حسین شایان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رنکینگ جهانی براساس یک سری فرمول‌های پیچیده تهیه می‌شود/ بانوان فاصله زیادی با رکورد ورودی المپیک دارند

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۰:۰۱:۵۲
کد خبر: ۹۸۶۳۱۷
رنکینگ جهانی براساس یک سری فرمول‌های پیچیده تهیه می‌شود/ بانوان فاصله زیادی با رکورد ورودی المپیک دارند
سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی گفت: تعداد مسابقات که ورزشکاران طی سال در آن حضور پیدا می‌کنند و براساس اهمیت آن رویداد، امتیازاتی را دریافت می‌کنند که رنکینگ جهانی ورزشکاران براساس آن شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین شایان سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی در خصوص رنکینگ جدید ملی‌پوشان کشورمان که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده است، طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: باتوجه به این که المپیک 2020 توکیو یک سال به تعویق افتاده است، ورزشکاران ما هنوز شانس کسب سهمیه دارند. نه تنها پرتابی‌ها بلکه دونده‌ها و ورزشکاران پرنده هم می‌توانند رکوردهای ورودی المپیک را کسب کنند و به مسابقات المپیک اعزام شوند. رنکینگ فدراسیون جهانی بر اساس یک سری فرمول‌های بسیار خاص و پیچیده ترتیب داده می‌شود. تعداد مسابقات که ورزشکاران طی سال در آن حضور پیدا می‌کنند و براساس اهمیت آن رویداد، امتیازاتی را دریافت می‌کنند که رنکینگ جهانی ورزشکاران براساس آن شکل می‌گیرد.

وی افزود: حسین رسولی پرتابگر جوان تیم ملی ایران سال گذشته در هیچ رویداد بین المللی آسیایی و جهانی حاضر نشده است، به همین دلیل در حال حاضر رنکینگ جهانی و جایگاهی در رده‌بندی بین المللی ندارد. 

شایان اظهار داشت: شاهین مهردلان که رتبه‌ای خوبی دارد، در رقابت‌های دهه فجر امتیازات خوبی به دست آور اما سال گذشته در کل نتایج خوبی کسب نکرد، به همین دلیل نتایج مجموع این مسابقات خیلی قابل قبول نیست. انشاالله در رویدادهای پیش رو در مسابقات متعدد امتیازات بهتری را بگیرد و رنکینگ خودش را ارتقا دهد.

 سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: در بخش بانوان فرزانه فصیحی را داریم که با زمان‌هایی که در مسابقات اخیر رشته 60 متر ثبت کرده است، ما بسیار امیدواریم تا بتواند در رشته 100 متر رکورد ورودی المپیک را کسب کند. حالا که المپیک یک سال به تعویق افتاده است، شانس بیشتری را برای او قائل هستیم. بقیه ورزشکاران ما فاصله زیادی با رکورد ورودی المپیک دارند و بعید است که در رشته‌های دیگر سهمیه بگیریم. فدراسیون کار در بخش بانوان را آغاز کرده و در رقابت‌های آسیایی جوانان و نوجوانان نتایج قابل قبولی را به دست آوردیم. این ورزشکاران برای المپیک بعدی با بیشتر شدن سن و تجربه‌شان آماده خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز