گزارش خبرگزاری برنا از قانون‌شکنی برخی فوتبالی‌ها خارج از مستطیل سبز؛

قانون‌گریزی نامحسوس مجری رسانه ملی/ شکستن پنهانی قرنطینه در غرب پایتخت/ کرونا پرده از حقایق برداشت

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۴:۰۸:۱۴
کد خبر: ۹۹۳۸۷۳
قانون‌گریزی نامحسوس مجری رسانه ملی/ شکستن پنهانی قرنطینه در غرب پایتخت/ کرونا پرده از حقایق برداشت
برخی قانون‌گریزی‌ها در حالی رخ می‌دهد که ستاد مقابله با کرونا در ورزش با تشکیل جلسات فراوان سعی دارد به نوعی این موضوع را در ورزش کنترل کند و تا به الان نیز جامعه ورزش ایران در بین کشورهایی که درگیر کرونا هستند توانسته بسیار موفق عمل کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شیوع ویروس کرونا را در هر موضوعی می‌توان از زوایای مختلف نگاه کرد و تازگی دارد. این ویروس آمد تا نشان دهد خیلی چیزها آنگونه که فکر می‌کردیم نیستند. خیلی افراد آنگونه که شعار می‌دادند عمل نمی‌کنند.

در روزهایی که جامعه در میان شکی به نام کرونا وارد تعطیلات نوروزی شده بود یک خبر جامعه فوتبال را شوک زده کرد. بازیکنان چند تیم پرطرفدار بی‌اعتنا به قرنطینه به صورت چند نفری دور هم جمع شدند. ابتدا این موضوع نسبت به بازیکنان یک تیم خاص نسبت داده شد که یکی از مسئولان تیم با مصاحبه‌ای عنوان کرد عکس منتشر شده در فضای مجازی متعلق به سال 98 بود.

دعواهایی که فضا را مناسب‌تر کرد

برخی رسانه‌ها به دنبال این بودند که با برجسته کردن این موضوع از مسئولان انضباطی فدراسیون فوتبال بخواهند به این موضوع ورود کنند. این درحالی است که در سایر نقاط جهان هرگونه تخطی از قوانین با سخت‌ترین جریمه‌ها روبرو می‌شد. حتی کار به آنجا رسید که برخی رسانه‌ها این بار با نام بردن از بازیکنان منتظر شنیدن یک واکنش از اهالی این رشته بودند. البته یکبار سهیل مهدی اعلام کرد افرادی را برای برسی صحت و سقم این موضوع به برخی اماکن خواهد فرستاد.

البته فدراسیون هم در سال جدید تنها با مصاحبه‌هایی از سوی مسئولان خودش را درگیر اساسنامه جدید، تغییر سرپرست دبیر کلی و جلسات با باشگاه‌ها کرد. شاید همین موضوع باعث شد تا عده‌ای پا را فراتر بگذارند و دربی غیر رسمی را با حضور یک مجری برگزار کنند. ماجرا از این قرار است که یک مجری تلویزیونی با توجه به ارتباطش با برخی از ستاره‌های استقلال و پرسپولیس آنها را به زمینی در غرب تهران برده و چند روزی است پشت درهای بسته مشغول بازی کردن هستند. این خبر نوبرانه فوتبال در روز گذشته بود که البته باز هم فدراسیون فوتبال روزه سکوت درباره آن گرفت. البته وظیفه سرپرست ریاست و دبیری فدراسیون پیگیری این موضوعات نیست. برای هرگونه تخلف در خارج از مستطیل سبز کمیته‌ای وجود دارد به نام اخلاق که البته در حال حاضر فقط وجود دارد.

اکبرپور: کمی صبور باشیم

علیرضا اکبرپور، پیشکسوت باشگاه استقلال، در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: نمی‌دانم آن افراد چه فکری با خودشان کرده‌اند اما نباید رفتارهار به سمتی برود که دو روز دیگر بگویند فوتبالیست‌ها با خروج از قرنطینه خانگی قوانین را به شوخی گرفتند. در خانه نشستن سخت است برای همه. باید کمی دیگر صبور باشیم. استقلال و پرسپولیس به اندازه کافی حاشیه دارند و به نظر من باشگاه‌ها نیز باید به این موضوع ورود کنند.

مهدوی‌کیا: دلتنگی قابل تصور است

هادی مهدوی‌کیا نیز در این باره ضمن ابراز تاسف تاکید کرد: شاید اینکه همه مشاغل کم‌کم به کار برمی‌گردند باعث شده برخی بخواهند چنین کاری انجام بدهند و عجیب و غریب نیست چنین رفتاری برای این مشکل به هرحال دلتنگی برای بازی کردن قابل درک است. اما نه با هنجار شکنی و خروج از قرنطینه که بخواهند به این شکل میزان پایببند بودن به قانون را زیر سوال ببرند.

بادامکی: پذیرفتی نیست برای فردی که الگو جوان‌ها به شمار می‌رود

حسین بادامکی، پیشکسوت فوتبال در این رابطه گفت: در روزهای که باید مراقبت بیشتر شود چنین رفتاری قابل قبول نیست. بازیکنی که در استقلال یا پرسپولیس بازی می‌کند الگوی بسیاری از نوجوانان می‌شود و چنین کاری پذیرفتنی نیست. اگر در این میان یک بازیکن ناقل باشد اتفاق بدی رخ خواهد داد و البته فردی که چنین مسائلی را رعایت نمی‌کند برای خودش هم احترام قائل نیست.

این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که ستاد مقابله با کرونا در ورزش با تشکیل جلسات فراوان سعی دارد به نوعی این موضوع را در ورزش کنترل کند و تا به الان نیز جامعه ورزش ایران در بین کشورهایی که درگیر کرونا هستند توانسته بسیار موفق عمل کند.

کمیته اخلاق کجاست؟

شاید فوتبال تنها رشته است که در میان تمام رشته‌های ورزشی اخباری این گونه از آن به بیرون درز می‌کند. یک مجری در صداوسیما چرا باید چند بازیکن استقلال و پرسپولیس را دور هم جمع کند؟ این سوالی است که برداشت‌های زیادی را می‌توان از آن داشت. نکته مهم دیگر این است که از صداوسیما انتظاری نمی توان داشت، این سازمان نشان داده در برخورد با افراد از قوانین خاصی پیروی نمی‌کند و به اصطلاح عامیانه نمی‌خواهد یا نمی‌تواند با تخلف یک مجری‌اش برخورد کند. سازمانی که زحمتش را یک معاونت می‌کشد و بهره‌اش را یک معاونت دیگر می‌برد. مثال کوچکتر هم دارد مانند اینکه یک برنامه را یک تهیه کننده با خون و دل پرمخاطب می‌کند اما سودش را افراد دیگری می‌برند. از چنین سازمانی نمی‌توان انتظار برخورد صحیح با متخلف را داشت. اما کمیته اخلاق که گویا مسائل را به شوخی گرفته و چشمش را به روی هرچه بداخلاقی از انواع تهمت‌ها و درگیری بازیکن و پیشکسوتان با هم تا همین قضیه کرونا بسته است گویا در جریان نیست. حداقل یک بیانیه درباره پیگیری هم می‌توانست امیدبخش باشد.

اصلا کمیته اخلاق دایر است؟

افراد و کادر اداری به کنار، بعد از رفتن و البته استعفای  تورک این کمیته گویا اصلا دایر نیست. فرض کنید بازیکنان بدون اطلاع به نوعی دربی غیر رسمی برگزار کنند. فکر کردن به آن هم می‌تواند اعصاب هر هواداری را در روزهایی که خودش با استرس در خانه نشسته است را خرد کند. شاید اگر به خبر تمرین کردن بازیکنان واکنش صحیحی داده می‌شد حالا چنین اخباری به گوش نمی‌رسید.

قرنطینه شکنی همان قانون گریزی است

به هرحال در این‌باره نمی‌توان فقط کمیته اخلاق را مقصر دانست. وقتی فرهنگ اشتباه و غلط از بالا به پایین می‌آید و بازیکن می‌بینید کسی نیست که جلو کارهای اشتباه او را بگیرد و حتی بیم داشته باشد که کمیته‌ای در فدراسیون آن را بررسی کند، نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم. نبود کمیته اخلاق در زمان اداره فدراسیون با سرپرست مانند این است که یک کلاس معلم نداشته باشد و مسئولان مدرسه حتی یک مبصر را برای نظارت نه حتی برقرار کردن نظم انتخاب نکرده‌اند. به هرحال شکست کرونا در گرو خواستن و رفتار ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز