علی علیزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مردم برای شروع فوتبال لحظه شماری می‌کنند/ عدم برگزاری ادامه لیگ یعنی دلسرد کردن بخش خصوصی و اسپانسرها/ اصلی‌ترین شانس صعود به لیگ برتر هستیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۴:۴۱:۲۲
کد خبر: ۹۸۴۸۱۱
مردم برای شروع فوتبال لحظه شماری می‌کنند/ عدم برگزاری ادامه لیگ یعنی دلسرد کردن بخش خصوصی و اسپانسرها/ اصلی‌ترین شانس صعود به لیگ برتر هستیم
بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت گفت: طی یک سال گذشته برنامه ریزی بسیار دقیقی را مو به مو برای صعود به لیگ برتر پیاده کردیم و حتی ورزشگاه اختصاصی خود را طوری کامل بازسازی کرده‌ایم. علاوه بر همه این موضوعات مردم رفسنجان برای حضور تیمشان در لیگ برتر و آغاز مسابقات لحظه شماری می کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی علیزاده پیشکسوت فوتبال و دو باشگاه سرخابی پایتخت که در حال حاضر به عنوان معاون قهرمانی باشگاه مس رفسنجان صدرنشین لیگ دسته اول فعالیت می‌کند، درباره موضوع بیماری کرونا و ادامه رقابت‌های لیگ به خبرنگار برنا گفت: اگرچه مهمترین مسئله در حال حاضر مبارزه با بیماری کرونا است و برای همه سلامتی مهمترین اولویت زندگی به شمار می‌رود اما این دلیل نمی‌شود که ما بخواهیم درباره برگزاری مسابقات لیگ هر صحبتی را انجام دهیم و بگوییم که رقابت‌های لیگ امسال بهتر است برگزار نشود. چنین مسئله‌ای دور از ذهن است و نباید مطرح شود، بلکه مانند بلژیک تصمیم بگیرند با معرفی قهرمان لیگ را تعطیل کنند که آن وقت بازهم عده‌ای معترض خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر باشگاه مس رفسنجان با 7 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ است و اصلی ترین شانس صعود به لیگ برتر هستیم و برای آغاز مسابقات لحظه شماری می‌کنیم. اما اینکه برخی به راحتی تلاش‌های چندین ساله باشگاهی مانند ما را نادیده می‌گیرند، بی‌انصافی می کنند. ما برای رسیدن به این جایگاه سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کردیم. طی یک سال گذشته برنامه ریزی بسیار دقیقی را مو به مو برای صعود به لیگ برتر پیاده کردیم و حتی ورزشگاه اختصاصی خود را طوری کامل بازسازی کرده‌ایم. علاوه بر همه این موضوعات مردم رفسنجان برای حضور تیمشان در لیگ برتر و آغاز مسابقات  لحظه شماری می کنند.

مهاجم سابق استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در فوتبال باید توجیه اقتصادی داشته باشد و اگر مسابقات لیگ نصفه رها شود، این بخش از این کار دلسرد می‌شوند و  میلیاردها تومان سرمایه گذاری به هدر می رود و رغبتی برای سرمایه گذاری در فوتبال نخواهد داشت. ضمن اینکه به طور مثال اگر  امتیاز یک تیم لیگ دسته اولی 50 میلیارد تومان باشد با صعود آن به لیگ برتر امتیازش حدوداً 100 میلیارد تومان یا بیشتر می‌شود و آیا افرادی که بحث عدم برگزاری مسابقات لیگ را مطرح می کنند به چنین مسائلی فکر کرده‌اند؟

علیزاده ادامه داد: مسابقات لیگ را می توان دیرتر آغاز کرد همانگونه که لیگ نوزدهم با تاخیری بیش از یک ماه برگزار شد و بعید می‌دانم این تغییرات بخواهد ضربه به فوتبال ملی بزند. مسابقات لیگ برتر نیز  شرایط خاص خود را دارد. علاوه بر تیم‌های قهرمان و تیم های سقوط کننده به لیگ پایین تر چهار تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند که برای کسب عنوان سوم و چهارم چندین تیم کاندیدا هستند. به نوعی چاره‌ای جز برگزاری مسابقات لیگ نداریم. حال آنکه بخواهیم مسابقات را بعد از یک ماه و به صورت فشرده برگزار کنیم.

وی گفت: در حال حاضر همه باید با در خانه ماندن به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم و تردیدی وجود ندارد که قبل از از برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات لیگ، سلامتی جامعه مهم ترین نکته است و امیدوارم ویروس کرونا هرچه زودتر از از روی کره زمین محو شود.

نظر شما