن  سهمیه سخت باشد ولی ما تمام توان و تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که ان‌شاءالله بتوانیم با حداکثر سهمیه به مسابقات المپیک برویم.

شاید الان یکی از دغدغه‌های اصلی برای حضور در المپیک بحث وضعیت حال حاضر حسن یزدانی باشد. خیلی‌ها نگران هستند از بابت اینکه آیا حسن به این مسابقات می‌رسد یا خیر؟ در کل شرایط حسن را چگونه می‌بینید؟

هم حسن یزدانی عزیز و هم علیرضا کریمی عزیز آسیب دیده بودند و حسن  یک عمل جراحی موفقیت آمیز را خدا را شکر انجام داد که جا دارد همین جا از دکتر کیهانی تشکر کنم.

علیرضا کریمی هم دارد کارهایش را انجام می‌دهد و ان‌شاءالله علیرضا کریمی هم بتواند به شرایط آرمانی‌اش برگردد.

بهترین عیدی که تا به حال گرفتید چه بوده است؟

قطعا در زمان  کودکی هر کسی بهترین هدیه‌اش را از خانواده و پدر و مادر گرفته است و من هم قطعا از این قاعده مستثنی نیستیم ولی دیگر از زمانی که متأهل شدیم و صاحب فرزند، بیشتر سعی می‌کنم کنار بچه‌ها باشم و عیدی بدهم. ولی خاطرات خوب کودکی هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود و هرکسی در کشور عزیزمان اگر از او سوال کنید از چه کسی عیدی گرفتی؟ می‌گوید: خانواده و پدر و مادر و بهترین لحظه هم در کنار خانواده بودن زمان سال تحویل سر سفره هفت سین است. امیدوارم سال 99 سال خوبی باشد برای مردم خوب کشورمان و روزهای بهتری در انتظار مردم خوب کشورمان باشد برای ملت عزیزمان. ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی هرچه زودتر برطرف شود و آرامش به جامعه ما برگردد.

در مورد نفرات اعزامی به المپیک، فعلا کسی مشخص نیست چه کسی  به مسابقات اعزام شود؟

نه مشخص نیست ممنون از شما به خاطر این سوال و نکته ریز و خیلی مهم. قبل از این قرار بود عملکرد کشتی‌گیران را در رقابت‌های پیش رو بسنجیم و بر اساس آن انتخاب کنیم ولی با توجه به شرایطی که پیش آمده و اکثر مسابقات لغو شده است هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفتیم.

صحبت پایانی؟

من فقط خواهش می‌کنم از مردم خوب کشورم مثل همیشه حامی بچه‌های ورزشکار بودند در میادین مختلف همه رشته‌های ورزشی یک بار دیگر از صمیم قلب دعا کنند برای بچه‌ها و تیم ملی کشتی و ورزش ما در المپیک که باز هم بتوانیم افتخارآفرینی کنیم هرچند تکرار می‌کنم کار خیلی سخت است اما این قول را با تمام وجود به مردم خوب کشور می‌دهم که بچه‌ها و دلاورمردان کشتی آزاد با تمام وجودشان می‌جنگند که ان‌شاءالله بتوانند دل مردم را شاد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز