دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان یزد:

یزد آماده استقبال از مهمانان نوروزی/ بافت تاریخی پاکسازی می شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۹:۰۷:۴۸
کد خبر: ۸۲۳۴۱۲
یزد آماده استقبال از مهمانان نوروزی/ بافت تاریخی پاکسازی می شود
دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان یزد از آمادگی استان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، مصطفی فاطمی اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اقامتگاه‌های مسافران نوروزی یزد به ۱۱۳ هزار نفر رسیده که این میزان در سفرهای نوروزی سال ۹۷ حدود ۹۴ هزارنفر بوده است.

وی با اشاره به آمادگی برای اقامت و اسکان اضطراری مسافران نوروزی یزد عنوان کرد: در شش سال گذشته فقط یک سال به دلیل سرمای هوا نیاز به اقامت اضطراری بود که خوشبختانه با برنامه ریزی صحیح برای سال آینده، امکان اقامت اضطراری در ورزشگاه‌ها، سوئیت‌ها، حسینیه‌ها و… وجود خواهد داشت.

فاطمی در مورد ساماندهی خانه‌های مسافر و سوئیت‌ها نیز بیان کرد: از ۲۱ اسفندماه متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام با شماره ۰۳۵۳۶۲۲۱۰۱ تماس حاصل کنند همچنین متقاضیان می‌توانند به ایستگاه ثبت نام واقع در میدان آزادی مراجعه کنند تا در صورت اضطرار نیز مسافران نوروزی در این فضاها مستقر شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: در ایام نوروز ۳۰ موزه، ۳۵ نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، ۱۰۰ بازارچه خرید عیدانه، ۱۲۷ جایگاه سوخت فعال، ۳۰۰ پایگاه انتظامی ناجا، ۱۸ پایگاه امداد و نجات هلال احمر شامل ۱۲ پایگاه ثابت و چهار پایگاه موقت، ۱۲ داروخانه شبانه روزی، ۳۰ درمانگاه و بیمارستان فعال، ۲۰ قاضی فعال و … فعال خواهند بود.

فاطمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه نوروز در سطح استان خاطرنشان کرد: ۴۰۰ برنامه نوروزی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهرهای اردکان، ابرکوه، اشکذر، بافق، تفت، خاتم، مهریز، میبد و یزد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: جشنواره‌هایی مانند عشایر خاتم، انگور مروست، ثبت جهانی یزد، انار تفت، زعفران و گیاهان دارویی بهاباد و… برگزار خواهد شد.

فاطمی اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی با توجه به قدمت نساجی سنتی استان یزد که از دوره صفویه آغاز شد و پارچه‌هایی مانند مخمل، زربافت، ترمه و دارایی تولید شده است، محصولاتی در این زمینه به فروش خواهد رسید ضمن اینکه امسال موضوع المان‌های یزد، مرتبط با صنعت نساجی است.

وی همچنین از پاکسازی بافت تاریخی خبر داد و یادآور شد: با اتمام پروژه‌های عمرانی، از ۲۱ اسفندماه پاکسازی بافت تاریخی آغاز و نخاله و زباله‌ها جمع آوری خواهند شد.

 

نظر شما