گزارش خبرگزاری برنا از شرایط کشتی در کرمانشاه؛

افت و خیزهای ورزش اول کشور/ نقش ویژه استعدادهای بومی در احیای کشتی کرمانشاه/ دیار بیستون دوباره خاطرات شیرین را زنده می‌کند

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۴:۰۵:۴۱
کد خبر: ۹۹۱۰۷۰
افت و خیزهای ورزش اول کشور/ نقش ویژه استعدادهای بومی در احیای کشتی کرمانشاه/ دیار بیستون دوباره خاطرات شیرین را زنده می‌کند
این روزها خبرهای خوبی از کشتی کرمانشاه به گوش می‌رسد، خبرهایی که نشان دهنده توجه دوباره مسئولین و نگاه ویژه‌تر مدیریت جدید فدراسیون کشتی به این رشته بومی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هر کشوری به نوعی در زمینه ورزشی دارای هویت خاص است. حالا اگر بخواهیم در ایران ملاک را برای انتخاب ورزش اول محبوبیت چهره‌ها، مدال آوری و گاها بر اساس توجهات عمومی در نظر بگیریم بی‌شک همه نگاه‌ها به سمت رشته کشتی خواهد بود. هر چند که در سال‌های اخیر بسیاری از رشته‌ها نیز با عملکرد خیره کننده‌ای که در میادین داشتند این شانس را به دست آوردند که جزو اولین‌ها قرار بگیرند اما با این اوصاف هنوز هم وقتی خبر قهرمانی کشتی‌گیران در رسانه‌ها مطرح می‌شود اتفاق بسیار مهمی در کشور تلقی می‌شود. بنابراین با این شرایط و افت و خیزهایی که این رشته در ادوار گذشته چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی داشته است، همچنان به دلیل عناوین مختلف و فراوانی مخاطبانی که دارد ورزش اول ایران به شمار می‌رود.

اما همانطور که اشاره شد این رشته پرطرفدار علیرغم موفقیت و محبوبیتی که در سطح ملی دارد متاسفانه چند سالی است که در سطح باشگاهی با افت محسوسی مواجه شده است. اگر به طور دقیق عملکرد چند استان مانند مازندران، خوزستان، کرمانشاه و ... را که در این رشته به نوعی سرآمد بودند را در دهه 90 در نظر بگیریم استان کرمانشاه که در دوره‌ای مهد کشتی آزاد بود و تقریبا همه نگاه‌ها به این سمت معطوف می‌شد حالا چند سالی است که به دلیل عدم حضور مسمتر در لیگ‌های کشوری نام این استان در دنیا کشتی پهلوانی کمرنگ شده است.

ولی با این وجود این روزها خبرهای خوبی از  کشتی کرمانشاه به گوش می‌رسد خبرهایی که نشان دهنده توجه دوباره مسئولین و نگاه ویژه‌تر مدیریت جدید فدراسیون کشتی به این رشته بومی است.

محمدحسین محبی، رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه، درباره تیم‌داری مجدد این استان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: چند سالی بود که به دنبال تیم داری استان کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر بودیم اما متاسفانه همیشه نبود اسپانسر مانع از شکل‌گیری تیم‌ها می‌شد اما خوشبختانه پس از میزبانی در مسابقات جام تختی مسئولین هم به این نتیجه رسیدن که با وجود استعدادهای خوب و استقبال مردم از این رشته خوب است که جدی‌تر به این مسئله بپردازیم.

او اضافه کرد: به هرحال پس از پایان مسابقات جام تختی استاندار کرمانشاه جلسه‌ای را برگزار کردند و صحبت‌هایی هم شد که خوشبختانه جناب زنگنه وزیر نفت موافقت کردند که از تیم حمایت مالی داشته باشند. بنابراین با جلساتی که در ادامه با فدراسیون کشتی داشتیم مسجل شد در فصل جدید کرمانشاه هم در لیگ برتر حاضر شود.

محبی در خصوص جذب کشتی‌گیران برای تیم کرمانشاه گفت: هدف اول ما بومی گرایی است و قطعا قبل از هر چیز بازیکنان بومی را برای جذب در اولویت داریم و اگر شرایط مهیا شد و از نظر مالی مشکلی وجود نداشت قطعا روی گزینه‌های خارجی و حتی ستاره‌های داخلی هم تمرکز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هدف ما کسب سکو است و انگیزه را در بین کشتی‌گیران داخلی می‌بینیم، بنابراین تلاش خواهیم کرد پس از وقفه‌ای که داشتیم با قدرت دوباره در میدان کشتی حاضر شویم.

صابر رحیمی، مدیر کل ورزش استان کرمانشاه نیز در خصوص تیمداری این استان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی گفت: حدود 3 سال است که کرمانشاه هم در رقابت‌های جام‌جهانی و هم جام تختی میزبان است و خوشبختانه در این مدت هم استقبال خوبی صورت گرفته و هم استعدادهای خوبی را کشف کردیم به شکلی که الان 3 کشتی گیر این استان در تیم‌ملی حضور دارند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در لیگ تیمداری کنیم و در حال حاضر وزارت نفت نیز حمایت‌های مالی را از تیم‌ این استان خواهد داشت.

سخن آخر

در چند سال گذشته کشتی‌گیران مطرحی از استان کرمانشاه توانستند به دوبنده تیم ملی برسند که در این بین می‌توان از چهره‌هایی مانند بابک و محمد قربانی، رضا افضلی، یدالله محبی و بهمن تیموری نام برد که هر کدام در مقطعی در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. عزم جدی مسئولین این استان برای تیم‌داری کرمانشاه در لیگ کشتی نشان دهنده بازگشت امید به جامعه کشتی کرمانشاه است. هرچند که این کشتی‌گیران در این سال‌ها همیشه در تیم‌های مختلف توانستند توانایی خود را نشان دهند ولی قطعا تیم‌داری کرمانشاه در لیگ با استقبال بیشتر این سرمایه‌های کشتی مواجه خواهد شد.

نظر شما