لاله حاکمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توصیه می‌کنیم که افراد ورزش سنگین و شدید انجام ندهند/ در طول ماه رمضان هیچ وعده‌ غذایی نباید حذف شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۹:۲۷
کد خبر: ۹۹۴۹۶۴
توصیه می‌کنیم که افراد ورزش سنگین و شدید انجام ندهند/ در طول ماه رمضان هیچ وعده‌ غذایی نباید حذف شود
نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز است که سیستم ایمنی بدن افراد تقویت شود، به همین دلیل کلا توصیه می‌کنیم که افراد ورزش سنگین و شدید انجام ندهند و بهتر است که زیر یک ساعت باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لاله حاکمی، نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، در خصوص تغذیه مناسب در ماه رمضان طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: توصیه می‌کنیم که افراد در ماه رمضان هیچ کدام از منابع انرژی را از رژیم غذایی خود حذف نکنند، مثل حذف چربی یا کربوهیدرات، این روش به هیچ عنوان درست نیست. در طول ماه رمضان هیچ وعده‌ای نباید حذف شود، سحری حتما باید خورده شود و اشتباه است که بدون سحری روزه بگیرند. برای افطار باید برنامه غذایی مانند یک صبحانه سبک داشته باشند و پس آن شام میل کنند، اما نباید خیلی دیر باشد. وعده شام نباید نزدیک ساعت خواب باشد یا مواد غذایی سنگین استفاده شود.

وی ادامه داد: باید از خوردن مواد غذایی که یک دفعه مقدار زیادی قند یا کربوهیدرات ساده را وارد بدن شخص می‌کند جلوگیری کنند، چون وقتی این اتفاق می‌افتد این قند ساده خیلی زود داخل بدن جذب می‌شود و پس از آن میزان انسولین خون بالا می‌رود. به همین دلیل نیم ساعت تا 40 دقیقه بعد، فرد دوباره احساس گشنگی می‌کند.

حاکمی تصریح کرد: اگر در وعده سحری از این مواد استفاده شود، فرد در همان ساعات اولیه روز دچار گشنگی می‌شود و اگر پس از افطار این کار را کرده باشد، مجبور می‌شود دائما مواد قندی مصرف کند تا آن احساس ضعف برطرف شود. همین موضوع باعث می‌شود فرد در طول ماه رمضان چاق شود. نوشابه‌ها یا موادی مانند بامیه بهتر است که استفاده نشود یا به مقدار خیلی کمی مصرف کنند.

نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در وعده سحری باید حتما مقداری سبزیجات و میوه‌ جات مصرف شود چون آب بدن فرد را در طول روز تامین می‌کند. سبزیجات بهتر آب بدن را تعمیین می‌کند تا فرد چند لیوان آب بنوشد، چون ذخیره نمی‌شود. همچنین مقداری پروتئین و کربوهیدرات باید داشته باشند تا در واقع هرم یا بشقاب مواد غذایی را به طور کامل مصرف کنند. باید از خوردن قهوه، چای پررنگ و چای سبز ترجیحا خودداری کنند، چون ضربان قلب را بالا می‌برد و هم حجم ادرار را زیاد می‌کند، بنابراین فرد در طول روز احساس تشنگی خواهد کرد.

وی افزود: افراد نباید در طول روز ورزش سنگین انجام دهند، همچنین تمرین در محیط‌های گرم و مرطوب که بدن نمی‌تواند تبادل حرارتی خوبی داشته باشد، اصلا توصیه نمی‌شود. زمان تمرین باید بسیار کوتاه باشد و بهتر است که بیشتر از 45 دقیقه نشود. پس از افطار مدتی باید به دستگاه گوارش اجازه دهند تا استراحت کند و بعد یک تا دو ساعت پس از آن زمان خوبی برای انجام برنامه ورزشی است.

حاکمی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز است که سیستم ایمنی بدن افراد تقویت شود، به همین دلیل کلا توصیه می‌کنیم که افراد ورزش سنگین و شدید انجام ندهند و بهتر است که زیر یک ساعت باشد. چون اگر فعالیت جسمانی بیشتر از یک ساعت طول بکشد، تا 24 ساعت سطح سیستم ایمنی بدن فرد پایین است. حتی اگر ماه رمضان نبود ما توصیه می‌کردیم به دلیل شیوع ویروس کرونا افراد ترجیحا ورزش سنگین انجام ندهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز