تمام مردم ایران از این برد خوشحال بودند؛

تبریک ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلالی ها+عکس

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۲۱:۱۸:۱۸
کد خبر: ۹۸۶۵۹۵
تبریک ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلالی ها+عکس
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت سالگرد پنجاهمین قهرمانی استقلال در آسیا، با انتشار مطلبی به بررسی و تجلیل از این قهرمانی پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت سالگرد پنجاهمین قهرمانی استقلال در آسیا، با انتشار مطلبی به بررسی و تجلیل از این قهرمانی پرداخت. نکات برجسته این گزارش که می‌توانید نسخه کامل آن را به زبان انگلیسی در سایت این کنفدراسیون مطالعه کنید در ادامه می‌آید:

در سومین سال از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تیم فوتبال تاج که از سال ۱۳۵۸ به عنوان استقلال شناخته می‌شود، موفق شد تبدیل به اولین باشگاه ایرانی شود که به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. این برد در وقت‌های اضافه و با نتیجه دو بر یک در حضور ۳۵ هزار تماشاگر به دست آمد.

هاپوئل که در اولین دوره و در کشور مالزی به قهرمانی دست پیدا کرده بود به همراه شش تیم دیگر در تهران به مدت ۱۰ روز در مسابقات شرکت کرد و در نهایت به دیدار فینال رسید. استقلال با شکست نمایندگان لبنان، مالزی و اندونزی بی‌ آنکه گلی دریافت کند، به فینال رسید. هاپوئل در دیدارهای خود پیش از فینال موفق به ثبت یازده گل زده شد.

رایکوف، مهدی حاج محمد را به عنوان یک بازیکن تکنیکی به میدان فرستاد و این بازیکن به عنوان بال چپ در ترکیب استقلال قرار گرفت تا وضعیت آبی‌ها تهاجمی شود. سرمربی استقلال البته گزینه دیگری نداشت زیرا آبی‌ها به دو گل نیاز داشتند تا به پیروزی دست پیدا کنند. این بازیکن با حرکت تکنیکی خود پایه گذار گل اول شد تا وفاخواه بازی را به تساوی بکشاند.

تبریک afc

مسعود معینی که زننده یکی از گل‌های استقلال در فینال بود که منتج به قهرمانی شد در این باره می‌گوید که این برد برای همه مردم بود و این جشن از گلزنی او مهم‌تر است. مردم تیم ما را تا هتل همراهی کردند؛ آنها خوشحال بودند و این شب را فراموش نمی‌کنند.

علی جباری ستاره استقلال در آن دوران و کاپیتان آبی‌ها در باره این قهرمانی می‌گوید: بعد از گلزنی و قهرمانی، تمام مردم ایران از این برد خوشحال بودند و تمام مردم تا صبح نخوابیدند.رایکوف سال بعد نیز می‌توانست با استقلال به عنوان قهرمانی دست پیدا کند اما شکست در نیمه نهایی برابر نماینده عراق باعث شد تا آبی‌ها عنوان سوم را کسب کنند. تاج که در سال ۱۳۵۸ به استقلال تغییر نام داد، در سال ۱۳۷۰ با شکست نماینده چین به دومین قهرمانی خود در قاره دست پیدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز