تمجید کنفدراسیون فوتبال آسیا از شیخ دیاباته؛

ستاره محبوب دوباره پرچم استقلال را برافراشته کرد+عکس

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۹:۰۸:۲۳
کد خبر: ۹۸۴۷۸۴
ستاره محبوب دوباره پرچم استقلال را برافراشته کرد+عکس
ستاره محبوب استقلال در گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از 4 خرید درخشان غرب آسیا لقب گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا  در گزارشی به چهار انتقال در لیگ‌های فوتبال منطقه غرب آسیا که باعث جذابیت بیشتر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب شد، اشاره کرده است. 

در این گزارش نام دیاباته به عنوان یکی از چهار انتقال درخشان اشاره شده است.

 سایت AFC در این باره نوشت:

در میان چهار نام مطرح شده، دیاباته تنها بازیکنی است که پیش‌تر بازی در آسیا را تجربه کرده بود. دیاباته پیش از پیوستن به بوردوی فرانسه در ۱۸ سالگی، در آکادمی مشهور سلیف کیتا در مالی توپ می‌زد. جایی که حدود یک دهه بازی کرد و در ۱۲۰ بازی، ۵۰ گل به ثمر رساند.

این مهاجم برجسته به ترکیه، ایتالیا و امارات رسید و در لیگ این کشورها بازی کرد و در آنجا فصل ۲۰۱۸-۱۹ را در باشگاه امارات بازی کرد. ۱۰ گل او در ۱۹ بازی نتوانست باشگاه مستقر در راس الخیما را از سقوط نجات دهد و او بار دیگر به آسیا آمد و تیم فوتبال استقلال را در ایران انتخاب کرد. 

108

او که در ابتدای حضورش در استقلال شروع آهسته‌ای داشت و بعد از گذشت ۳ ماه از حضورش در این تیم با هت تریک مقابل تراکتور در ورزشگاه یادگار امام استارت زد. او از آن بازی به بعد ۵ گل دیگر به گل‌هایش اضافه کرد تا در ۱۳ بازی ۸ گل به نامش ثبت کند.

دیاباته در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به همراه استقلال مقابل الکویت گلزنی کرد تا تیمش در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر برنده شود. او  در بازی بعدی مقابل الریان هم موفق به گلزنی شد و تیمش با نتیجه ۵ بر صفر برنده شد و در نهایت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.


 

نظر شما