رسول کربکندی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

لیگ برتر نوزدهم فصل خوبی برای ذوب‌آهن نبود/ ادامه مسابقات بدون تماشاگر روی کیفیت بازی‌ها تاثیرگذار است

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۵:۲۹:۱۸
کد خبر: ۹۹۴۹۷۹
لیگ برتر نوزدهم فصل خوبی برای ذوب‌آهن نبود/ ادامه مسابقات بدون تماشاگر روی کیفیت بازی‌ها تاثیرگذار است
پیشکسوت فوتبال گفت: واقعیت این است که لیگ نوزدهم فصل خوبی برای ذوب‌آهن نبود. جایگاه یازدهم و دوازدهم در شأن این تیم نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره ادامه رقابت‌های لیگ برتر به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا روی همه چیز و همه فعالیت‌ها تاثیر گذاشته و همانطور که می‌دانید ورزش به صورت کامل در بسیاری از کشورهای دنیا تعطیل شده است. عدم برگزاری تمرینات به صورت گروهی نیز باعث افت تیم‌ها و بازیکنان شده است.

وی افزود: برگزاری مسابقات به صورت فشرده می تواند اثرات منفی داشته باشد. اگر فیفا و afc درباره عدم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان تصمیم یک پارچه اتخاذ می کردند در آن زمان می‌ توانستیم راحت تر پیرامون این موضوع صحبت کنیم و حتی درباره تعطیل شدن لیگ اظهار نظر کنیم. آنچه که مسلم است باید منتظر باشیم تا زمان مشخص شدن آغاز تمرینات. به هر حال تیم ها برای آمادگی نیاز به یک زمان مشخص و معینی دارند.

کربکندی در پاسخ به این سوال که به نظرش کدام تیم در ادامه لیگ می تواند عنوان قهرمانی را کسب کند، اظهار کرد: پرسپولیس در حال حاضر با فاصله 10 امتیازی که در صدر جدول ایجاد کرده اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌تواند قهرمان شود و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رود. اگر لیگ با اعلام قهرمانی این تیم به پایان می‌رسید به گونه ای عدالت برای تیم‌های دوم تا چهارم  در رده‌بندی رعایت نمی‌شد چون فاصله تیم‌ها کم است. ضمن اینکه در لیگ یک نیز تیم ها زحمت کشیدند و در حال حاضر چند تیم شانس صعود به لیگ برتر را دارند. از این رو باید یک مکانیسم مشخصی برای ادامه مسابقات انتخاب شود. من فکر می کنم کار ساده‌ای نیست و بسیار سخت است که همه از یک تصمیم راضی باشند.

سرمربی اسبق تیم ذوب آهن درباره آخرین وضعیت این تیم و جایگاه یازدهم در جدول لیگ برتر گفت: واقعیت این است که لیگ نوزدهم فصل خوبی برای ذوب‌آهن نبود. جایگاه یازدهم و دوازدهم در شأن این تیم نیست و البته زمانی که یک تیم در نتیجه گیری به بن بست می رسد برخی مکانیزم های مشخص مانند تغییر مربی انجام می شود و البته ذوب‌ آهن در نیم فصل علاوه بر تغییرات در کادر فنی یک دروازه بان خوب و یک مهاجم خوب نیز جذب کرد که آنها تاثیرات مثبتی در نتیجه‌گیری تیم داشتند. البته ذوب آهن نیز سرمربی خارجی دارد و بازگشت آنها به ایران نیز خودش می تواند مشکل باشد.

او با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: ابتدا امیدوارم هرچه زودتر ویروس کرونا با کمترین خسارت از کشور ما و روی زمین محو شود و نکته دوم دیگر این است که برگزاری مسابقات بدون تماشاگر می‌تواند روی کیفیت آن تاثیر منفی داشته باشد اما با توجه به صحبت‌های مطرح شده شاید چاره ای جز این باشد نباشد.

نظر شما