محمد پراش در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جلوی حوادث را بگیریم تا سرمایه‌های کشورمان از دست نروند/ رکابزنان باید آمادگی خود را حفظ کنند

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۱:۴۸
کد خبر: ۹۹۴۹۸۵
جلوی حوادث را بگیریم تا سرمایه‌های کشورمان از دست نروند/ رکابزنان باید آمادگی خود را حفظ کنند
سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: اگر هر کس بخواهد به صورت انفرادی تمرین کند، نمی‌شود شرایط را کنترل کرد. پس باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که خود ورزشکار بداند زیر نظر هیات یا حداقل با حضور یک اسکورت تمرینات خود را انجام دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در خصوص روند تمرینات رکابزنان کشورمان طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: تمرینات رشته دوچرخه‌سواری را نمی‌توان روی دستگاه انجام داد، به همین دلیل ما برای رده‌های سنی مختلف در فضای مجازی گروه‌هایی را تشکیل دادیم و روند تمرینی ورزشکاران را از طریق آن رصد می‌کنیم. یک از سری از رکابزنان مربیان خودشان دارند و برخی دیگر مستقیما با ما کار می‌کنند، هر دو دسته برنامه تمرینی خود را در آن گروه برای ما ارسال می‌کنند تا انگیزه‌ای برای یکدیگر ایجاد کنند. ورزشکاران الان در شرایطی هستند، رویداد ورزشی در پیش ندارند اما باید آمادگی آن‌ها حفظ شود. انشاالله شرایط به حالت عادی برگردد تا بتوانیم مسابقاتمان را برگزار و برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

وی در رابطه با درگذشت مهیار فرزانه رکابزن تیم ملی نوجوانان ایران به دلیل برخورد با یک اتومبیل در حین تمرینات گفت هر کسی ابتدا باید برای جان خود ارزش قائل باشد. فرهنگ غلط رانندگی در ایران وجود دارد که مردم اصلا دقت نمی‌کنند از سمت راست جاده که رکابزنان تمرین می‌کنند، نباید سبقت بگیرند و فاصله استاندارد را با دوچرخه‌سوارها رعایت نمی‌کنند، این موضوع شامل همه نمی‌شود.

پراش افزود: ورزشکاری که سن پایینی دارد، قطعا از نظر مهارتی و کنترلی ضعیف‌تر از رکابزنان باتجربه است. در سال‌های گذشته متاسفانه این اتفاقات بیشتر برای کسانی افتاده که سن و سال کم‌تری داشتند. بنابراین ما باید برنامه‌ای داشته باشیم که همه ورزشکاران تحت نظر هیات‌ها و همراه اسکورت تمرین کنند. باید این آگاهی را به ورزشکاران بدهیم که دوچرخه‌سواری یک رشته پرخطر است و نباید با جان خودشان بازی نکنند. 

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در پایان گفت: اگر هر کس بخواهد به صورت انفرادی تمرین کند، نمی‌شود شرایط را کنترل کرد. پس باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که خود ورزشکار بداند زیر نظر هیات یا حداقل با حضور یک اسکورت تمرینات خود را انجام دهد. متاسفانه الان باب شده است که هر کدام از رکابزنان کار خود را می‌کنند، البته در هیات‌ها نیز کم‌کاری وجود دارد و نمی‌توان گفت فقط ورزشکار مقصر است. باید کارگروهی در فدراسیون تشکیل شود و یک چاره اساسی در این خصوص بیابند. البته این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و خیلی از رکابزنان تنها به جاده می‌روند، بارها شاهد بروز چنین حوادثی در کشورهای مختلف بودیم اما ما باید جلوی این موضوع را بگیریم تا سرمایه‌های کشورمان که سن کم‌تری دارند، دچار حادثه نشوند و از دست نروند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز