مظاهر رحیم‌پور:

پرسپولیس به صدر جدول عادت دارد/ در زمین مسابقه قهرمان خواهیم شد/ بازیکنان ما بسیار حرفه‌ای هستند

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۹۰۶۰۳
پرسپولیس به صدر جدول عادت دارد/ در زمین مسابقه قهرمان خواهیم شد/ بازیکنان ما بسیار حرفه‌ای هستند
مربی بدنساز تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سعی می‌کنیم با تمرینات انفرادی، استقامت و قدرت عضلانی و توان هوازی بازیکنان را حفظ کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مظاهر رحیم‌پور گفت: شرایط کنونی که برای فوتبال و تمرینات به وجود آمده، یک پدیده جدید در تمام دنیا است. در حال حاضر مهمترین مساله سلامتی افراد جامعه است و ورزشکاران هم عضوی از این جامعه هستند.

وی افزود: ورزشکاران به دلیل محبوبیتی که دارند، اگر دچار مشکل شوند، افکار عمومی را بیشتر درگیر خود می‌کنند. در حال حاضر همه دنیا درگیر این مساله است و از سوی دیگر تلاش می‌شود تا تعادلی برای حفظ مهارت‌های فنی و آمادگی برقرار شود که به اصل اول خدشه‌ای وارد نکند. ما همه امیدواریم که در وهله اول این معضل را با حداقل قربانی و حداکثر حفظ سلامتی مردم پشت سر بگذاریم.

رحیم‌پور تصریح کرد: در حال حاضر چه در ایران و چه در برترین سطوح باشگاهی فوتبال دنیا، همه در حال تجربه کردن و آموختن هستند. رویکرد باشگاه‌های بزرگ دنیا مثل بایرن مونیخ، بارسلونا، رئال مادرید و از این قبیل می‌تواند الگو قرار بگیرند. البته بحث سخت افزاری هم در این میان اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: مربیان بدنسازی فوتبال ایران دانش بالایی دارند. این دانش می‌تواند کمک کند تا بچه‌ها در پایان این دوره، سریعتر به فرم عالی بر گردند. چند سال قبل برای تمرینات پیش فصل، هشت هفته هم در نظر می‌گرفتند، الان این عدد به چهار تا پنج هفته کاهش یافته است. به این دلیل که بازیکنان، حرفه‌ای شده‌اند. آنها در ایام تعطیلات خود را رها نمی‌کنند. حتی با مربیان بدنساز در تماس می‌مانند. بازیکنان پرسپولیس هم، بسیار توانمند و حرفه‌ای هستند. آنها با کار سخت خو گرفته‌اند. من شخصا به صورت مستمر شرایط بچه‌ها را از راه دور کنترل می‌کنم و سرمربی را در جریان قرار می‌دهم. آقای گل‌محمدی و دیگر مربیان هم با تماس‌ها، ارتباط و ویدئوها بچه‌ها را زیر نظر دارند اما نباید انتظار زیادی از این مدل تمرین داشت. هدف این است که آمادگی نسبی بچه‌ها را حفظ کنیم و این مساله کمک کند در شروع مجدد کار، هر چه زودتر آماده مسابقات شوند. در این شرایط علم پزشکی ورزشی اهمیت زیادی دارد.

مربی بدنساز پرسپولیس درباره برنامه تمرینی سرخپوشان و هدف گذاری کادر فنی برای تمرین‌های انفرادی، خاطرنشان کرد: برنامه تمرینی بازیکنان، با توجه به شرایطی که دارند و طبق نظر سرمربی در قالب فایل پی دی اف تحویل آنها شد. در جریان تماس‌هایی که با بازیکنان داریم گاهی این برنامه، تغییر می‌کند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مثل چی پی اس هم مستلزم آن است که بازیکن، تمرین در فضای باز داشته باشد، در حالی که تمرینات در این مقطع، معمولا در فضای بسته انجام می‌شود. ما براساس مواردی مثل بالا رفتن ضربان قلب و مدت زمان تمرین، برنامه داده‌ایم. هدف این است که اجازه ندهیم قدرت عضلانی و به ویژه استقامت هوازی و عضلانی از یک حدی پائین‌تر بیاید، چون ارتقا این موارد در دوره تمرینات بدنسازی زمان بر است و ما می‌خواهیم در زمان صرفه‌جویی شود.

رحیم‌پور اضافه می‌کند: گاهی از باشگاه‌های دیگر با من تماس می‌گیرند و می‌پرسند که ما چه می‌کنیم. مساله این است که بازیکنان پرسپولیس فوق‌العاده حرفه‌ای هستند. تمایل به تمرین در آنها بسیار زیاد است اما باید در نظر گرفت تمرین در زمین فوتبال و در شرایط رقابتی یک چیز دیگر است. خیلی از بررسی‌ها مثل وزن و درصد چربی در آن شرایط انجام می‌شود ولی به هر حال سعی می‌کنیم بازیکنان را در فرم مطلوبی نگه داریم که با شروع تمرینات از نقطه صفر شروع نکنیم. در شرایط مطلوب چهار هفته برای بدنسازی لازم است ولی با توجه به صحبت‌هایی که شد به نظر می‌رسد باید این مساله را ظرف سه هفته انجام بدهیم.

مربی بدنساز تیم فوتبال پرسپولیس همچنین درباره ادامه بازی‌های لیگ و مسائلی که درباره آن مطرح می‌شود، تصریح کرد: نمی‌خواهیم یکسری حرف‌ها را بزنیم. بعضی خیلی زود سراغ گزینه نادیده گرفتن بازی‌ها رفته‌اند. موضع باشگاه پرسپولیس روشن است. در وهله اول باید منتظر بود تا این مشکل برطرف یا مهار شود. تصمیم برای شروع دوباره تمرینات و بازی‌ها را مراجع مسوول می‌گیرند. به نظر من نباید برای شروع عجله کرد ولی وقتی که اعلام کردند که بازی‌ها می‌تواند آغاز شود، آن گاه باید این لیگ به پایان برسد، البته بعضی هم این عقیده را ندارند ولی خب اگر قرار شد چرخ فوتبال دوباره به حرکت بیفتد، چه چیز بهتر از این که اول کار ناتمام، تمام شود؟ بازی‌هایی که در آن با قدرت و البته در زمین مسابقه قهرمان خواهیم شد.

وی درباره این‌که آیا پرسپولیس با شروع بازی‌ها می‌تواند رکورد لیگ برتر در کسب امتیاز توسط یک تیم را ارتقا دهد یا نه؟ گفت: اگر بازی‌ها متوقف نمی‌شد با روندی که تیم پیدا کرده بود، محتمل بود. الان هم امر بعیدی نیست. البته باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود چون لیگ قهرمانان آسیا را داریم. به هر حال پرسپولیسی‌ها به بودن در صدر عادت کرده‌اند. این را در نظرسنجی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا هم می‌بینیم. مثلا همین مورد مهدی ترابی که بسیار خوشحال شدیم. امیدوارم قبل از هر چیز، مردم دنیا از دست این بیماری خلاص شوند و همه چیز روال برگردد.

نظر شما