رحیم زارع در گفتگو با خبرگزاری برنا:

باشگاه‌ها به فوتبال پایه توجه کنند/ تصویب قانون حق پخش را باید به فال نیک گرفت

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۳:۲۷
کد خبر: ۹۹۰۱۱۸
باشگاه‌ها به فوتبال پایه توجه کنند/ تصویب قانون حق پخش را باید به فال نیک گرفت
رئیس کمیته فوتبال مجلس گفت: باشگاه‌های فوتبال باید بدانند چگونه از این صنعت به درستی استفاده کنند تا آن را به سوددهی مناسب برسند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته فوتبال مجلس، با اشاره به تصویب قانون پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی در چارچوب لایحه بودجه سال 99 به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه عدم پرداخت درآمد پخش زنده یکی از مهم ترین مشکلات فوتبال در کشور ما بود. در چارچوب حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال ما  ابتدا به دنبال  حل و فصل این راهکار با تعامل و گفتگو بودیم. در حال حاضر  با تصویب این قانون، صداوسیما موظف به پرداخت مبلغ 30 درصد از درآمد حاصله از حق پخش رقابت‌های ورزشی به وزارت ورزش و جوانان جهت کمک به فدراسیون‌هاست و این قانون فقط منوط به فوتبال هم نیست.

وی در ادامه افزود: تصویب این قانون را باید به فال نیک گرفت، این نخستین گام درباره حق پخش تلویزیونی است و می‌تواند سر آغاز فصل جدیدی، از حضور بخش خصوصی در فوتبال و حرفه‌ای‌تر شدن آن و در ادامه به قوی‌تر شدن فوتبال ایران منتج شود. البته باشگاه‌های فوتبال باید بدانند چگونه از این صنعت به درستی استفاده کنند تا آن را به سوددهی مناسب برسند. سرمایه‌گذاری در بخش فوتبال پایه می‌تواند باشگاه‌های ما را به درآمدزایی بیشتری برساند و البته مباحث درآمدزایی دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قانونی پیرامون تخصیص عوارض مالیات محصولات دخانی برای توسعه ورزش تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی نقش برجسته‌ای در سلامتی جامعه دارد و هدف از این قانون نیز پیشگیری از بسیاری از امراض و بیماری‌ها است که به وسیله ورزش می‌توان از آنها پیشگیری کرد. در واقع مجلس با تصویب این قانون به شعار پیشگیری بهتر از درمان است، عمل کرده است.

رئیس کمیته فوتبال مجلس در پایان پیرامون موضوع ادامه رقابت‌های لیگ برتر تصریح کرد: در این‌باره باید منتظر نظرات کارشناسی پیرامون چگونگی کنترل شیوع بیماری کرونا باشیم و در بحث کنترل بیماری نیز خود مردم نقش کلیدی دارند و ان‌شاءالله به مدد الهی و با کمک و همیاری همگانی این ویروس منحوس را شکست خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز