از سوی کمیته پارالمپیک آسیا؛

شعار و لوگوی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو معرفی شد

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۰:۳۴:۳۵
کد خبر: ۹۸۴۰۴۴
شعار و لوگوی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو معرفی شد
کمیته پارالمپیک آسیا از شعار و لوگوی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، شعار این دوره از بازی‌های پاراآسیایی، اتحاد قلب‌ها، درخشش آرزوها عنوان شده و این شعار آیینه‌ای از پیام اصلی بازی‌های آسیایی، یعنی تعامل قلب‌ها برای آینده است.

درلوگوی این بازی‌ها نیز از نماد یک ورزشکار ویلچری که حرکتی روبه جلو دارد استفاده شده و این حرکت روبه جلو با استفاده از ۱۰ خط نیمه منحنی با رنگ‌هایی از طیف قرمز تا بنفش که در انتها به رنگ زرد ختم میشود، نمایش داده شده و رو به دوردست در امتداد است.

این شکل، نمادی از جزر و مد رودخانه کیانتانگ، که از میان شهر هانگژو میگذرد، است و حرکت روبه جلو ورزشکار ترسیم شده در لوگو، نشان از تحرک، انرژی و آرزوهای او است.

سایر اجزای لوگو نیز نمادی از جنب و جوش ورزشکاران پارالمپیکی است که با پشتکار، خود را به چالش می‌کشند و در قسمت پایین نیز محل و تاریخ برگزاری این بازی‌ها درج شده و در مجموع، شمایل این نماد در راستای بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ طراحی شده است.

معاون دبیر کل کمیته برگزاری و نایب رئیس شهرداری هانگژو نیز در خصوص این نماد گفته است: نماد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نشانی از طلوع خورشید، هماهنگی، پیشرفت و تعامل است که همگی آن‌ها از ارزش‌های این بازی‌ها به شمار می‌روند.

مجید راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا نیز اظهار داشت: در حالی که هنوز دوسال به برگزاری این بازی‌ها باقی مانده، به کمیته برگزاری به خاطر انتخاب و انتشار نماد و شعار بازی‌ها تبریک می‌گویم، استفاده این نماد و شعار همراه با هم، حس تحرک و روحیه مثبت این بازی‌ها را به تصویر کشیده و به آن‌ها افتخار میکنیم.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی هانگژو از ۹ تا ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۲ ( ۱۷ الی ۳۰ مهر ماه سال ۱۴۰۱) با شرکت نزدیک به سه هزار ورزشکار و در ۲۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

Hangzhou.b

نظر شما