امیر محمود حریرچی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فضا برای خودنمایی خالی شده است/ اساسا قهرمانان علاقه‌ای به فضاهای مجازی ندارند

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۱:۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۶۳۴
فضا برای خودنمایی خالی شده است/ اساسا قهرمانان علاقه‌ای به فضاهای مجازی ندارند
جامعه‌شناس کشورمان گفت: ورزشکاران اصولا به دلیل این که تمرکز زیادی روی نحوه تمرینی خود دارند، نمی‌خواهند درگیر حواشی و فضاهای مجازی باشند، به همین دلیل فضا برای کسانی که ادا و اصول در می‌آورند، خالی شده و این مسئله خودنمایی را دامن می‌زنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امیر محمود حریرچی، جامعه‌شناس، در خصوص دلایل و عوامل بروز قهرمان‌نمایاها در عرصه فضای مجازی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: مشکل اصلی ما در حال حاضر این است که خودنمایی در کشورمان یک وجه رایج شده است و سلبریتی شدن یک آرزو برای مردم مخصوصا جوانان محسوب می‌شود، بنابراین هر کسی به اشکال مختلف این کار را انجام می‌دهد. اما همیشه در ورزش از قهرمانی و پهلوانی یاد می‌شود، یعنی اخلاق و رفتار یک ورزشکار می‌تواند به عنوان الگوی خوبی برای جوانان مملکت در رشته‌های مختلف باشد. رفتار قهرمانان هر رشته ورزشی باید به گونه‌ای باشد که با نقش اجتماعی مهمی که از خود نشان می‌دهند، جوانان را جذب کنند.

وی افزود: اما متاسفانه در حال حاضر همین ورزشکاران واقعی و قهرمانان نام‌آور در این زمینه غایب هستند یا اساسا علاقه‌ای ندارند که بخواهند اینگونه باشند. به همین دلیل فضا برای کسانی که ادا و اصول در می‌آورند، خالی شده و این مسئله خودنمایی را دامن می‌زنند که بسیار جای تاسف دارد.

حریرچی اظهار داشت: ورزشکاران اصولا به‌دلیل این‌که تمرکز زیادی روی نحوه تمرینی خود دارند، نمی‌خواهند درگیر حواشی و فضاهای مجازی باشند، به همین دلیل کسانی می‌خواهند بگویند خواننده، هنرمند یا ورزشکار خوبی هستند و در کل کسانی که نمی‌توانند خودشان را در عالم واقعی آنطور شایسته است و توانایی‌اش را دارند، نشان دهند، در فضای مجازی همانطور که از نامش مشخص است، می‌‌توان قهرمان شد و فالوور پیدا کرد.

این جامعه‌شناس در پایان گفت: این افراد در دنیای واقعی نمی‌توانند ادا در بیاورند و خودشان را مطرح کنند، بنابراین افراد می‌خواهند از این طریق می‌خواهند آن احساسی که درونشان سرکوب شده است، را شکوفا کنند. در حقیقت جوانان ما گل‌های پژمرده‌ای هستند که می‌خواهند به وسیله این راه اشتباه شکوفا شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز