کورش باقری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ایلیا باید چند سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کرد/ تعویق المپیک یک اتفاق منحصر به فرد در عصر جدید بود/ داوودی فرصت آماده‌سازی دارد

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۹:۳۲:۴۵
کد خبر: ۹۹۷۹۶۲
ایلیا باید چند سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کرد/ تعویق المپیک یک اتفاق منحصر به فرد در عصر جدید بود/ داوودی فرصت آماده‌سازی دارد
پیشکسوت وزنه‌برداری گفت: بی‌شک برای کسانی که در آستانه خداحافظی از دوران قهرمانی بودند تعویق المپیک جنبه منفی دارد چرا که باید تا یکسال دیگر همین آمادگی را به خوبی حفظ کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کورش باقری، پیشکسوت وزنه‌برداری، درباره تعویق یکساله المپیک 2020 توکیو در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تعویق المپیک در مجموع یک اتفاق منحصر به فرد در عصر جدید بود چون هیچکس انتظار چنین اتفاقی را نداشت. موضوع را از جهت مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد چراکه هم تاثیر منفی دارد و هم جنبه‌های مثبتی را هم می‌توان در این اتفاق دید.

او اضافه کرد: بی‌شک برای کسانی که در آستانه خداحافظی از دوران قهرمانی بودند تعویق المپیک جنبه منفی دارد چراکه باید تا یکسال دیگر همین آمادگی را به خوبی حفظ کنند که واقعا از نظر همه متخصصان حفظ آمادگی در سن بالا دشوار است. اما در کنار آن برای بازیکنان آسیب دیده مانند سهراب مرادی یک فرصت شد تا بتوانند با ریکاوری خوب دوباره خود را آماده کنند یا برای وزنه برداری مانند علی داوودی فرصتی شد تا با برنامه ریزی که کادرفنی و فدراسیون می ‌توانند انجام دهند با تمرینات بیشتر و بهتر تغییری را در رکوردهای او ثبت کنند که به این ورزشکار در رقابت‌های پیش رو کمک کند.

باقری در پایان در خصوص خداحافظی ایلیا ایلین توضیح داد: ایلیا از وزنه برداران مطرح جهان است ولی اگر عملکرد دو سال اخیر این وزنه بردار را مقایسه کنید خواهید دید در این دو سال رکوردهای خوبی را ثبت نکرده است. حالا او به تازگی از دوران قهرمانی خداحافظی کرده در حالیکه به نظرم باید چند سال پیش این کار را انجام می‌داد چون دیگر از نظر سنی و آمادگی جسمانی شرایط مطلوب و ایده آل قبلی را نداشت. البته با این وضعیتی هم که داشت اگر حتی خداحافظی هم نمی‌کرد رقیب خیلی جدی در وزن خودش برای حریفان به شمار نمی‌رفت.

نظر شما