مرتضی محصص در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای شروع لیگ همه باید صبور باشیم/ تصمیم ایتالیا را تایید می‌کنم/ از تعطیلات اجباری برای ارتقا سطح فنی مربیان استفاده کردیم

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۲۳:۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۹۰۶۲۶
برای شروع لیگ همه باید صبور باشیم/ تصمیم ایتالیا را تایید می‌کنم/ از تعطیلات اجباری برای ارتقا سطح فنی مربیان استفاده کردیم
کارشناس فوتبال گفت: از فضای مجازی در تعطیلات اجباری برای ارتقا سطح فنی مربیان استفاده کردیم و به نظرم کارهای بسیار خوبی را انجام دادیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی محصص، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، پیرامون شیوع ویروس کرونا و اینکه آیا در این دوران بحث آموزش در فوتبال مورد توجه قرار گرفته است، به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در دنیا باعث به وجود آمدن جوی ملتهب و خطرناک شد و می‌بینید که معتبرترین لیگ‌های دنیا نیز تعطیل شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای این تعطیلی و در تعطیلات نوروز تا امروز با استفاده از فضای مجازی در تعطیلات اجباری برای ارتقا سطح فنی مربیان استفاده کردیم و به نظرم کارهای بسیار خوبی انجام دادیم و بحث آموزش تعطیل نشد. در این دوران چندین کلاس و کارگاه غیرحضوری برای مربیان در بخش‌های مختلف برگزار شد و خوشبختانه توانستیم از تعطیلات اجباری کرونا تا حدود زیادی در جهت آموزش بهتر و بهینه مربیان و ارتقا سطح فنی آنها استفاده کنیم. ارتباط با مربیان و مدرسان در این مدت بیشتر هم بود و مربیان با مدرسان داخلی و خارجی در تعامل بودند.

مدرس فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به این سوال که در ایتالیا مسابقات نوجوانان و جوانان در سال2020 تعطیل شده و آیا امکان دارد در سطح کشور ما هم چنین تصمیمی صورت بگیرد؟ اظهار کرد: می‌توانم در این‌باره نظر شخصی خودم را بگویم که این تصمیم را کاملا تایید می‌کنم. در سطح نوجوانان امکان آموزش و رعایت دقیق فاصله‌گذاری با اطمینان وجود ندارد، به همین دلایل مدارس تعطیل است. در این‌باره مسئولان بهداشتی تصمیم‌گیری کنند. هر تصمیمی که آنها بگیرند قطعاً برای همه ما قابل احترام و اجراست.

محصص پیرامون اینکه نظر او در رابطه با ادامه رقابت‌های لیگ چیست، گفت: شیوع کرونا ویروس چاره‌ای جز تعطیلی برای فوتبال نداشت و باید منتظر تصمیم نهادهایی مانند وزارت بهداشت و درمان درباره چگونگی و زمان آغاز تمرینات باشیم. به هرحال بنده یک موضوع را یادآوری می‌کنم و آن هم این است که همگی باید بیشتر صبور باشیم و تحمل بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

نظر شما