تقی ابوطالبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش بیشترین تاثیر را در بحث روانی دارد/ جانبازان و معلولین با کسب مقام می‌توانند در جامعه ابراز وجود کنند

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۱:۳۶:۰۷
کد خبر: ۹۹۷۵۸۸
ورزش بیشترین تاثیر را در بحث روانی دارد/ جانبازان و معلولین با کسب مقام می‌توانند در جامعه ابراز وجود کنند
روانشناس حوزه تربیتی گفت: ورزش بیشترین تاثیر را در بحث روانی دارد، تخلیه روانی و قطع ارتباط با شرایط روتین زندگی از اثرات آن است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تقی ابوطالبی، روانشناس حوزه تربیتی، در خصوص تاثیرات روحی و روانی ورزشی بر اشخاص طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: ورزش به تنهایی صرفا در زندگی اگر توام با انگیزه، خواستن و آمادگی فرد به لحاظ روانی باشد و طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده و منظم در ساعت خاصی از روز توسط هر فردی در هر سنی انجام شود، بسیار مفید است. البته افرادی که در سن بالا هستند باید زیر نظر متخصص کار کنند. بحث آمادگی جسمانی را داریم که بدن ورزیده و سموم بدن دفع می‌شود، بدن انعطاف لازم را پیدا می‌کند و عضلات اکسیژن می‌گیرند، این‌ها کار کرد جسمانی ورزش است. در واقع ورزش علاوه بر این آرامش روانی نیز ایجاد می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در شهر تهران آلودگی هوا و دی اکسید کربن زیاد است اما در شرایط آب و هوایی سالم اکسیژن لازم را که می‌گیریم و دی اکسیدی که پس می‌دهیم. بر این اساس به لحاظ مباحث ریوی، ساخت و ساز بدنی و انعطاف عضلانی اثرات زیادی دارد.

ابوطالبی اظهار کرد: ورزش بیشترین تاثیر را در بحث روانی دارد، تخلیه روانی و قطع ارتباط با شرایط روتین زندگی از اثرات آن است. این شرایط را هنگام نماز هم داریم که وقتی نماز می‌خوانیم دقایقی رابطه‌مان با روند روتین زندگی قطع می‌شود و با خدا رابطه برقرار می‌کنیم. این خروج از روند روتین زندگی طبیعتا باعث می‌شود به سلامت روانی اشخاص کمک می‌کند. به همین دلیل ورزش ضمن آثار جسمانی آثار روانی نیز دارد. ما را از شرایط یکنواخت و روتین زندگی جدا می‌کند و به یک شرایط متعادل می‌رسیم، در این موقعیت بنابراین‌ این آرامش باعث سلامت روان می‌شود. 

روانشناس حوزه تربیتی گفت: ورزش برای جانبازان و معلولین علاوه بر تاثیرات عالی که به لحاظ تقویت سیستم عضلانی، سلامت جسمانی و کاهش وزن برای فرد دارد، اگر آماتور ورزش کنند طبیعتا هم سلامت جسمانی دارد و هم سلامت روان را موجب می‌شود. اما اگر به صورت حرفه‌ای باشد، منجر به کسب مقام و موقعیت خواهد شد که می‌تواند باعث یک ابراز وجود در جامعه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز