گزارش ورزشی هفته؛

درخشش ملی‌پوش ایران در سرزمین تزارها/ پتانسیل سردار برای حضور در لیگ‌های مطرح اروپایی/ آزمون می‌تواند راه بزرگان را طی کند

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۲۳:۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۹۲۰۳۷
درخشش ملی‌پوش ایران در سرزمین تزارها/ پتانسیل سردار برای حضور در لیگ‌های مطرح اروپایی/ آزمون می‌تواند راه بزرگان را طی کند
آزمون طی سال‌های اخیر گل‌های مهمی را در رده باشگاهی به ثمر رسانده که می‌توان به بایرن مونیخ آلمان، اتلتیکو مادرید اسپانیا و المپیک لیون فرانسه اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته بود که سایت اسپورت خبر داد، سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت، به عنوان بهترین لژیونر لیگ فوتبال روسیه برگزیده شده است. سردار تاکنون در لیگ روسیه 162 بازی انجام داده و 52 گل به ثمر رسانده و آزمون از این حیث بهترین لژیونر کنونی لیگ این کشور است. قطعا انتخاب آزمون به عنوان برترین لژیونر لیگ روسیه اتفاق خوب و مثبتی است که می‌تواند تاثیر زیادی در آینده او داشته باشد و اگر قدر خود را بداند شرایط بهتری نیز در انتظارش خواهد بود.

سردار طی سال های اخیر گل های مهمی را در رده باشگاهی به ثمر رسانده که می توان به بایرن مونیخ آلمان، اتلتیکو مادرید اسپانیا و المپیک لیون فرانسه اشاره کرد. گل سردار به لیون، نخستین گل فصل جاری لیگ قهرمانان بود که به ثبت رسید تا برای او ماندگار شود. آزمون در فصول اخیر همواره نشان داده که شم خاصی در گلزنی و جنگندگی دارد و خیلی از کارشناسان معتقد هستند سردار با پتانسیل و توانایی هایی که دارد می تواند آینده بهتری را نیز رقم بزند.

با این حال سردار بعد از درخشش در لیگ روسیه با پیشنهادات تیم های مختلفی از لیگ های مطرح اروپایی نظیر ناپولی و لاتزیو ایتالیا، سویا و اتلتیکو مادرید اسپانیا، وستهام و لسترسیتی انگلیس مواجه شده که هرکدام از آنها در نوع خودش قابل تحسین است و اگر سردار می خواهد گام بلندی در فوتبال خود بردارد، می تواند مناسب ترین گزینه را انتخاب کند و به فوتبالش ادامه بدهد.

در کنار سردار باید از عملکرد مهدی طارمی و مهرداد محمدی در لیگ پرتغال و کاوه رضایی و علی قلی زاده در لیگ بلژیک تمجید کرد که در تیم‌ های باشگاهی خود هم موفق هستند و حتی آفرهایی از بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون به دست طارمی رسیده تا آنها را بررسی کند. با این تفاسیر و با توجه به استعدادهایی که درون کشور وجود دارد، انتظار می رود تا روند حضور بازیکنان در لیگ های اروپایی بهتر از قبل شود تا همانند دوران بازیگری علی دایی، علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام و .....  شاهد حضور پررنگ تر بازیکنان وطنی در سطح دنیا باشیم.

دین‌محمدی: روحیه مبارزه جویی به کمک سردار می‌آید

سیروس دین محمدی، ملی پوش اسبق فوتبال که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ماینس در بوندسلیگا را  در کارنامه کاری خود دارد و یکی از دوستان و هم‌بازی های مربی بزرگی مانند یورگن کلوپ بوده، درباره کسب عنوان برترین لژیونر فوتبال روسیه توسط سردار آزمون به خبرنگار برنا گفت: آزمون سال موفقی را پشت سر گذاشت. او در سن پایین به خارج از کشور رفت و توانست بر این مشکلات چیره شود و در اصل شرایط به گونه ای بود که او با تلاش به این موفقیت برسد.

وی افزود: او یک بازیکن جنگنده و خوب در زمین و بیرون است و همین روحیه مبارزه جویی می‌ تواند در ادامه راه کمکش کند. مهاجم زنیت در بازی های داخلی و لیگ قهرمانان اروپا گل های زیادی به ثمر رسانده و این پیشرفت فنی نشان دهنده سخت کوشی و پشتکار زیاد است.

امامی‌فر: موفقیت لژیونرها به لیگ داخلی اعتبار بیشتری می‌دهد

علیرضا امامی فر، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که سابقه بازی کردن در شارلوا بلژیک را در کارنامه خود دارد، درباره موفقیت سردار آزمون به خبرنگار برنا گفت: موفقیت سردار آزمون چند شاخصه دارد که مهمترین فاکتور شخصی و مربوط به خود اوست و نشان دهنده اعتماد به نفس است. این بازیکن خیلی خوب با فرهنگ و شرایط روسیه خودش را وقف داده و به طور کلی بازیکنی مانند کریس رونالدو که موفقیت در باشگاه‌های خارجی مختلفی داشته، اعتماد به نفس بالایی دارد که چنین چالشی را برای خودش به وجود آورده است.

وی افزود: البته در مقابل بازیکنان زیادی وجود دارند که نمی خواهم از شخصی نام ببرم. آنها ترجیح می‌دهند در یک باشگاه بازی کنند و وارد چالش جدیدی نشوند. نکته مهم دیگر این است که عملکرد موفقیت آمیز یک لژیونر مثل آزمون باعث می شود جوانانی که در داخل کشوربازی می کنند انگیزه بالایی برای کسب موفقیت و بالا بردن سطح فنی خود پیدا کنند. در یک کلام موفقیت های لژیونرها، موفقیت لیگ کشورمان به شمار می رود و به آن اعتبار بیشتری می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز