افشین فرزام در گفتگو با خبرگزاری برنا:

باید پاروزنان را یک سال فقط در تمرین نگه داریم/ نگرانی ما برای کسب سهمیه بیشتر راجب ملایی بود

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۲۹:۱۷
کد خبر: ۹۹۳۹۰۵
باید پاروزنان را یک سال فقط در تمرین نگه داریم/ نگرانی ما برای کسب سهمیه بیشتر راجب ملایی بود
سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: تعویق المپیک فقط برای ما نیست و تمام کشورها برنامه‌ریزی خوبی خواهند داشت تا از زمان استفاده کنند. ما هم نباید از این قائده مستثنی باشیم و باید با برنامه‌ریزی دقیق شرایط ورزشکاران را در حالت مطلوب حفظ کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ افشین فرزام، سرمربی تیم ملی روئینگ ایران، درخصوص وضعیت ملی‌پوشان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک توکیو طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: پاروزنان ما تا 25 اسفندماه در اردو بودند و تمرینات‌مان را انجام می‌دادیم چون منتظر اعلام شرایط جدید از سوی فدراسیون جهانی بودیم. ابتدا اعلام کردند که مسابقات انتخابی به طور کلی لغو شده و براساس آخرین رویداد قاره‌ای سهمیه توزیع می‌شود. از آنجایی که بهمن نصیری مدال طلا گرفته بود و در بخش سنگین وزن رنکینگ اول قاره آسیا را داشت، مشکلی نداشتیم و او سهمیه می‌گرفت. نگرانی بیشتر راجب نازنین ملایی بود، چون در آخرین تورنمنت آسیایی در یک رشته غیر المپیکی پارو زد تا توانش را برای مسابقات کسب سهمیه بگذارد و در یک رشته المپیک حضور پیدا کند.

وی افزود: بر همین اساس برنامه‌ای که ابتدا فدراسیون جهانی در نظر گرفته بود، می‌توانست باعث شود تا ما ضرر کنیم چون طبق آخرین قوانین بین المللی بهترین رنکینگ هر رشته می‌تواند در المپیک حضور پیدا کند. ما بهمن نصیری را داشتیم اما در صورتی می‌توانستیم یک سهمیه دیگر بگیریم که یک طلایی دیگر به ما اضافه می‌شد. حتی اگر مدال دوم ما نقره بود، سهمیه توکیو را از دست می‌دادیم، دوست داشتیم این شانس از دست نرود و با تدابیری که در نظر گرفته می‌شود، ملایی هم بتواند در مسابقات انتخابی طلا کسب کند و دو سهمیه در توکیو داشته باشیم.

فرزام اظهار کرد: پس از آن با تعویق المپیک شرایط به طور کلی عوض شد و فدراسیون جهانی اعلام کرد که مسابقات انتخابی دوباره در سال 2021 از سر گرفته خواهد شد و سهمیه‌ها توزیع می‌شود. هنوز زمان و مکان جدید رقابت‌ها را اعلام نکردند. حتی اگر فدراسیون جهانی این تصمیم را نگرفت، ما یک سهمیه را داشتیم و تلاش ما برای کسب سهمیه دوم بود. پاروزنان ما هم از نظر روحی و هم نظر بدنی برای مسابقات انتخابی واقعا آماده بودند و لغو این رقابت‌ها باعث ناراحتی آن‌ها شد.

سرمربی تیم ملی روئینگ در پایان گفت: این شرایط برای همه پیش آماده است و ما هم سعی می‌کنیم در این زمان باقی مانده، قوی کار کنیم چون قطعا این یک سال فقط برای ما نیست و همه کشورها برنامه‌ریزی خوبی خواهند داشت تا از زمان استفاده کنند. ما هم نباید از این قائده مستثنی باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق شرایط ورزشکاران را در حالت مطلوب حفظ کنیم. شاید در این یک سال هیچ تورنمنتی برگزار نشود، ما باید بتوانیم آن‌ها را یک سال فقط در تمرین نگهداریم که کار راحتی نخواهد بود. زمانی این تعویق می تواند مفید باشد که یک پله بالاتر از قبل قرار بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز