ویژگی های تربیتی باید در جامعه برجسته شود؛

احمدی: برای توفیق در همه ابعاد ورزش، باید مسیر پیوند فرهنگ و ورزش را تقویت کنیم

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۲۳:۲۹:۲۵
کد خبر: ۷۱۳۵۴۸
احمدی: برای توفیق در همه ابعاد ورزش، باید مسیر پیوند فرهنگ و ورزش را تقویت کنیم
معاون وزیر ورزش و جوان گفت: اگر به دنبال توفیق در همه ابعاد ورزش هستیم می بایست مسیر پیوند فرهنگ و ورزش را تقویت کنیم که یک راه کوتاه و مؤثر آن انس و الفت با قران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگطاری برنا، عبدالحمید احمدی در گفت و با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان یک دستگاه فرهنگی است و مسوولیت این وزارتخانه در حوزه فرهنگ تعریف شده ،به همین دلیل در همه رویدادهایی که در حوزه فرهنگ قرار می گیرد،حضوری فعال پررنگ و موثر دارد.

وی افزود: به دلیل حضور در شورای توسعه قرانی به عنوان یکی از دستگاه های فعال در این بخش ،مجموعه ای از فعالیتهای قرانی در دستور کار قرار گرفته است. مناسبت ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قران هم ایجاب می کند وزارت ورزش و جوانان حضور و مشارکتی فعال در نمایشگاه داشته باشد تا هم بتوانیم گزارشی از فعالیتهای وزارتخانه را عرضه کنیم و هم فرصتی ایجاد کنیم تا با حضور کارشناسان قرانی درغرفه وزارت ورزش و جوانان به سوالات جامعه جوان و مراجعه کنندگان به نمایشگاه، در خصوص موضوعات قرانی پاسخ دهیم.

این مسوول فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان ادامه‌داد: همچنین این نمایشگاه فرصتی برای جامعه ورزش و فدراسیون‌های ورزشی است تا ضمن بازدید در جریان فعالیتهای قرانی وفرهنگی کشور قرار بگیرند و از فضای معنوی وتاثیراتش بهره مند شوند.

احمدی بیان کرد:ضمن اینکه فرصتی برای گفت و گوی قهرمانان ورزشی با مردم و مراجعین که در نمایشگاه حضور دارند هم فراهم می شودتا مردم و ورزشکاران مان متقابلاً از نظرات یکدیگر اگاهی بیشتری پیدا کنند.

او تولید پیام و محتوای فرهنگی توسط ورزشکاران به عنوان گروه مرجع را بسیار مهم دانست و توضیح داد: اینکه فرصت برای تولید پیامهایی از سوی چهره های مطرح ورزشی کشور در موضوعات قرانی و فرهنگی مهیا می‌شود، می‌تواند برای مخاطبان اثر گذار باشد.

دکتر احمدی تعامل بیشتر با سایر دستگاهها و نهادهای فرهنگی را یکی دیگر از اهداف برپایی غرفه در نمایشگاه قران اعلام کرد و افزود: در این ارتباطات بیشتر میتوانیم از نقطه نظرات تخصصی سایر دستگاهها بهره مند شده و از انها در برنامه ریزی ها وپیشبرد اهداف و سیاست گذارهای مان استفاده کنیم.

او ادامه داد: درواقع تلاش می کنیم از این طریق تعامل خود را بامردم وعلاقمندان به ورزش ‌و حوزه های قرانی بیشتر کنیم و از فرصت به وجود امده برای ترویج فعالیتهای وزارت ورزش و جوانان برای ترویج فعالیتهای قرانی وزارتخانه‌ و انعکاس آنها به جامعه بهره بگیریم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و‌ جوانان در ادامه همچنین اظهار داشت: ورزش فی نفسه یک پدیده فرهنگی است و این ویژگی در ذاتش نهفته است ،اگرنگاه دقیق به موضوع ورزش و فرهنگ داشته باشیم همه اثرات وپیامدهای این نگرش را می توان در جامعه دید.

وی توضیح داد: همه آنچه در ورزش تحت عنوان نظم ،قانون، همکاری، گذشت ،پیروزی ها و شکست ها وجود دارد اثار تربیتی عمیقی هم در بعد انفرادی و اجتماعی دارد،به این ترتیب ما باید بتوانیم این ویژگی های فرهنگی و تربیتی ورزش را بیشتر در جامعه برجسته کنیم.

دکتر احمدی با تاکید بر این موضوع که مردم و جامعه ای که با ورزش عجین باشد از سلامت کاملتری برخوردار است تصریح کرد : جامعه ی سالم و بانشاط به لحاظ پیشرفت و تعالی از وضعیت مطلوبی بر خوردار است و از این بعد است که باید هرچه بیشتر ورزش را تقویت کنیم.

او در ادامه سخنانش این موضوع را مورد توجه قرار که اگر نگاه وسبع تر و جامع تری به ورزش داشته باشیم و آن را در صرف برد و باخت محدود نکنیم بسیاری از اثار نامطلوب که چهره ورزش رامخدوش کرده اند حذف خواهند شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از طرف دیگر ما در بعد ورزش قهرمانی و حرفه ای هم باید ارزشهای فرهنگی و به ویژه اصول بازی جوانمردانه و منش پهلوانی را برجسته کنیم و این موضوع را هم به عنوان بخشی مهم از بعد فرهنگی ورزش در جامعه تسری دهیم.

وی با تأکید این مطلب که همه تلاش ها باید در این مسیر قرار بگیرد که ورزش و تمامی اماکن و فضاهای ورزشی به فضاهای فرهنگی و اخلاقی تبدیل شود ،رسیدن به این نقطه را جایگاهی مطلوب دانست که اگر جامعه ورزش به آن دست پیدا کند،شعار ورزش پاک ،معنوی و معرفتی را محقق کرده است.

دکتر احمدی همچنین به تاثیر قران بر ورزشکاران و اثرات ورزشکاران در جامعه پرداخت و توضیح داد:اگرجامعه ورزشی ما با قران،مفاهیم و معارف قرانی مانوس باشد،در زندگی شخصی و اجتماعی و حرفه ای افراد موثرتری به عنوان گروه مرجع خواهند بود،به این ترتیب هر چه ورزشکاران ، مربیان ،داوران، و مدیران اخلاق مدار تر باشند هم در زندگی فردی، اجتماعی و ورزشی شان موفق تر و هم در جامعه اثر گذارتر هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : اگر به دنبال توفیق در همه ابعاد ورزش هستیم می بایست مسیر پیوند فرهنگ و ورزش را تقویت کنیم که یک راه کوتاه و مؤثر آن انس و الفت با قران است .

وی ادامه داد: همواره نام ائمه به عنوان مقتدای ورزشکاران در فضای ورزش مطرح بوده و اینها همه در این راستاست تا اینکه بتوانیم ارزشهای معنوی مورد نظر را در ورزش نهادینه کنیم و به واقع بتوانیم منش پهلوانی را رفتار ورزشکاران مان و سایر دست اندرکاران فعال در عرصه ورزش ببینیم. این مهم ترین موضوعی است که در وزارت ورزش و جوانان به دنبال تحقق آن هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز