گزارش خبرگزاری برنا از خواسته فوتبالی‌ها برای ادامه لیگ برتر؛

سناریوهای مختلف برای پایان بلاتکلیفی‌ باشگاه‌ها در دوران کرونایی/ اتمام مسابقات فوتبال، هدف سازمان لیگ/ باید به تصمیم نهایی مسئولان احترام گذاشت

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۴:۰۹:۳۷
کد خبر: ۹۹۶۵۶۶
سناریوهای مختلف برای پایان بلاتکلیفی‌ باشگاه‌ها در دوران کرونایی/ اتمام مسابقات فوتبال، هدف سازمان لیگ/ باید به تصمیم نهایی مسئولان احترام گذاشت
فیفا با اعلام اینکه برگزاری مسابقات با در نظر گرفتن موضوع شیوع ویروس کرونا برعهده کشورها است، برگزاری مسابقات را منوط به وضعیت کشورها در مواجه با این بیماری دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان به دلیلی شیوع ویروس کرونا صحبت‌های ضد و نقیضی درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن مطرح شده است. متاسفانه بسیاری از اهالی فوتبال با مشترک دانستن مشکل این ویروس معتقد بودند باید منتظر تصمیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم.

در این میان بالاخره فیفا با اعلام اینکه برگزاری مسابقات با در نظر گرفتن موضوع شیوع ویروس کرونا برعهده کشورها است برگزاری مسابقات را منوط به وضعیت کشورها در مواجه با این بیماری دانست. یوفا با اعلام ضرب‌العجل از کشورهای اروپایی خواست تکلیف برگزاری مسابقات را مشخص کنند و البته این اتحادیه اعلام کرده لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد.

تاکید بر برگزاری مسابقات

سناریوی اصلی درباره کشور ما که جزو نخستین کشورهایی بودیم که این ویروس در آن اپیدمی شد در حال حاضر برگزاری 9 بازی باقیمانده و البته  در این میان  برای پایان دادن به لیگ نوزدهم می‌توان چند حالت را در نظر گرفت. نکته مهمی که تاکنون سهیل مهدی سرپرست برگزاری مسابقات و خلیلیان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی چندین بار بر آن تاکید کرده‌اند این است که تاکید بر برگزاری لیگ است و تا حالا حرفی از تعطیلی آن زده نشده اما  در قاره سبز 3 کشور آلمان، هلند و فرانسه برای پایان دادن به این لیگ 3 الگوی متفاوت را مشخص کرده‌اند. تبعیت از عملکرد هر کدام از این کشورها می‌ تواند انتقاد برخی را به دنبال داشته باشد.

آلمان بازی‌های باقی‌مانده را بدون تماشاگر برگزار می‌کند

مقامات فوتبال آلمان به تیم‌های خودشان اجازه تمرین کردن دادند و از 27 اردیبهشت مسابقات خود را پیگیری می‌کنند. مقامات آلمان تاکید کرده‌اند مسابقات بدون تماشاگر است و در این‌ باره نیز معتقدند این‌گونه برگزاری بهتر از عدم برگزاری مسابقات است. این الگو به کشور ما نیز نزدیک تر است و به نظر می‌رسد با رعایت اصول بهداشتی بتوان چنین کاری انجام داد. البته بحث سلامت نیز بسیار اهمیت دارد و یک اولویت است. آما آیا باشگاه‌هایی که معتقدند بازی‌ها برگزار نشوند حاضر هستند از الگوی فرانسه تبعیت کنند. به طور مثال باشگاه فولاد و شهرخودرو که اعلام کرده‌اند، خواستار لغو بازی‌ها هستند آیا در صورتی که به آنها سهمیه آسیایی نرسد، معترض نخواهند شد.

فرانسه، تیم صدرنشین را به عنوان قهرمان معرفی کرد

لوشامپیونه پنجمین لیگ برتر دنیا در این‌باره تصمیمی قاطعانه گرفت. وقتی مقامات سیاسی برگزاری هرگونه رقابت ورزشی را تا شهریور ممنوع اعلام کردند. مسئولان فوتبال این کشور پاری‌سن‌ژرمن را علی‌رغم باقی ماندن 11 بازی و اختلاف 12 امتیازی در صدر قهرمان اعلام و در اصل جدول فعلی را ملاک تصمیم‌گیری در پایان فصل عنوان کردند.

آرژانتین و هلند همه چیز را از اول شروع می‌کنند

دو کشور آرژانتین و هلند هم لیگ‌های خود را لغو کرده‌اند و البته فرق آنها با فرانسه این است که قهرمان معرفی نکردند که البته می‌توان با نگاهی به جداول این دو کشور متوجه شد که دلیل این تصمیم فاصله 1 یا 2 امتیازی تیم‌ها در صدر جدول است. در این کشورها لیگ امسال لغو و تیم‌ها در جایگاه‌های خود به همان شکل باقی می‌مانند.

خلیل‌زاده: مدعیان از حق خود کوتاه نمی‌آیند

شجاع خلیل‌زاده، ستاره پرسپولیس در این‌ باره گفت: ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم مثل سه سال گذشته بازی کنیم و مثل سه سال گذشته هم با قدرت قهرمان شویم اما اگر ویروس کرونا فعلاً مهار شدنی نیست و خطر احساس می‌شود و بناست لیگ تعطیل یا لغو شود باید مثل لیگ فرانسه و تیم پاری‌سن‌ژرمن تیم ما را به عنوان قهرمان لیگ ایران معرفی کنند.

علی علیزاده معاون قهرمانی مس رفسنجان نیز به برنا گفت: ما چندین سال برای صعود به لیگ دسته اول برنامه‌ریزی کردیم. بسیار تلاش کردیم و در حال حاضر با اختلافی محسوس در صدر جدول هستیم و اگر بخواهند همه چیز را لغو کنند پس تلاش ما برای کسب این اختلاف امتیاز و قهرمانی چه می‌شود؟ جواب مردم خونگرم رفسنجان و سرمایه گذاری بخش خصوصی را چه کسی خواهد داد.

جلالی: برگزار نکردن لیگ تبعات منفی دارد

مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در این‌ باره گفت: وقتی تمرینات تیمی شروع شود فکر نمی‌کنم بازیکنان ما از نظر بدنی مشکل نداشته باشند چون در طول این مدت با تلاش  برنامه‌هایی که به آنها داده شده را انجام دادند گویا در این هفته به طور دقیق در خصوص زمان شروع تمرینات اطلاع‌ رسانی خواهد شد. به نظر من برگزار نکردن مسابقات تبعات منفی دارد و فکر می‌کنم همه باید همکاری کنیم تا ادامه مسابقات انجام شود. سخت است برگزاری 9 دیدار در 40 روز اما برای تصمیم گیرندگان راه دیگری نیست.

کعبی: بهتر است وضعیت زودتر اعلام شود

حسین کعبی، مربی تیم فولاد درباره وضعیت تمرینات بازیکنان گفت: ما هر روز تمرینات بازیکنان را چک می‌کنیم تا بازیکنان در وضعیت مناسب بدنی قرار داشته باشند. اگرچه تمرین خانگی با تمرین گروهی متفاوت است و قرار دادن بدن بازیکنان در وضعیت مناسب آن‌هم با تمرینات خانگی بسیار سخت است و حتی امکان مصدومیت نیز وجود دارد. مربیان نیاز دارند تا بازیکنان را به طور سالم در اختیار داشته باشند و به نظر من بهتر است تا وضعیت ادامه لیگ به تیم‌ها اعلام شود تا هر تیم بتواند برنامه‌ریزی کند. به نظر من 3 تا 4 هفته پیش از آغاز مسابقات زمان نیاز است تا تیم‌ها هماهنگ شود، هر تیم در ابتدای فصل و همچنین نیم‌فصل بدن‌سازی کرده و اکنون باید یک بار دیگر این‌کار را انجام بدهد و همین موضوع کار را سخت خواهد کرد. در اسفندماه بهترین تصمیم، تعطیلی لیگ بود که همه تیم‌ها احترام گذاشتند و امیدوارم که تصمیم مناسب گرفته شود.

احمدی: تیم‌ها به صورت ایزوله تمرینات را آغاز کنند

رحمان احمدی که در حال حاضر دوران بازیگری خود را به پایان رسانده و در حال پشت سر گذاشتن مدارج مربیگری است در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: اگر بخواهیم در این‌باره منطقی صحبت کنیم در کشور بسیاری از مشاغل درحال فعالیت هستند و خودتان شاهد ترافیک سنگین در سطح شهر هستید فکر می‌کنم در شرایط فعلی بهتر است تیم‌ها به صورت ایزوله تمرینات خود را انجام دهند و می‌توانیم با رعایت موارد بهداشتی و انجام آزمایشات مسابقات لیگ را به پایان برسانیم. می‌دانم بسیاری از تصمیماتی غیر از این متضرر خواهند شد و شاید این عادلانه‌ترین  تصمیمی است که می‌توانیم اتخاذ کنیم.

قضاوت نکنیم و احترام بگذاریم

عمده باشگاه‌های مخالف با برگزاری ادامه لیگ، منفعتی در از سرگیری این رقابت‌ها ندارند. تیمی که می‌داند نمی‌تواند عنوانی کسب کند و تیمی که می‌داند در صورت برگزاری بازی جایگاه فعلی خود را از دست می‌دهد و یا حتی تیم‌های فانوس‌ به دست هم می‌گویند لیگ را تعطیل و سال بعد با 18 تیم بازی برگزار کنیم. آیا چند تیم پر تماشاگر جای پرسپولیس بودند نظر امروز را داشتند. شاید درباره این بحث مهمترین نکته این باشد که تیم‌ها تکلیف آینده خود را بدانند. اگرچه می‌توانیم از فرانسه الگوبرداری کنیم اما آلمان و سوئیس هم در این‌باره تصمیم‌گیری کردند و می‌خواهند مسابقات را برگزار کنند. حتی انگلیس بحران زده هم می‌خواهد هفته‌های باقی مانده برای احتمال سرایت کمتر به صورت مینی جام و متمرکز برگزار کند. آنچه که در برهه فعلی اهمیت دارد این است که تیم‌ها بدانند شرایط برابری به لحاظ میزان آمادگی دارند و دوم اینکه آنها باید به تصمیم گرفته شده احترام بگذارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز