گزارش خبرگزاری برنا از اختلافات پیش آمده میان اهالی استقلال و پرسپولیس؛

کرونای بداخلاقی در میان پیشکسوتان سرخابی/ نبش قبر منزجر کننده ریش سفیدان فوتبال/ افراد داخلی آب به آسیاب دشمن نریزند

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۳:۱۳:۴۵
کد خبر: ۹۸۵۰۸۱
کرونای بداخلاقی در میان پیشکسوتان سرخابی/ نبش قبر منزجر کننده ریش سفیدان فوتبال/ افراد داخلی آب به آسیاب دشمن نریزند
حاشیه‌سازی برخی دوستان استقلالی و پرسپولیس دردی را از فوتبال ایران دوا نمی‌‌کند و فقط شرایط را سخت‌تر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ از گذشته رسم بر این بود هرگاه در خانواده، قوم و یا شهری اختلافی ایجاد می‌شد بزرگ آنجا یه به قول معروف ریش‌سفید پادرمیانی می‌کرد تا دعوا و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود و همه چیز در آرامش پیش رود. بالطبع در ورزش نیز به همین صورت بود و همیشه پیشکسوتان و ریش سفیدان ورزش در موارد مختلف پادرمیانی می‌کردند اگر مشکلی وجود داشت و یا درگیری بین دو ورزشکار ایجاد می‌شد. این موضوع در کشور ما ایران قطعا رنگ و بوی بیشتری داشت چراکه سرمنشا ورزش قهرمانی در ایران پهلوانی بود و نام پهلوانانی همچون پوریای ولی و غلامرضا تختی به تاریخ ورزش گره خورده است.

پیشکسوتان سرخابی به دنبال نبش قبر

بدون‌شک اگر بخواهیم موضوع تعصبات رنگی و ورزشی را در ایران ریشه‎یابی کنیم به استقلال و پرسپولیس می‌رسیم که از زمان تاسیس دو باشگاه همیشه هواداران بیشماری طرفدار این دو تیم بودند و کل‌کل قبل و بعد از بازی سرخابی‌ها که بین بازیکنان، کادر فنی و هواداران صورت می‌گرفت زیبایی دربی (شهرآورد) را برای همه دوچندان می‌کرد، حتی کسانی که علاقه چندانی به ورزش فوتبال نداشتند. رفته رفته این کل‌کل‌ها و کری خواندن‌ها در دهه شصت و هفتاد جای خود را به نزاع بازیکنان و هواداران داد و به مراتب شاهد درگیری و زد و خورد بودیم که همین امر باعث شد چند بازی در همان سال‌ها نیمه تمام باقی بماند. پای جنجال‌ها به رسانه‌ها کشیده شد و اغلب بازیکنان و کادرفنی دو تیم علیه همدیگر مصاحبه می‌کردند. ولی در همان زمان پیشکسوتانی بودند که وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند و بعد از مدتی همه چیز به خوبی به پایان می‌رسید.

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد با گذشت زمان و بالا رفتن فرهنگ هر جامعه همچنان این حاشیه‌ها گریبانگیر ورزش کشور باشد و این بار به شکل خیلی ناپسندی هتک حرمت‌ها صورت بگیرد. این بار نه دیگر بازیکنان نقش اصلی را ایفا می‌کنند و نه کادرفنی سرخابی‌ها. این بار نوبت به پیشکسوتان رسیده که حسابی از خجالت یکدیگر درآیند. در چند روز گذشته هر بار یکی از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس اقدام به شفاف‌سازی کرده و به نوعی نبش قبر گذشته را می‌کند. در این بین برخی رسانه‌ها که در این روزهای تعطیلی ورزش به دنبال سوژه داغ هستند بیشتر تنور این حاشیه‌سازی‌ها را گرم می‌کنند. هرچند که رسانه ملی به عنوان الگوسازترین رسانه کشور آتش این دشمنی‌ها را ابتدا در برنامه نوروز فوتبالی روشن کرد.

هرکس با هر شخصیت حقیقی و حقوقی شاید گذشته روشن و یا تاریکی داشته باشد که ما حق نداریم این گذشته را زیر و رو کنیم. ولی متاسفانه این اتفاق به بدترین شکل در حال رخ دادن در فوتبال ایران است و کار به جایی رسیده که دیگر به درگذشتگان نیز رحم نمی‌کنیم. همانهایی که روزی به خاطر نوع بازی و گل‌زدن‌ آنها برای‌شان سوت و هورا می‌کشیدیم. اینکه چه کسی در گذشته ساواکی بوده و چه کسی به عضویت توده‌ای‌ها درآمده ملاک جامعه امروز نیست. ملاک شخصیت برای پیشکسوت فوتبال آن چیزی است که باید جوانان و نوجوانانی که به دنبال ورود به دنیای فوتبال هستند از آن پیروی کنند.

آب فوتبال گل‌آلود است، به فکر ماهی گرفتن نباشیم

جواد الله‌وردی، پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن اسبق دو تیم استقلال و پرسپولیس، با اشاره به صحبت‌های اخیر برخی پیشکسوتان و حواشی به وجود آمده در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: وقایعی که برخی از دوستان درباره آن صحبت می‌کنند مربوطه به 40 یا 50 سال پیش است و همان موقع هم می‌توانستیم درباره آن اتفاقات نتیجه‌گیری کنیم. برخی کارها که قبل از انقلاب صورت گرفته نمی‌توان الان بعد از گذشت چندین سال به آن پرداخت و نبش قبر کرد. این منصفانه و عادلانه نیست که بخواهیم برخی حرف‌ها را مطرح کنیم چون بعضی از دوستان که درباره آنها صحبت می‌شود دست‌شان از دنیا کوتاه شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به مسائلی نیز از گذشته بپردازیم بهتر است اقدامات مثبتی که انجام شده را بازگو کنیم و از کارهای خوبی که صورت گرفته صحبت به عمل آید. افرادی مانند تیمسار خسروانی و عبدو اقدامات مثبتی برای ورزش و فوتبال انجام داده‌اند و پرداختن به برخی صحبت‌ها به هیچ عنوان درست و انسانی نیست. همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و عقلانی نیست کسی بخواهد به خودش فقط فکر کند چون قطعا همه باهم غرق می‌شویم. به جای برخی صحبت‌های نامعقول بهتر است دو کلمه حرف حساب بزنیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: حاشیه‌سازی برخی دوستان استقلالی و پرسپولیس دردی از فوتبال ایران دوا نمی‌کند و فقط شرایط را سخت‌تر می‌کند. دیگر نباید به فکر ماهی گرفتن از این آب باشیم چون آنقدر آب این فوتبال گل‌آلود شده که دیگر کسی نمی‌تواند ماهی بگیرد. این حرف‌ها برای عده‌ای پوچ‌گرا و آدم بی‌سواد است. این اتفاقات برای ورزش کشور خوب نیست. اگر می‌خواهیم همدیگر را بکوبیم بهتر است با روش انسانی این کار صورت بگیرد و ذره‌ای هم منفعت به فوتبال برسانیم. دوستانی که این حرف‌های پوچ را به میان می‌آورند به فکر کمک کردن مادی و معنوی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشند.

حرف آخر

شرایط به وجود آمده در کشور ایران که همچون دیگر کشورهای جهان است باعث شده مردم به خاطر ویروس کرونا خانه‌نشین شوند و وجود چنین اخبار و حواشی آن‌هم در ورزش فوتبال که مخاطبان زیادی بین مردم دارد قطعا اتفاق خوشایندی نیست. در حالی که ایران دشمنان زیادی دارد و با وجود تحریم‌های ظالمانه شرایط اقتصادی برای کشور روز به روز سخت‌تر می‌شود بهتر است افراد داخلی دیگر آب به آسیاب دشمن نریزند و کمک کنند که اتحاد و همدلی در جامعه ورزش و فوتبال ایجاد شود. دو تیم استقلال و پرسپولیس مخاطبان و هواداران بیشماری در سراسر ایران و خارج از ایران نیز دارد و هر کدام از پیشکسوتان سرخابی و همچنین بازیکنان این دو باشگاه برای خیلی‌ها الگو هستند. قطعا هرچه‌قدر شرایط این دو باشگاه خوب باشد هم در آسیا باز هم آقایی خواهیم کرد و هم تیم ملی با ثبات‌تری در آینده خواهیم داشت.‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز