در بخش تئوری و عملی؛

دروس تربیت بدنی در کل کشور یکسان سازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۰:۴۴
کد خبر: ۹۹۳۶۰۲
دروس تربیت بدنی در کل کشور یکسان سازی می‌شود
با هم‌فکری تمامی دانشکده‌ها، پژوهشگاه تربیت بدنی، دفترگسترش برنامه ریزی و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم درخصوص شیوه مدیریت دروس عملی رشته تربیت بدنی در مواجهه با بحران کرونا تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی وعلوم ورزشی علی شریف ‌نژاد سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در حاشیه برگزاری یازدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور که به صورت آنلاین در محل پژوهشگاه و با حضور نمایندگان قریب به ۵۰ دانشکده و گروه تربیت بدنی دانشگاه‌های بزرگ کشور و همچنین مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و نماینده دفتر برنامه ریزی و گسترش علوم ورزشی برگزار شد  گفت: این جلسه با محوریت بحث اجرای دروس عملی رشته تربیت بدنی در شرایط کرونا، مباحث و مذاکراتی بین روسای دانشکده‌ها، کمیته برنامه ریزی رشته و همینطور اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم شکل گرفت.

وی افزود: خوشبختانه تمام روسای دانشکده‌ها نکته نظرات خود را بیان کردند و ملاحظاتی که در ارتباط با اجرای دروس عملی در این مقطع زمانی که تمامی سیستم آموزشی وزارت علوم به صورت مجازی و آنلاین در حال برگزاری است اعلام کردند.

دکتر شریف نژاد عنوان کرد: در این جلسه به چند نکته اصلی رسیده‌ایم که این موارد از طریق کمیته برنامه‌ریزی رشته تربیت بدنی به سمع و نظر روسا و مدیران تصمیم‌گیرنده در وزارت علوم خواهد رسید و بعد به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: حاضرین در جلسه تاکید جدی بر این مسئله داشتند که رشته تربیت بدنی با توجه به متفاوت بودن ماهیت این گرایش، نمی‌تواند دروس عملی آن به صورت تئوری برگزار شود، حتماً باید این دروس عملی در فواصل زمانی تعیین شده توسط دانشگاه‌ها با مدیریتی که دانشکده‌ها برای آن لحاظ می‌کنند عملیاتی و اجرا شود.

سرپرست پژوهشگاه با اشاره به این که کلیپ‌های آموزشی در قالب فعالیت بدنی در منزل توسط دانشکده‌ها تهیه خواهد شد، گفت: دانشکده‌های ما اعلام آمادگی کردند که در زمینه تولید محتوای تئوری و عملی مشارکت نمایند و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز برحسب وظیفه سازمانی همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد تا این کلیپ‌ها را تکمیل‌تر نموده و به اطلاع عموم برسانیم.

شریف نژاد افزود: در واقع این نکات به ما کمک خواهد کرد که پژوهشگاه و تمام خانواده علوم ورزشی مسئولیت اجتماعی خود را در این شرایط حساس بدرستی اجرا نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز