حمید عزیزی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

گلف یک ورزش خانوادگی است/ در دهه آینده استقبال مردم از رشته‌هایی که دارای آسیب‌های ورزشی نامتعارف هستند کم می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۷:۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۸۹۳۱۱
گلف یک ورزش خانوادگی است/ در دهه آینده استقبال مردم از رشته‌هایی که دارای آسیب‌های ورزشی نامتعارف هستند کم می‌شود
رییس فدراسیون گلف ایران گفت: ما میزان توقعات خودمان را به گونه‌ای تنظیم نکرده‌ایم که بسیار دور از دسترس جلوه کند، با یک شیب ملایم و گام به گام به سمت هدفی که داریم پیش می‌رویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف ایران در خصوص فعالیت‌های فدراسیون جهت توسعه این رشته طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: ما به نوبه خودمان در فدارسیون گلف تلاش کردیم که در وهله اول رابطه این رشته و رشته‌های تابعه را با صداوسیما به یک توازن نسبی برسانیم، یعنی از اخبار، گزارش‌های ورزشی و به طور کلی از فضای آنتن صداوسیما بتوانیم مقداری استفاده کنیم. در وهله دوم ما میزان توقعات خودمان را به گونه‌ای تنظیم نکرده‌ایم که بسیار دور از دسترس جلوه کند،  با یک شیب ملایم و گام به گام به سمت هدفی که داریم پیش می‌رویم. هرچقدر از این مسیر را که بتوانیم طی خواهیم کرد و آیندگان هم این مسیر را تکمیل خواهند کرد.

وی افزود: اما باید به رابطه رشته‌های مختلف با وضعیت اجتماعی و خانواده‌ها اشاره کنیم، طی یک دهه آینده استقبال مردم از رشته‌هایی که دارای آسیب‌های ورزشی نامتعارف هستند کم خواهد شد. بنابراین باید سیاست‌های ورزشی ما به سمت رشته‌های کم آسیب مانند گلف شیب پیدا کند. مردم هیچ ترس و واهمه‌ای ندارند که بچه‌هایشان را به کلاس آموزشی گلف بفرسند.

عزیری اظهار داشت: گلف  آسیب‌دیدگی ورزشی ندارند، از سوی دیگر رشته‌ای مانند گلف علاوه بر تقویت جسمانی از بعد درگیری همه عضلات بدن، تقویت روانی را برای فرزندان و خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد. یعنی تندرستی و رواندرستی فرد گلف‌باز تأمین می‌شود.

رییس فدراسیون گلف ایران در پایان گفت: همچنین باید به این نکته توجه کرد، چند رشته ورزشی وجود دارد که خانواده‌ها اعم از پدر، مادر و فرزندان بدون محدودیت شرعی، عرفی و قانونی بتوانند در کنار یکدیگر و همزمان آن رشته ورزشی را در فضای عمومی انجام دهند. گلف این خاصیت را دارد، یک خانواده می‌توانند نصف روز یا ساعاتی را با هم ورزش کنند و در فضای طبیعت باشند. تحکیم بنیان خانواده هم در آن شکل می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز