گزارش ورزشی هفته؛

درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌ها با وجود اولویت‌های اساسی و مهم‌تر/ از عدم وجود کرسی در آسیا تا ضعف زیرساخت‌ها/ گزارش اصلاح اساسنامه، برگزاری انتخابات و پیگیری موارد بین‌المللی اهمیت بیشتری دارد

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۲۳:۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۹۴۹۵۳
درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌ها با وجود اولویت‌های اساسی و مهم‌تر/ از عدم وجود کرسی در آسیا تا ضعف زیرساخت‌ها/ گزارش اصلاح اساسنامه، برگزاری انتخابات و پیگیری موارد بین‌المللی اهمیت بیشتری دارد
درخواست میزبانی مسابقات جام ملت‌های 2027 در حالی مطرح شده است که مسوولان و علاقمندان فوتبال می‌دانند اخذ این میزبانی شدنی نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دو روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان درخواست میزبانی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۷ را به صورت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است. البته پیش از این در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ ایران میزبان جام ملت‌های آسیا بوده که هر دو بار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده اما بعد از آن هرگز ما به فکر میزبانی چنین تورنمنتی نبودیم.

سوالاتی که همه جواب آن را می‌دانیم

علی کفاشیان در سال ۱۳۹۱ چنین درخواستی را مطرح کرد که ای‌اف‌سی تصمیم گرفت میزبانی را به کشور امارات بدهد. البته برخی مسئولان فدراسیون فوتبال برای این میزبانی حتی پویش‌هایی را هم در فضای مجازی در نظر گرفتند که البته برای برخی فوتبال‌دوستان می‌تواند جالب و جذاب باشد. اما سوال اصلی اینجا است که آیا فدراسیون فوتبال بر این باور است می‌تواند میزبانی جام ملت‌ها را به دست بیاورد؟ یا اینکه سخت افزار کافی برای برگزاری چنین رقابت‌هایی را داریم؟ آیا ما زمین و کمپ تمرینی به اندازه کافی که ۲۳ تیم ملی را بتوانیم اسکان دهیم در اختیار داریم؟ نکته مهم‌تر این است که آیا فدراسیون فوتبال ما یک کرسی معتبر در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد که بتواند رایزنی‌هایی را در این‌باره انجام بدهد و رقبایی مانند عربستان و قطر را کنار بزند؟

اولویت فوتبال ما چه چیزی است

بی‌تردید هر فوتبال‌دوستان ایرانی می‌تواند جواب این سوالات را به راحتی بدهد و شاید بهتر است بپرسیم آیا مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌دانند که این درخواست راه به جایی نخواهد برد و آیا اصولاً اولویت فوتبال ما درخواست میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ است؟

کربکندی: این یک اقدام نمایشی است

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال که سابقه حضور در جام جهانی آرژانتین را در کارنامه خود دارد، در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: به نظر من فدراسیون فوتبال در حال حاضر مشکلات بسیار زیاد دارد که حل و فصل آنها در اولویت کاری مسئولان باید باشد. از شکایت‌های خارجی و مطالبات از فیفا و AFC گرفته تا بحث انتخابات و اصلاح اساسنامه. ضمن اینکه مباحث مربوط به امکانات سخت افزاری جدا آیا مباحث دیگر را مربوط به میزبانی حل کرده‌ایم. فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون فوتبال با این درخواست خواسته‌اند به نوعی خودشان را مطرح کنند و اینکه میزبانی جام ملت‌ها به ایران نمی‌رسد بر کسی پوشیده نیست.

گزارش اصلاح اساسنامه، برگزاری انتخابات و پیگیری موارد بین‌المللی اولویت است

آنچه که می‌تواند در حال حاضر هواداران پرشور فوتبال ایران را خوشحال کند این است که مسئولان فدراسیون خیلی شفاف پیرامون مشکلاتی از قبیل شکایت سرمربیان سابق تیم ملی و همچنین اصلاح اساسنامه با هواداران شفاف صحبت کنند و اقدامات صورت گرفته را با زبان ساده برای علاقمندان شرح دهند. نگارنده بر این باور است که در برهه فعلی به هیچ وجه مطرح کردن این چنین درخواست‌ هایی بُعد رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد و البته می‌تواند برعکس تفکرات مدیران فوتبال روی مخاطبان پرشمار مستطیل سبز در ایران تاثیرات منفی بگذارد. در فضای مجازی بازخورد خبر اعلام درخواست میزبانی میان کاربران دقیقا نتیجه عکس داشته تا جایی که برخی از نگاه کمدی و طنز  موضوع را مطرح کرده‌اند. گزارش اصلاح اساسنامه، برگزاری انتخابات و پیگیری موارد بین‌المللی اولویت است.

نیاز به برنامه مشخص برای یک کرسی تاثیرگذار

مهم‌تر از همه مسائل این است که ما برای کسب یک کرسی تاثیرگذار باید یک برنامه مدون و شفاف داشته باشیم. کرسی دهان پرکن داشته‌ایم اما آنها ناکارمد بودند. البته کاندیداهای ریاست فدراسیون می‌توانند با استفاده از همین موضوع برنامه‌های خود را در این‌باره اعلام کنند. فوتبال ما نیازها و اولویت‌های کاری بسیار بیشتری از آنچه دارد که مدنظر مسئولان فعلی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز