حسین‌علی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مجلس، ترویج ورزش همگانی را هدف و برنامه‌ خود قرار داده است/ اختصاص ۴۰ درصد مالیات دخانیات تحول چشم‌گیری را در صنعت ورزش کشور ایجاد می‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۹:۰۶:۱۴
کد خبر: ۹۸۹۰۸۰
مجلس، ترویج ورزش همگانی را هدف و برنامه‌ خود قرار داده است/ اختصاص ۴۰ درصد مالیات دخانیات تحول چشم‌گیری را در صنعت ورزش کشور ایجاد می‌کند
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین‌علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص 40 درصد فروش دخانیات به معقوله توسعه ورزش همگانی به خبرنگار برنا گفت:  بر این اساس از 100 درصد کل سهم دولت از محل مالیات بر دخانیات، 40 درصد به وزارت بهداشت، 40 درصد به وزارت ورزش و جوانان و 20 درصد هم به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد. طبق قانون هزینه‌کرد این اعتبار در بخش‌هایی جز کنترل، پیشگیری، کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن ممنوع است. بنابراین هر وزارتخانه‌ای باید مصادیق مرتبط با موضوع را در حوزه خودش درآورده و برنامه‌هایش را اعلام کند.

عضو فراکسیون ورزش  با تاکید بر این نکته که ورزش همگانی منجر به افزایش نشاط عمیق و پایدار در جامعه می‌شود و جلوی آسیب‌ها را می گیرد، ادامه داد: با توجه به این اهمیت، تقویت ورزش‌های همگانی و ترویج آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای این مصوبه، مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است. اگر می خواهیم هزینه‌های خود را در حوزه پزشکی و دارو را کاهش دهیم چاره‌ای جز رجوع به ورزش همگانی نداریم.

شهریاری گفت: هدف مجلس از تصویب قانون ارتقا سلامت جامعه است. علاوه بر مقوله قهرمانی در ورزش توسعه همگانی و فعالیت بانوان که در قانون به صراحت بر مخارج درآمد در این مباحث تاکید شده، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با سلامت جامعه و ترویج فرهنگ تربیت‌بدنی میان اقشار مختلف دارد. تجربه و آمار اجرای صحیح این قانون در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد هرچقدر میزان مالیات در مواد دخانی افزایش پیدا کند آمار افراد جدید استعمال کننده این مواد روند نزولی دارد و ما امیدواریم بتوانیم به اهداف ترسیم شده در این قانون با کمک همه دستگاه‌ها دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز