گزارش ورزشی هفته؛

حمایت وزارت ورزش و جوانان از بدنسازی و پرورش اندام/ استعدادهایی که با وجود زیرساخت‌های مناسب شکوفا می‌شوند

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۸:۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲۷
حمایت وزارت ورزش و جوانان از بدنسازی و پرورش اندام/ استعدادهایی که با وجود زیرساخت‌های مناسب شکوفا می‌شوند
بدنسازی و پرورش اندام رشته‌ای است که این روزها در کشورمان علاوه بر محبوبیت توانسته در ابعاد قهرمانی نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش برنا؛ بدنسازی و پرورش اندام یکی از رشته‌های ورزشی جذاب در دنیای امروزی به شمار می رود که بسیاری از جوانان، زنان و مردان تلاش می‌کنند با انجام تمرینات ورزشی و بدنسازی صاحب اندامی مناسب شوند.

البته بدنسازی و پرورش اندام رشته‌ای است که این روزها در کشورمان علاوه بر محبوبیت توانسته در ابعاد قهرمانی نیز رشد چشمگیری داشته باشد و همه ساله شاهد کسب افتخارات ارزنده قهرمانان این رشته در میادین ملی و بین المللی باشیم. به گفته اکثر کارشناسان، این رشته در چند سال اخیر به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته و تلاش مجموعه نیز سبب شده تا فضای رقابت در بین جوانان مهیا باشد. رشته‌ای که حالا با این شرایط و وجود استعدادهای برتر انتظار می‌رود بیش از گذشته مورد حمایت باشد.

عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از ورزش بدنسازی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای هیچ یک از وزرای ورزش و جوانان تا به این اندازه به رشته بدنسازی و پرورش اندام توجه نداشته اند. اینجانب به عنوان نماینده جامعه بدنسازی و پرورش اندام ازحمایت‌ وزارت ورزش به ویژه دکتر سلطانی‌فر تشکر می‌کنم. 

مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش نیز بر این باور است: وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دارد. 

او در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سالن‌های ورزشی را سالن‌های بدنسازی و پرورش اندام تشکیل داده شده، این نشان دهنده اهمیت و علاقه جوانان ما به این رشته است. لذا از ظرفیت بسیار خوبی در کشور برخوردار هستیم. ایران سرزمین کشف استعداد در رشته بدنسازی و پرورش اندام است.

با توجه به پیشرفت چشمگیر بدنسازی و پرورش‌اندام ایران در میادین بین‌المللی روزهای گذشته نیز شاهد حضور رافائل سانتونخا رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی پرورش اندام در ایران بودیم. سفری که می‌تواند امید‌بخش روزهای خوب برای بدنسازی ایران در کسب میزبانی‌های مسابقات مختلف بین‌المللی و ‌... باشد. 

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی در حاشیه این سفر با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر مسعود سلطانی‌فر دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار به جمعیت بالای علاقمند و تعداد باشگاه‌های فعال این رشته در ایران اشاره کرد.

وی همچین با بیان مطالبی درخصوص برگزاری اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور و حضور رییس فدراسیون جهانی در ایران تصریح کرد: امیدوارم این مسابقات بتواند در بهترین سطح کمی و کیفی برگزار شود.

او خطاب به رییس فدراسیون جهانی بدنسازی گفت: ایران این آمادگی را دارد که میزبانی مسابقات مختلف پرورش اندام و بدنسازی را داشته باشد.

دکتر سلطانی فر با تاکید بر اینکه اولویت اول ما در این رشته سلامت ورزشکاران است، اظهار داشت: باید اماکن ورزشی مربوط به رشته بدنسازی و پرورش اندام پاک و عاری از هرگونه داروهای نیروزای جعلی باشد چرا که حفظ سلامتی ورزشکاران بسیار مهم است.

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر سلطانی‌فر از این رشته، سخنان وزیر ورزش و جوانان ایران در توسعه باشگاه های ورزشی بدنسازی عاری از هرگونه داروی انرژی زا را مورد توجه قرار داد.

او گفت: باید ضمن آگاه سازی علاقمندان به این رشته، مسیر مشخص فعالیت های ورزشی در بدنسازی و پرورش اندام به لحاظ علمی و تخصصی تبیین شود.

رافائل سانتونخا با بیان اینکه روابط خوبی بین فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی وجود دارد، یادآور شد: تعامل گسترده مسئولان ایرانی در این رشته با فدراسیون جهانی به رشد آن در جهان کمک های بسیاری کرده است.

او توضیحاتی را درخصوص فعالیت های رشته بدنسازی در جهان ارائه کرد و گفت: مجموعا 202 فدراسیون در دنیا فعال هستند که فدراسیون ایران یکی از تاثیرگذارترین فدراسیون ها در بسط و توسعه این رشته در دنیا است. حمایت های جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام ورزش ایران در توسعه بدنسازی و پرورش اندام نقش به سزایی داشته است که من شخصا از شما تقدیر می کنم.

سخن آخر

رشته بدنسازی و پرورش اندام مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2022 و مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 در پیش دارد. مسابقاتی که امید می‌رود ایران با توجه به استعدادهای موجود و زیرساخت‌های لازم بتواند میزبانی این رقابت‌های مهم را کسب کند تا گامی بزرگ در جهت رشد این رشته پرطرفدار برداشته باشد. 4

نظر شما