در راستای حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اعزامی به المپیک صورت گرفت؛

نشست بررسی جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۵۲۹۳
نشست بررسی جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی
مسئولین کمیته ملی المپیک در نظر دارند به منظور حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک 2020 توکیو اقدام به برپایی کمپ های تمرینی مجازی و همچنین کلاس های آموزشی به صورت آنلاین کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بعد از شیوع گسترده بیماری کروناو تعطیلی باشگاه ها و اردوی تیمهای ملی ، تمرینات اردونشینان رشته های المپیکی برای حضوری قدرتمند در بازیهای المپیک 2020 تحت الشعاع قرار گرفت و کار تا جایی پیش رفت که کمیته بین المللی المپیک تصمیم به تعویق یکساله بازیها گرفت تا پروسه مسابقات کسب سهمیه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

در همین زمینه و بمنظور حفظ آمادگی 52 ورزشکاری که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند و همچنین ورزشکارانی که می بایست در رویدادهای کسب سهمیه شرکت نمایند پیشنهاد برپایی کمپ تمرینی مجازی از سوی پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی به دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو مطرح و مقرر شد این پیشنهاد در نشستی با مسئولین کمیته و آکادمی ملی المپیک، کارشناسان و برخی مدیران کمیته و آکادمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این نشست عصر روز گذشته و با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته،طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل،دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان، دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی، دکتر خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر تقوی رئیس مرکز پزشکی آکادمی، دکتر واعظ موسوی رئیس مرکز روانشاسی، دکتر بهرامی نژاد رئیس مرکز سنجش و اندازه گیری، محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته ،دکتر میر مشاور رئیس، دکتر علینژاد مشاور آکادمی،دکتر عطارد مسئول بخش تغذیه آکادمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر سجادی گزارشی از روند فعالیت های کادر سرپرستی و ارتباط مستقیم و مستمر کمیته ملی المپیک با فدراسیونهای المپیکی، کادر فنی و ورزشکاران خبرداد و گزارشی از فعالیتهای انجام شده برای کاروان اعزامی ارائه داد.

وی سپس به تشریح طرح پیشنهادی پیمان فخری پرداخت و هدف از اجرای این طرح را تقویت روحیه، ایجاد انسجام هر چه بیشتر بین کاروان اعزامی و حفظ شرایط موجود و جلوگیری از افت بدنی ورزشکاران عنوان نمود.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی نیز با تاکید برنتیجه بخش بودن طرح پیشنهادی عنوان داشت: همه به خوبی می دانیم که شرایط موجود که به دلیل شیوع بیماری کرونا بوجود آمده نه تنها برنامه های تمرینی ورزشکاران بلکه نوع و سبک زندگی آنان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

ورزشکاران مانند قبل زمان و برنامه مشخص و منظمی برای تمرین و استراحت ندارند و همین موضوع نگرانیهایی را برای ما، کادر فنی و خود ورزشکاران ایجاد کرده که به همین منظور تصمیم بر این گرفتیم تا طرحی تحت عنوان کمپ تمرینی مجازی را ایجاد و با تمرینان آنلاین در ساعات مشخص ضمن ایجاد تحرک و نشاط در ورزشکاران از افت آمادگی بدنی و روحی آنها جلوگیری کنیم.

برای این طرح از چندین متخصص و مربی دارای علم روز مشاوره گرفته ایم و در صورت تایید می توانیم کمک حال خوبی برای کادر فنی تیمهای ملی بوده و تا حدودی از دغدغه آنان بکاهیم.

دکتر صالحی امیری با تاکید به بررسی همه جانبه طرح پیشنهادی اظهار کرد: با کلیات طرح موافقم و در صورت تایید دوستان حمایت خواهیم کرد. ضمن اینکه پیشنهاد می کنم کلاسهای آموزشی آنلاین و مستمردر زمینه های مختلف از جمله روانشناسی، تغذیه،دوپینگ و غیره را نیز هم برای کادر فنی و هم ورزشکاران ایجاد نمایید.

وی ادامه داد: آکادمی ملی المپیک پس از بازسازی در تمامی زمینه ها امکان این را هم دارد که در صورت تایید ستاد مقابله با بیماری کرونا و جمع بندی این گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت برنامه ریزی شده و دوره ای میزبان تمرینات رشته های اعزامی به المپیک باشد.
هدف ما کاهش دغدغه مسئولین فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران اعزامی به المپیک و مسابقات کسب سهمیه است که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذارنمی کنیم.

همچنین طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برنامه مطرح شده بسیار خوب و مفید است افزود: پیشنهاد می شود تا برای هرچه بهتر شدن این طرح جلساتی با روءسای فدراسیون های المپیکی برگزار کنید تا براساس نیاز ورزشکاران در هر رشته برنامه کامل تری ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل شدن برنامه پس از برگزاری  چند جلسه حتما از ورزشکاران نظرسنجی شود و این ارزشیابی مدام پیگیری شود تا کمبودها و نیازهای ورزشکاران در ادامه جلسات برآورده شود

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ضمن تشکر از پیگیری ها و تلاش های دکتر سجادی و همچنین طرح کمپ تمرین مجازی برای حفظ آمادگی جسمانی و ارتقاء شرایط روانی  برای ورزشکاران اظهار کرد: پیشنهاد می کنم که با در نظر گرفتن شرایط و مقراراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده اند دوره های تمرینی مقدماتی بدون حضور حریف تمرینی و با حفظ فاصله و رعایت موارد ایمنی برای ورزشکاران را با شیب ملایم آغاز کنیم تا زمانیکه به مرور به اوج آمادگی برای المپیک ۲۰۲۰ برسند.بخصوص اینکه در این شرایط حفظ آمادگی فعلی ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.

قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه نشست اظهار کرد: آکادمی ملی المپیک به طور کامل آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه روان شناسی، تغذیه، پزشکی و حتی تمرینات فیزیکی به ورزشکاران المپیکی و در انتظار کسب سهمیه المپیک بر اساس خواسته سرپرست کاروان اعزامی به المپیک و مرکز نظارت بر تیم های ملی است.

همچنین دیگر کارشناسان حاضر در نشست نیز به ارائه برنامه ها و نظراتی خود جهت بهتر اجرا شدن این طرح پرداخته و در خاتمه مقرر شد تا یکشنبه آینده با برگزاری جلسه ای جمع بندی نهایی در این زمینه صورت پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز