نوروزنامه۹۹/ نیما نکیسا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

امسال مهمان ناخوانده‌ای داریم/ سال ۷۷ بین دو نیمه سال تحویل شد/ بازیکنی که به اندازه ۱۵۰۰ دلار کار نکرده نباید ۱۵۰ هزار دلار بگیرد!

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۰۸:۲۳
کد خبر: ۹۸۰۳۸۱
امسال مهمان ناخوانده‌ای داریم/ سال ۷۷ بین دو نیمه سال تحویل شد/ بازیکنی که به اندازه ۱۵۰۰ دلار کار نکرده نباید ۱۵۰ هزار دلار بگیرد!
دروازه‌بان سابق تیم ملی گفت: سال 77 زمانی که ما برای جام جهانی خودمان را آماده می‌کردیم با نانت فرانسه بازی داشتیم و بین 2 نیمه سال تحویل شد و آن بازی هم به سود ما به پایان رسید. 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که سابقه حضور در جام جهانی فوتبال را دارد، معتقد است باید در سال 99 با امید بیشتری زندگی کنیم و در مقابل یکدیگر مسئولیت پذیرتر باشیم.

در ادامه گفتگوی خبرنگار برنا با ستاره‌ای که حالا استاد دانشگاه است را می‌توانید در ادامه بخوانید:

تعطیلات عید را چگونه می‌گذرانید:

آغاز سال 99 را تبریک می‌گویم. امیدوارم همه مردم ایران سلامت و بهروز باشند. دید و بازدیدهای نوروز از آداب ماندگار و سنت‌های دیرین ایرانیان است اما امسال مهمان ناخوانده‌ای داریم که برای قطع زنجیره شیوع و بریده شدن پایش از شهر و دیارمان باید در خانه بمانیم، دید و بازدید و سفر نرفتن، قطعا تلخی‌هایی دارد و در خانه ماندن شیرینی‌هایی، امسال عیدمان تلخ و شیرین است تا زمانی که انشاالله رفتن کرونا را جشن بگیریم. به هرحال بنده تا جایی که کارم اجازه دهد در منزل هستم.

لحظه تحویل سال نو کجا بودید؟

من هر سال در این زمان در کنار خانواده‌ بودم و امسال نیز خوشحالم که در کنار خانواده هستم.

 بهترین آرزوی شما بعد از موضوع کرونا چیست؟

کرونا یک تمرین برای تقویت روح جمعی و غلبه اراده مردم بر تهدیدهای ناگهانی است، از فرصت کرونا می‌توان برای همبستگی بیشتر مردم در مشکلات آینده کشور استفاده کرد، اتفاقات بعد از شیوع کرونا می‌تواند تصویر دقیقی از میزان همبستگی، مشارکت و تمرین باهم بودن در برابر تهدیدهای مشترک را در مقابل دیدگان ما بگذارد. آرزو دارم هیچ فردی در انزوا نباشد و در کشور ما تمام اقشار از جمله ورزشکاران و پیشکسوتان در رفاه باشند، چون آنها روزی باعث افتخار این کشور و مردم‌شان می‌شدند. الان خیلی از ورزشکاران ما هستند که متأسفانه با این مشکل روبرو شدند و هیچ حامی برای کمک به آنها وجود ندارد.

خاطره‌انگیزترین عید شما چه سالی بود؟

سال 77 زمانی که ما برای جام جهانی خودمان را آماده می‌کردیم با نانت فرانسه بازی داشتیم و بین 2 نیمه سال تحویل شد و آن بازی هم به سود ما به پایان رسید.

بهترین اتفاقی که دوست دارید سال آینده برای شما بیفتد؟

هر فردی برای خودش میزانی از موفقیت را پیش‌بینی می‌کند و قطعا دوست دارد به انها دست پیدا کند.

اگر در سال آینده بگویند یک معضل اجتماعی را می‌توانید حذف کنید، چه کاری انجام می‌دهید؟

ما اهل شعر و شعور هستیم و تمدنی غنی و ارزشمند داریم ولی چرا باید از طریق فضاهای مجازی تولید ناهنجاری کرد. بهار فقط در طبیعت نیست بلکه باید بهار در دل و مغز هم رخ دهد و تحولی در زندگی فرد ایجاد کند. من بی‌تردید سعی می‌کردم فرهنگ صحیحی در این فضا ایجاد کنم و از آن در جهت پیشرفت استفاده کنم.

پرسپولیس در سال 98 را چگونه دیدی؟

پرسپولیس در سالی که سپری شد مانند مردم فراز نشیبی زیادی داشت. دبل قهرمانی، رفتن برانکو، حضور و رفتن کالدرون و آمدن گل محمدی. البته مهمترین چیز درباره باشگاه تیم و نتیجه‌گیری آن است. متاسفانه برخی شکایت‌ها نیز در فوتبال ما معضل شده است. می‌دانید چند وقت است هیچ باشگاهی در ایران در این باشگاه‌ها یک رای به صعود خود دریافت نکرده. چرا بازیکنی که 1500 دلار هم کار نکرده باید 150 هزار دلار نقد بگیرد. بازیکنی که گفته می شود از ابتدا نظر سر مربی هم حضور او نبوده است. پرسپولیس در آسیا باید بازی کند و برای قهرمانی این تیم در لیگ و جام حذفی آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم تیم در آسیا هم موفق باشد.

در پایان نکته خاصی دارید بفرمایید؟

باز هم از مردم خواهش می‌کنم برای اینکه هرچه زودتر بتوانیم از این شرایط راحت شویم بیرون نیایند، مسافرت نروند و نکات مهم بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز