توماس باخ مطرح کرد:

احتمال لغو کامل المپیک توکیو وجود دارد

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۴:۲۳
کد خبر: ۹۹۵۴۹۹
احتمال لغو کامل المپیک توکیو وجود دارد
رییس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: باید میلیون‌ها دلار هزینه تعویق المپیک را به دوش بکشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ توماس باخ در نامه‌ای خطاب به جنبش المپیک اظهار کرد: از همین حالا می‌دانیم که باید میلیون‌ها دلار هزینه تعویق المپیک را به دوش بکشیم.

وی در ادامه هشدار داد که کمیته بین المللی المپیک در عین حال که به تعهدات مالی خود در قبال توکیو پایبند است، احتمالا مجبور به کاهش هزینه خواهد شد.

باخ افزود: علاوه بر این باید خدماتی را که به طور معمول برای این رویداد فراهم می‌کنیم، مورد بازنگری قرار دهیم. آی‌اوسی همچنان نسبت به مسوولیت‌ها و سهم خود از بار عملیاتی و همچنین هزینه‌های ناشی از تعویق این رویداد متعهد است.

کمیته بین المللی المپیک که به طور تقریبی یک میلیارد دلار اندوخته دارد، با اتخاذ تصمیمی تاریخی المپیک توکیو را که قرار بود از ۲۴ جولای ۲۰۲۰ آغاز شود، به ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ موکول کرد.

یوشیرو موری رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو گفت که در صورتی که پاندمی ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ تحت کنترل در نیاید، رقابت‌های المپیک دیگر به تعویق نیفتاده و لغو خواهد شد. کارگروهی که کمیته بین المللی المپیک و سایر شرکای آن از جمله کمیته سازماندهی المپیک توکیو را گرد هم می‌آورد، اولویت‌ها و استراتژی‌های مدیریتی را به منظور تحقق موفق این تعویق شناسایی و وضع کرده است که از جمله آنها می‌توان به ایجاد فضایی امن در خصوص تامین سلامت تمامی شرکت کنندگان، اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر هیچکس به واقع نمی‌داند دنیای بعد از ویروس کرونا چه شکلی خواهد بود؛ اما موضوع بدیهی این است که هیچکدام از ما نمی‌توانیم تک تک برنامه ها و رویدادهایی را که پیش از این بحران برنامه ریزی کرده بودیم، حفظ کرده  و به انجام برسانیم.

باخ تاکید کرد: تقریبا می‌توانیم تصور کنیم که در جامعه پسا کرونا، سلامت عمومی نقشی به مراتب مهم‌تر را ایفا  و ورزش و فعالیت فیزیکی کمک زیادی به حفظ سلامتی خواهد کرد.

وی در پایان گفت که در دوران پاندمی و با توجه به مقررات فاصله گذاری اجتماعی، جنبش المپیک باید رابطه خود را با ورزش مجازی برقرار، حفظ، تقویت و مدیریت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز